Autor Wątek: Dziwny dźwięk i wibracje auta.  (Przeczytany 4937 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Single Barrel

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Dziwny dźwięk i wibracje auta.
« dnia: 09 Październik 2019, 23:14:08 »
Jest użytkownikiem auta w wersji z silnikiem 1.7 Crdi. Zauważyłem, że w zakresie obrotów powiedzmy 1500 do 1700 auto dziwnie "chrobocze" i czuć lekkie wibracje czy drżenie w podłodze. Szczególnie im wyższy bieg i mniejsza prędkość tym gorzej. Jadąc powiedzmy na 4 czy 5 biegu wciśnięcie pedału gazu automatycznie wzmaga dziwny dźwięk i wibracje, które po przekroczeniu pewnych obrotów ustają. Gdzie może leżeć przyczyna i jaka jest ewentualna naprawa. Będę wdzięczny za każdą dobra radę i opinię.

Offline Robbyd

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
Dziwny dźwięk i wibracje auta.
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Październik 2019, 21:36:55 »
Single Barrel. Duży moment przy niskich obrotach. Zespół napędowy wpada w wibracje i przenosi się na karoserie. Z tego co mi wiadomo 115KM nie posiada dwumasy i dlatego się tak dzieje. Prawdopodobnie dwumasa występuje w 136KM. Nie wskazane jest przyspieszanie na wysokich biegach na tak niskich obrotach. Miałem to samo. Po wymianie map problem nie występuje. W ASO Ci tego nie zrobią.

Offline Single Barrel

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Dziwny dźwięk i wibracje auta.
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Październik 2019, 02:40:04 »
Możesz mi przybliżyć temat? Myślałem o zczipowaniu auta by podnieść moc, ale nie wiem czy mówimy o tym samym. Druga sprawa, też czytałem o kole dwumasowym i są tacy co twierdzą, że wymiana sprzęgła i koła załatwia sprawę. Ciężki temat. Jeśli jest to naturalne to niestety, ale Hyundai pokpił sprawę. Mam jeszcze Turana 1.9 TDI i tam wszystko lata aż miło. Genialny motor. Fakt, uwielbiam Tuscona, ale ta rzecz bardzo mnie drażni 😜😋,

Offline Robbyd

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
Dziwny dźwięk i wibracje auta.
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Październik 2019, 12:03:37 »
Jeżeli sprzęgło nie klekocze na biegu jałowym, nie szarpie przy ruszaniu i nie ślizga się to jest sprawne. Chip tuning tylko na hamowni z modyfikacją map, koszt 1tyś.zł w górę, bez niego to tylko jazda w niedziele do kościoła . Nikogo nie będę polecał. Jeżeli auto na gwarancji to podejmujesz ryzyko utraty. Jest jeszcze parę niedociągnięć w tym modelu, do których można się przyzwyczaić, można też coś z nimi zrobić. Tak, przód Tucsona w tym roczniku jest cudny, polift...kwestia gustu. 1,7 CRDi to też bardzo dobry silnik, porównując do tego co inni oferują. Era nowych TDI, CDTI. itd. już się skończyła, niestety.

Offline Single Barrel

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Dziwny dźwięk i wibracje auta.
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Październik 2019, 13:34:27 »
Samochód raczej do rajdów jest mi nie potrzebny, ale nieco lepsza elastyczność by mu się przydała. Druga sprawa, czy zmiana oprogramowania nie wpływa na szybkie zużycie silnika czy sprzęgła? Odnośnie sprzęgła to niby chodzi dobrze acz zdarzyło się, że np. miałem wrażenie uslizgu kół czy obroty po wciśnięciu sprzęgła zafalowały. Jak najprościej rozpoznać uwalone sprzęgło. Czy może lepiej dać do mechanika by sprawdził.

Offline Robbyd

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
Dziwny dźwięk i wibracje auta.
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Październik 2019, 17:48:55 »
Odpowiednio przeprowadzony chip tuning  nie wpływa na przyspieszone zużycia zespołu napędowego. Odp. na pytanie-patrz post wyżej.

Offline Single Barrel

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Dziwny dźwięk i wibracje auta.
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Październik 2019, 21:51:54 »
Rozmawiałem z człowiekiem, który się tym para i mówi, ze z tego silnika jest w stanie wyciągnąć około 150 koni plus zwiększyć moment obrotowy o 50Nm przy 15% zmniejszeniu konsumpcji paliwa. Twierdzi, ze nic się nie stanie i ze zawsze mogę wrócić do oryginalnej mapy silnika.  Niby wszystko ok, ale czy to nie jest tak, ze silnik będzie wyżyłowany na maksa? Niby facet mówił z sensem a w branży motoryzacyjnej jest od 20 lat, ma hamownię, ale jednak gdzieś mi się zapala lampka.

Offline Robik

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 180
Dziwny dźwięk i wibracje auta.
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Listopad 2019, 20:17:06 »
Kiedys juz na temat profesjonalnego tuningu zajmowalem stanowisko. Powtorze dla potomnych, modyfikowalem glownie pojazdy z grupy VAG i nigdy nie mialem z tego tytulu zadnych problemow. Jedyne co sie pojawialo po wgraniu nowej mapy po hamowni to przeswiadczenie ze kazdy kolejny diesel  po zakupie przejdzie podobne "leczenie". Pol roku temu pozegnalem marke Hyundai na rzecz Jaguara ale z sentymentu zagladam do Was. Jednym zdaniem warto zrobic modyfikacje w sprawdzonym warsztacie, a po kodyfikacji nie ma sie co scigac spod kazdych swiatel tylko cieszyc sie wieksza elastycznoscia w miescie(mniejsze spalanie) i wieksza moca podczas wyprzedzania(wieksze spalanie).
Powodzenia

Offline Single Barrel

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Dziwny dźwięk i wibracje auta.
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Listopad 2019, 11:58:08 »
Ciągle się waham he he. Najbardziej zależy mi na tym by zlikwidować te wibracje w zakresie 1500-1700 obrotów. To koszmar jest. Nie wiem czy inni użytkownicy 115 konnej wersji też tak mają, ale dla mnie to dramat. Gdybym był pewny,, że to zniweluje ten przykry efekt to już dziś bym zabukował mapowanie a tak może lepiej wymiec sprzęgło bo są tacy co twierdzą, że to tam jest umiejscowiony problem. Szczerze przez tą sprawę naprawdę zniechęcam się do Hyundai. Niby fajne auto, ale gdy jadę i mam te wibracje to......