Forum > i30 PD
zmiana biegów - haczenie
ryli1:
U mnie od nowości jest inny problem.
Jeśli "kulam" się na dwójce (np. w korku) , potem się zatrzymam , to po wyłączeniu na luz zdarza się problem z przyciągnięciem lewarka do siebie, żeby wrzucić jedynkę i ponownie ruszyć. Trzeba ruszyć lewarkiem trochę do tyłu/przodu żeby "puściło".
Dzieje się to tylko podczas jazdy. Kiedy na postoju włączam dwójkę i ją wyłączam to wszystko jest ok.
Teraz po ponad 30kkm zdarza się rzadko, ale na początku był naprawdę problem.
Zgłaszałem podczas przeglądów w serwisie, niestety nic z tym nie zrobili, bo .... niczego takiego nie stwierdzili.
tomilipin:
Przy zmianie z 1. na 2. bieg u mnie nic nie haczy, ale czasami ciężko jest wrzucić wsteczny. Wtedy, zamiast się siłować, wypuszczam sprzęgło i wciskam pedał ponownie. Wsteczny wtedy wchodzi poprawnie.
Parę lat temu miałem Getza z 2003 roku (chyba) i tam od nowości był ten sam problem. Hyundai ma chyba źle zaprojektowane skrzynie biegów i powielają ten sam błąd od lat :roll:
Jackos:
Bieg wsteczny jest niezsynchronizowany, dlatego podwójne wysprzęglanie działa.
ELETomek:
--- Cytat: "Jackos" ---Bieg wsteczny jest niezsynchronizowany, dlatego podwójne wysprzęglanie działa.
--- Koniec cytatu ---
Wsteczny jest synchronizowany, a nawet jak nie był np w 126p to nie trzeba było stosować podwójnego wysprzęglania
mati1411:
Dokładnie. Czasem w starszych autach się nie wstrzeli ale w nowym nie powinno to mieć miejsca.
Nawigacja