Autor Wątek: [Getz TB] Problem ze zmianą biegów  (Przeczytany 4212 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Fazi5

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Problem ze zmianą biegów
« dnia: 29 Luty 2020, 07:54:07 »
Witam serdecznie
Mam następujący problem. Od kilku miesięcy miałem problemy z włączaniem wstecznego, ale wiadomo bieg najmniej używany wiec jakos sobie z tym radziłem.Jednak wczoraj nagle wsteczny zaczął jakby troche lepiej wchodzić, a za to są ogromne problemy przy redukcji z trójki na dwójkę. Próbując włączyć ten bieg czuje wyraźny opór. Ktoś ma jakiś pomysł co tu może być grane?
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 22:01:46 przez Brt »

Offline MktR

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 85
Problem ze zmianą biegów
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Luty 2020, 09:44:11 »
Wsteczny w Getzach nie zawsze wchodzi, często się przycina albo trzeba wbić na inny bieg i potem wsteczny albo ponownie wysprzęglić.. Tak Getzy nasze niestety mają.

Odnośnie problemów przy redukcji na 2 to się dzieje tylko na tym biegu przy redukcji? A jak zmieniasz z 1 na 2 to są problemy, że ciężko wchodzi?

Offline Fazi5

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Problem ze zmianą biegów
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Luty 2020, 09:55:15 »
Z jedynki na dwojke wchodzi elegancko. " Na sucho" kiedy auto stoi wydaje mi sie ze też z trójki na dwójkę wchodzi dużo lepiej.Najwiekszy problem zachodzi przy redukcji z trójki na dwójkę podczas jazdy. Jest bardzo duży opór.

Offline MktR

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 85
Problem ze zmianą biegów
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Luty 2020, 10:04:30 »
Dziwne, że tylko przy redukcji a podczas zmiany 1 na 2 nie. Bo tak to by mógł posypać się synchronizator 2 biegu, ale przy zmianie na wyższy też byś to chyba odczuwał. Tak samo sprzęgło jakby się sypało to by na każdym biegu były problemy.

Ktoś tu miał problem, chyba robaszek127 z tuleją gumowo-metalową na końcu linki, że przy redukcji na 3 ciężko wchodził bieg i czasami był zgrzyt.

Olej do sprawdzenia w skrzyni czy jest i czy nie ma wycieku. Ewentualnie jeszcze spojrzeć czy w zawieszeniu nie ma problemów, np. nie oberwała się jakaś poduszka.

Nic więcej do głowy mi nie przychodzi.

Offline Fazi5

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Problem ze zmianą biegów
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Luty 2020, 23:51:55 »
Dziś jeszcze podczas jazdy zaobserwowałem nastepujące rzeczy.Moze będą to jakieś cenne informację. Kiedy samochodem jadę to przy wspomnianej redukcji z trójki na dwójkę czuć wyraźny opór i bieg bardzo ciezko wchodzi ale kiedy od razu sie wtedy zatrzymam to juz na postoju wchodzi praktycznie idealnie...problem wystepuje tylko podczas jazdy...dzis kilka razy podczas tego oporu udało mi sie "wbić" tą dwójkę podczas redukcji. Muszę wtedy mocno i energicznie przesunąc do siebie (ale tak po po skosie) gałke skrzyni biegów i dopiero mocno dac do tyłu..Kilka razy tak udało mi sie podczas zrobić..

Offline Fazi5

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Problem ze zmianą biegów
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Marzec 2020, 21:09:18 »
Jeżeli komuś pomoże to odstawiłem auto do mechanika, który wymontował skrzynie biegów.Wymiana synchronizatora 2 biegu i wstecznego oraz jakiejś tulejki pomogła. Biegi wchodzą jak w masełko 😀😀😀
Pozdrawiam :)

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
Problem ze zmianą biegów
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Marzec 2020, 01:28:11 »
A ile dałeś za tą wymianę sychronizatora.
 Tak z ciekawości bo sam rozmontowałem skrzynię w getzie i wiem, że to niełatwa sprawa więc i cena pewnie spora. U mnie skrzynia była ok ale luz pojawił się na łożysku od przegubu. Kupiłem drugą za 250zł z wysyłką.

Offline Fazi5

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Problem ze zmianą biegów
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Marzec 2020, 00:41:07 »
Generalnie  całkowity koszt naprawy wyniósł mnie 650 zł ( w tym już są wymienione części, wymieniony płyn w skrzyni plus robocizna). Wiem, że może taniej dostałbym gdzieś inną skrzynie,  tak jak piszesz że zrobiłeś Ty. Ale sam i tak bym sobie jej nie zdemontował, bo nie znam sie na mechanice zbytnio, a mechanik za zdemontowanie i zamontowanie innej skrzyni też wziąłby pewnie kilka stówek. Pozdro

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
Problem ze zmianą biegów
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Marzec 2020, 05:32:02 »
No tak.Tylko w tej cenie raczej wątpię czy robił coś w skrzyni i wymieniał sychronizatory. Pewnie tylko powiedział bo rozebrać skrzynię i potem ją złożyć plus zakup części wyjdzie więcej niż owe 650zł. Najważniejsze że zrobił dobrze i biegi nie haczą.
Sam z ciekawości chciałem rozebrać skrzynię i to nie jest łatwe. Dopiero szlifierka i młot pomogły :-D
A zkup drugiej skrzyni też nie jest prosty. Ceny bywają różne i często koszt wysyłki nieopłacalny. Ja wymieniałem sam więc ograniczyłem koszty bo mam gdzie to zrobić nie śpiesząc się a za naprawę i tak zapłacił ubezpieczyciel sprawcy.