Forum > Lantra / Elantra

[Elantra MD] Uszkodzona przekładnia kierownicza (tzw. maglow

<< < (3/3)

Arni71:

--- Cytat: "ELETomek" ---
--- Cytat: "Arni71" --- gdyby te wibracje wywołałyby stuki z luzów w maglownicy do powinna ona lać płyn na potęgę.
Ja regenerowałem maglownicę z powodu wycieków, luzów i stuków żadnych nie miałem (Tucson JM)

Ha - może być jeszcze jedna opcja - tu się kłania Adam Klimek i jego program - luzy na mocowaniu maglownicy do przegrody - gumy - to też będzie stukało na kocich łbach.
Tylko że w tej opcji mogą wystąpić dodatkowo problemy ze zbieżnością, stabilnością toru jazdy. Nie wiem na jakim etapie zużycia może to wystąpi
--- Koniec cytatu ---


Elantra MD to nie Tucson JM  ;-) Nie mam elantry ale z tego co giglam to wychodzi że ma elektryczne wspomaganie i magiel do belki na sztywno przykręcony. https://hyundai.7zap.com/en/eur/elantra/keurpsd14/01:s4,02:d2,04:1,dt:l,year:2013/ch/5657711/
--- Koniec cytatu ---


Wiem że Tucson to nie Elantra ale nikt nie odpowiedział na wcześniej zadane pytanie czy Elantra ma elektryczne wspomaganie a ja napisałem tylko w kontekście odczuwania stuków z górnych mocowań - zasada jest identyczna jeśli nie ma luzu po drodze to stukanie niesie się po całym układzie zawieszenia, łącznie z układem kierowniczym.

Poza tym mocowanie na sztywno jest bardzo ogólnym pojęciem, nie jest przyspawane, więc luzy na mocowaniu śrubowym też mogą wystąpić.

I jak wspomniano, luzy w maglownicy są wyczuwalne na kierownicy bez specjalnych zabiegów, nawet na postoju.

ELETomek:
;-)  Ja uważam, że układ kierowniczy diagnozuje się na postoju. Tak jak pisali poprzednicy: sprzęgło wspomagania, wałek kardana, luz na listwie magla, przeguby pod osłonami magla,  końcówki drążków  i mocowanie przekładni. Chyba nic nie pominalem.

Jeśli tu nic nie puka to zostaje zawieszenie. W astrze j stukały np zaciski hamulcowe ( luz na prowadnicach)

Hants:

--- Cytat: "ELETomek" ---zaciski hamulcowe ( luz na prowadnicach)
--- Koniec cytatu ---


  :shock:

ELETomek:
Czemu takie zdziwienie? https://astraklub.pl/viewtopic.php?t=800447&start=110

Zaciski miały luz góra dół i klepały na bruku. Można kupić do astry zestaw naprawczy czyli jakby nadwymiarowe prowadnice.

 Jest też na forum AKP również wątek o stukających amortyzatorach (A może to ten sam wątek,  bo 43 strony stuków  :shock: ) ale mojej AJ ten przypadek nie dopadł . Może amorki były już wymienione ;-)

msiak:
Być może tuleja na listwie. 565213X000. Łapie luz i są stuki. Część jest niedroga a wymiana u mechanika nie powinna być droższa niż 100 pln.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej