Autor Wątek: [Getz TB] Wymiana akumulatora 1.5 CRDi - nie taka prosta?  (Przeczytany 2065 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jacob4187

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Wymiana akumulatora 1.5 CRDi - nie taka prosta?
« dnia: 22 Listopad 2019, 09:07:26 »
Cześć,
przyszedł czas na wymianę fabrycznego, 13-letniego już Delkora w moim Getzie.  Zakupiłem wczoraj akumulator Boscha, i niestety stało się to, czego się trochę obawiałem.
Klema plusa jest dość rozbudowana (nie wiem jak to się fachowo nazywa), to taka skrzyneczka gdzie oprócz klemy plusowej są inne kabelki (widać na zdjęciu). Minusowa jest normalna. Problem pojawia się przy montażu nowego akumulatora - fabryczny aku jest bez żadnych wysepek i nie ma problemu z założeniem plusa, natomiast nowy aku Boscha ma wysepkę od połowy aku i skrzyneczka się nie zmieści (brakuje około centymetra).
Stąd pytanie, czy ktoś miał podobny problem? Jak się z tym uporaliście?
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 21:57:18 przez Brt »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1487
Wymiana akumulatora 1.5 CRDi - nie taka prosta?
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Listopad 2019, 10:22:49 »
Zostaje albo zdemontowanie tej plastykowej obudowy i bez niej wejdzie klema z tymi dodatkowym podłączeniem lub ewentualnie wywalenie ustrojstwa a kable zagniatamy końcówki okrągłe i dokręcamy do klemy plusowej.
14 lat aku to przypomina czasy komuny gdy tyle wytrzymywały i nikt się nie dziwił. Teraz jak wytrzyma gwarancję jest dobrze.

Offline jacob4187

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Wymiana akumulatora 1.5 CRDi - nie taka prosta?
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Listopad 2019, 19:55:23 »
Jutro będę próbować się bawić bo przy okazji muszę jeszcze wymienić same klemy.
To prawda, gdy mówię znajomym że u mnie aku ma tyle co auto, czyli już 13 lat to nikt nie wierzy :P Pewnie jeszcze by wytrzymał ale ostatnio na lekkim mrozie po ładowaniu miał już problem więc zdecydowałem w końcu wymienić. Mam nadzieję że Bosch nie zawiedzie mimo wszystko ;)
Dzięki!

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
Wymiana akumulatora 1.5 CRDi - nie taka prosta?
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Listopad 2019, 20:13:28 »
Skoro już kupiony taki to teraz musisz kombinować. Są aku Bosch z serii S4 dedykowane do Hyundai/Kia z płaską "górą"

Offline Brt

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 868
Wymiana akumulatora 1.5 CRDi - nie taka prosta?
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Listopad 2019, 17:21:17 »
Cytat: "ELETomek"
Są aku Bosch z serii S4 dedykowane do Hyundai/Kia z płaską "górą"

Zgadza się BOSCH – 0 092 S40 260
Z tego co widzę, nie ma dedykowanego modelu z serii S5.
I porównując parametry, Twój zakupiony S5 ma trochę gorsze niż sugerowany przez Boscha S4. Pytanie jak bardzo odbije się to na żywotności i jego eksploatacji (zwłaszcza w zimie).

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1487
Wymiana akumulatora 1.5 CRDi - nie taka prosta?
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Listopad 2019, 18:31:56 »
Miałem boscha s4 jak kupiłem getza w 2012 a wymieniłem go w 2017 bo już miał małą pojemność. Ale teraz podobno już nie są takie same więc trzeba się liczyć z żywotnością do konca gwarancji.
W dieslu najważniejszy jest prąd rozruchu by był jak największy bo to nie benzyna.
Zawsze są dedykowane aku do koreańców ale zazwyczaj ceny wyższe. Dawniej miałem małe tico i  aku do niego szajsowata 35Ah kosztowało ok 200zł gdzie zwykły 45ah kupiło się za 120zł.

Offline ELETomek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 613
Wymiana akumulatora 1.5 CRDi - nie taka prosta?
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Listopad 2019, 19:12:57 »
Nie przesadzajmy z tym prądem rozruchu do diesla common rail . To nie to co stare diesle. W Gpunto 1.3 miałem ori 9 letni aku magineti marelli w małej obudowie  50Ah . Nie pamiętam jaki był prąd rozruchu ale pewnie nie powalający. Auto sprzedałem z tym aku.

Offline jacob4187

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
Wymiana akumulatora 1.5 CRDi - nie taka prosta?
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Listopad 2019, 09:15:50 »
Gość w sklepie sprawdzał w swoich katalogach, Bosch podobno przypisuje ten akumulator który kupiłem do Getza... Wymienić już pan nie chciał bo mówi że mu nie przyjmą tego aku na hurtowni więc musiałem trochę pokombinować z tymi klemami ale po 2 godzinach zabawy na zimnie udało się zamontować. Nawet mi przez myśl przeszło żeby sobie Delkora jeszcze zostawić bo przed wymianą palił od strzału (fakt, nie było mrozów) ale niestety muszę oddać za nowy akumulator :P Zobaczymy, ile wytrzyma. Jedno jest pewne - nawet połowy tego, co fabryczny dał radę, ten nie da rady. Ale oby jak najdłużej.