Autor Wątek: Masa błędów po trybie awaryjnym.  (Przeczytany 2575 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mr.Nowy

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Masa błędów po trybie awaryjnym.
« dnia: 23 Listopad 2018, 15:09:19 »
Witam

Mam pewien problem w moim santku 3.5l. Mianowicie chodzi o to że w trakcie jazdy wpada on w tryb awaryjny. Zauważyłem że takie cuda dzieją się jak robi się chłodno oraz w trakcie przełączania z benzyny na gaz i na odwrót. Pierwszy raz zdarzyło się to rok temu w zimę po postoju 3 dniowym, drugi raz po jakimś tygodniu i potem przez  wiosnę, lato, jesień był spokój. Zwróciłem uwagę to przy corocznej wymianie oleju ale mechanicy nic nie znaleźli, więc stwierdziłem że "może ten typ tak ma". W tym roku problem powrócił gdzieś w połowie października. Pojechałem do mechanika, mechanik stwierdził że to kable zapłonowe. Wymieniliśmy kable,świece, oleje etc.(co roczna konserwacja). Po wymianie wszystko było super do czasu. Od poniedziałku auto wpadło 2 razy w tryb awaryjny. Pierwszy raz było to w trakcie przełączenia z benzyny na gaz, zjechałem na pobocze, przełączyłem na benzynę i odczekałem 15 sec, wyłączyłem silnik, odczekałem 15 sec i włączyłem silnik. Wszystko wróciło do normy. Dzisiaj miałem ponownie ten sam problem ale w drugą stronę(Z racji że sprawdzałem samochód pod kątem spalania gazu w mieście jeździłem do zera). W trakcie przełączenia z gazu na benzynę auto wpadło w tryb awaryjny i wyskoczył check. Podjechałem na stacje diagnostyczną i podłączyliśmy pod komputer. Wyskoczyły następujące błędy :

B2203 - B/D o rodzaju usterki
P0271 - Wtryskiwacz cylindra 4 - wysoki sygnał
P0960 - Obwód sterujący eletrozaworu A regulacji ciśnienia - otwarty
P009A - Korelacja między Temperaturą powietrza dolotowego a temperaturą powietrza otoczenia
P0302 - Cylinder 2 - wykryte wypadanie zapłonów
C3109 - B/D o rodzaju usterki
C2000 - B/D o rodzaju usterki
B1A03 - B/D o rodzaju usterki
P0271 - Wtryskiwacz cylindra 4 - wysoki sygnał
P0960 - Obwód sterujący elektrozaworu A regulacji ciśnienia - otwarty

Dodam tylko że auto jest z ameryki i nie raz spotkałem się z sytuacją że mechanicy nie mogli podłączyć się do komputera. System im nie wyszukiwał samochodu. Auto wcześniej paliło 28 litrów gazu w mieście teraz 20. Na trasie z 24/6 zeszło do 18/20.
Nie wiem czy jest to jakiś istotny szczegół.

I tak jak wcześniej wspomniałem, kiedy check engine zgaśnie błędy również znikają i auto wraca do zdrowia. Komputer błędów nie zapamiętuję .

Offline Zibi.S68

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 272
Masa błędów po trybie awaryjnym.
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Grudzień 2018, 22:34:05 »
B1A03 takiego kodu niema, prawdopodobnie coś Ci nie kontaktuje być może jakaś wiązka lub jest przepalony przekaźnik, a może moduł sterujący uszkodzony bo rozumiem, że bezpieczniki sprawdzone. Pozostałe błędy nieopisane pewnie zostały wygenerowane przez komputer ale jak samochód wraca sam do zdrowia to musi coś nie kontaktować bo one same się nie naprawiają. A tak na marginesie ciężko się z nim połączyć ale serwis powinien ja ze swoim byłem u kilku mechaników i żadnemu się nie udało połączyć jakimiś testerami dopiero BOSCH

Offline Mr.Nowy

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 3
Masa błędów po trybie awaryjnym.
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Sierpień 2019, 15:23:04 »
Udało się namierzyć problem, okazało się że kable wysokiego napięcia (przewody zapłonowe) nadają się do wymiany. Wymieniłem i wszystko działa, hula i bez problemu.