Autor Wątek: I30 1.4t fastback: plusy i minusy dla potencjalnego nabywcy  (Przeczytany 2126 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
Za kilka lat chciałbym wymienić moją octavię mk2 fl kombi na coś krótszego, ale nie z miniaturowym bagażnikiem (hatchback odpada). Ciężko coś ustrzelić, ale w miarę podoba mi się i30 fastback z silnikiem 1.4t. Proszę użytkowników o wpisywanie tutaj zalet i wad, jakie zauważyli w tym aucie, koniecznie fastback - innych nadwozi nie biorę pod uwagę.

Z góry dziękuję za podzielenie się doświadczeniem. :-)

Offline wonski2003

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
I30 1.4t fastback: plusy i minusy dla potencjalnego nabywcy
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Marzec 2020, 21:31:10 »
Witam,sam posiadam od niedawna Fastbacka w wersji 1.4 t-gdi wersja comfort ,przejechane tylko ok 4000 km i tak naprawdę dopiero co go poznaję .Proszę pytać co konkretnie interesuję pana w tym samochodzie a w miarę możliwości odpowiem na pytania

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
I30 1.4t fastback: plusy i minusy dla potencjalnego nabywcy
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Marzec 2020, 22:18:43 »
To na początek:

1. Widoczność przez tylną szybę.
2. Obroty przy 140 km/h na szóstym biegu.
3. Hałas z kół tylnych przy tej prędkości.
4. Szumy powietrza przy tej prędkości.
5. Porównanie zawieszenia do golfa mk5/6, fokusa mk2/3, octavii mk2 albo astry j.
6. Miejsce na głowę na tylnej kanapie.

Offline wonski2003

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 6
I30 1.4t fastback: plusy i minusy dla potencjalnego nabywcy
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Marzec 2020, 21:22:03 »
Widoczność przez tylną szybę  raczej słaba,przy 140 km/h  nie jest źle (da się spokojnie rozmawiać) ,teraz mam założone dosyć głośne zimówki  więc szum w samochodzie głównie z opon lecz zauważyłem też że lekko szumi przy przednich słupkach. Co do zawieszenia  jest troszkę bardziej sztywno niż w i 30 hatchback i octavi 3 (tymi jeździłem) ale za to  wydaje i się że prowadzi się stabilniej.Na tylnej kanapie pomimo opadającego dachu mój syn 185cm mieści się swobodnie(jutro sprawdzę ile jest miejsca nad głową)

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
I30 1.4t fastback: plusy i minusy dla potencjalnego nabywcy
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Marzec 2020, 21:39:54 »
A jakie obroty przy 140 km/h?

Z octavią 3 to można porównać tylko od wersji 180 KM wzwyż, bo reszta wersji silnikowych to ma zawieszenie klasy segmentu B. Brrr!

Offline gulgulq

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 138
I30 1.4t fastback: plusy i minusy dla potencjalnego nabywcy
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Marzec 2020, 21:44:28 »
Ja mocno choruje na fastbacka bo uważam że linia jest dużo ładniejsza niż klasyczny compact.  Dobrze wyposażona wersja cennikowo plasuje się ponad 100 tyś. zł (nie ma sensu brać classica)  a dla mnie jest już górna pólka.
Ciekawy jestem jakie rabaty od cennika można dziś wytargować od dealerów?

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
I30 1.4t fastback: plusy i minusy dla potencjalnego nabywcy
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Marzec 2020, 21:51:59 »
Na oko się auta nie kupuje - ja mam takie credo. Dlatego zbieram informacje praktyczne, użyteczne w eksploatacji.

Żeby był ładny i srebrny to strategia zakupowa mojej mamy. :-)

Offline verin

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 17
I30 1.4t fastback: plusy i minusy dla potencjalnego nabywcy
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Marzec 2020, 22:22:46 »
Cytat: "wonski2003"
Na tylnej kanapie pomimo opadającego dachu mój syn 185cm mieści się swobodnie(jutro sprawdzę ile jest miejsca nad głową)

Nie wiem jakim cudem... zanim odjechałem hatchbackiem dość intensywnie przyglądałem się fastbackowi (była na niego dobra promocja), podobał mi się bardziej (jeździłem n-ką, więc też inaczej zawieszenie i biegi dostrojone), ale właśnie kwestia miejsca z tyłu spowodowała, że musiałem go skreślić...
Generalnie byłem w stanie usiąść (186cm) odsuwając zad od oparcia (na wpół-leżąco), lub przekrzywiając głowę. Na oko brakowało ok. 5 cm, do komfortu może nawet więcej.
Dodatkowo jeśli chodzi o bagażnik - na papierze jest większy niż w HB, ale szyba jest ścięta ostro, więc nie jestem pewien jak ta objętość była liczona...

Może to kwestia percepcji - po takich dwóch skrajnie różnych opiniach, nie pozostaje Ci nic innego niż pójście do salonu i sprawdzenie we własnym zakresie :)

Offline weuek

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1096
I30 1.4t fastback: plusy i minusy dla potencjalnego nabywcy
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Marzec 2020, 23:47:18 »
Salon to słabe miejsce na zaznajomienie się z autem. Widzę, że dalszy sąsiad ma takiego, to może za jakąś opłatą pozwoli się przejechać po najlepiej znanych mi drogach.

Mam tylko 176 cm i 70kg, to z tą tylną kanapą nie byłoby tak strasznie. Zresztą nie pamiętam, kiedy ostatnio tam siedziałem (a żona jest niższa/mniejsza). Ale teraz mam doskonałą widoczność do tyłu - tego szkoda byłoby stracić. No ale niczego innego sensownego na rynku nie widzę dla siebie za lat kilka...

Za to dobrze pamiętam, że w bmw e90 na tylnej kanapie smyrałem włosami podsufitkę (w kombi). A to niby segment D. Tyle, że to auto ma inne twarde zalety.

Jak z obrotami? Teraz mam 3000 przy 140 km/h. To dla mnie ważne, bo najwięcej czasu podróżuję właśnie z tą prędkością. Z takiego przejazdy do pracy mam spalanie lekko ponad 8l. Spodziewam się, że w młodszej generacji silniku byłoby nieco niższe.