Forum > i20
[i20 PB] Problem z silnikiem G4LA 1.2 84KM + LPG
whatever01:
Witam,
posiadam hyundai i20 1.2 benzyna plus LPG z 2012 roku, po facelift. Auto od nowości wyposażone w instalację gazową.
miesiac temu auto zaczęło tracić na mocy, silnik zaczał bardzo nierowno pracować. Niezwołcznie pozostawiony na poboczu i nastepnego dnia u mechanika miał wymioenione przewody zapłonowe, które miały być potencjalną przyczyną awarii. Niestety po wymianie przewodów silnik pracował nierówno, dymiło z silnika, stracił moc że wciśniety gaz nie powodował poruszenia sie auta do przodu a na drugim cylindrze brak kompresji.
drugi mechanik wziął silnik, zmierzył jeszcze raz i wg niego kompresji nie było na pierwszym i drugim cylindrze. po ściągnięciu głowicy cylindry wyglądały na zacierane, silnik dwa razy podczas mojej eksploatacji się przegrzał.
zdecydowano na zakup silnika, aby zminimalizować czas naprawy.
tutaj moj problem, dwa kolejne silniki znalezione na internecie po włożeniu do auta wykazują podobne objawy, pierwszy zakupiony po odpaleniu ok ale na ciepłym silniku brak kompresji znów na drugim cylindrze.... odesłany, zakupiony kolejny który znów na ciepłym silniku- brak kompresji na 2 i 3 cylindrze..
czy ktoś może spotkał się z podobnym problemem. Czy silniki z "ziemi" mogą szybciej korodować przez co nie dają rady po odpaleniu... 3 silniki i takie samy objawy? czy może byc inna przyczyna o której nikt nie pomyślał??
dziekuje!!
robaszek127:
A może podobna historia tych silników ze złomowisk. Czyli zajechane na gazie a że droga naprawa oddane na złom. Czy te silniki są tak słabe czy może wadliwe. Bo znam ludzi co zmieniali silniki i do tej pory im śmigają ale to nie były hyundaie ale stajnie ale solidne 1,6 czy 1,4 od vw.
Teraz zostaje remont silnika bo zakup 3 używanego z montażem i wysyłką wyjdzie tyle do naprawa swojego.
Ja bym popatrzył na głowice z zaworami skoro brakuje kompresji bo w hyundaiach teraz nie są one mocne i potrafią padać od gazu szybko.
Hants:
Zakup silnika ZAWSZE wiąże się z ryzykiem, a szanse na zakup trupa są o wiele większe niż na zakup sprawnego.
Myślę, że warto próbować, ale umowa z mechanikiem powinna być tak podpisana, byś płaciła za ostateczny efekt (sprawny motor), a nie za czyjś trening w instalacji i demontazu.
Szukaj silnika zagranicą. Zobacz np to: eBay item number:264463657078 -1600zł. Wydaje mi się, że mają ten silnik nagrany na video przed demontażem.
W ostateczności remontuj: nie ma takiego problemu technicznego, którego czas i pieniądze nie potrafią rozwiązać ;-)
robaszek127, Jak tam zakup seata? To już chyba ze dwa lata mijają jak szukasz auta "porządnej marki".
whatever01:
echh sytuacja jest nad wyraz patowa... znaleziona firma handlująca silnikami od 91' roku, silnik przyszedł z certyfikatem minimalnych wartości ciśnienia, z opisem i rozszerzona gwarancją (w razie niespełnienia warunków biorą wymianę na siebie). We wskazanym przez siebie serwisie...
aktualnie ciśnienie na ciepłym silniku na cylindrach 1.0, 0.6, 0.7, 1.0 (gwarantowane 1.25), więc będę uderzać do nich. cena za silnik 4tysiące to są niesamowite koszty, nie wspominając o podwójnej wymianie silnika..
pozostaje czekać na reakcję od sprzedawcy.
steyr:
Stara i sprawdzona zasada, kupuje się silniki które można odpalić przed demontażem z wraku. Można w ten sposób zminimalizować ryzyku kupna uszkodzonego silnika w znacznym stopniu.
Nawigacja
[#] Następna strona