Forum > i30 GD

Torque pro - weryfikacja wskazań

(1/3) > >>

duklo:
Cześć,
Zainstalowałem wczoraj apkę torque pro.
Głównie po to, by monitorować dpf-a.
Niestety nie wszystko działa jak należy. Na forum znalazłem temat(chyba z 2017roku) dotyczący tego problemu, jednak odpowiedzi nie znalazłem na moje pytanie.
O co chodzi.
Otóż wybrałem sobie interesujące mnie wskaźniki:
Temperatura DPF
Ciśnienie DPF
Ciśnienie na kolektorze ( czujnik 1)
EGR

Problem w tym, że wartości przy DPF są ujemne ( -40,1° i -257psi). Dlaczego tak jest. Czy można/trzeba to jakoś skonfigurować?

Pozostałe dwa działają ok tzn. podczas wypalanie DPF temp wzrasta do 630-680°c, a EGR się zamyka.(prawie) w

I mam jeszcze pytanie odnośnie tego EGR. Jak on powinien działać. U mnie nie zamyka się do 0 tylko do 4,7%. Czytałem, na forum, że uchyla się on po to by obniżyć temperaturę i nie spalić czujników. Ale u mnie wcale nie spada do 0. Czy to może oznaczać, że jest walnięty?

Dodatkowo zastanawia mnie jak powinna wyglądać jego praca. Czy powinien płynnie chodzić, np otwierać się w miarę jak dodaję gazu i spadać jak puszczam, czy nie ma tu zwiazku.U mnie jak jadę ze stałą prędkością to czasami wskazówka skacze jak głupia. A czasami trzyma jedna wartość.
Jak EGR powinien pracować?

waszek_rmc:
Wskaźniki oznaczone typowo jako DPF w torque nie pokazują prawidłowo wskazań. Wiec może głupio to zabrzmi- ale tak powinno być. Są jeszcze jakieś pluginy do Hyundai- ale mi tam nigdy nie udało się tego poprawnie skonfigurować. Temperaturę DPF masz w tym B1S2. Zarówno w i40 jak i teraz w Santa Fe podczas dopalania wskaźnik EGR pokazywał 0. Nie powinien wtedy dmuchać spalin w silnik
Warto go przeczyścić, może się nie domyka u Ciebie całkowicie.

gulgulq:
Moje obserwacje z innego postu:

--- Cytuj ---Potwierdzam, mam od kilku dni torque z modułem i poobserwowałem jak przebiega procedura.
Temperatura rośnie powyżej 500 stopni - u mnie waha się od 530 do 640 w zależności jak jadę.
Procedura wypalania trwa około 20 minut, czasem dłużej.
Monitoruje dwa czujniki przy wypalaniu:
Exhaust gas temp Bank 1 Sensor 1 - temperatura powyżej 400
Exhaust gas temp Bank 1 Sensor 2 - temperatura powyżej 500

Podczas postoju powyżej 2 minut (obroty na jałowym) procedura wypalania jest wyłączana, jest małe wahnięcie obrotów wiec jak ktoś nie ma monitoringu a wie że wypala to warto poczekać i obserwować.
--- Koniec cytatu ---


Podczas wypalania EGR jest zamknięty (wskazanie na 0) niezależnie od obrotów.

kornjed:

--- Cytat: "duklo" ---
I mam jeszcze pytanie odnośnie tego EGR. Jak on powinien działać. U mnie nie zamyka się do 0 tylko do 4,7%. Czytałem, na forum, że uchyla się on po to by obniżyć temperaturę i nie spalić czujników. Ale u mnie wcale nie spada do 0. Czy to może oznaczać, że jest walnięty?

Dodatkowo zastanawia mnie jak powinna wyglądać jego praca. Czy powinien płynnie chodzić, np otwierać się w miarę jak dodaję gazu i spadać jak puszczam, czy nie ma tu zwiazku.U mnie jak jadę ze stałą prędkością to czasami wskazówka skacze jak głupia. A czasami trzyma jedna wartość.
Jak EGR powinien pracować?
--- Koniec cytatu ---

Witam. Mam tak samo, będąc niby zamkniętym mam wartość 4,7 % i też mnie to zastanawiało czy tak być powinno. Poza tym wydaję mi się pracować poprawnie.
Poniżej screeny. W trakcie wypalania, EGR teoretycznie zamknięty, ale wartości 0 nie osiąga.
Kolego mógłbyś jeszcze sprawdzić jak u Ciebie pracuje przepustnica. Nie wiem czy mam coś popsute ale przepustnicę mam ciągle otwartą na 12,5 %, bez względu na to ile gazu dam. Natomiast w trakcie wypalania DPF potrafi skoczyć do 50 bądź 80 (patrz screen)

waszek_rmc:
Dziś sprawdzałem, u mnie EGR 0% podczas dopalania i powyżej 3000 obrotów, w i40 też tak na 90% miałem

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej