Witam
Mam pewien problem w moim santku 3.5l. Mianowicie chodzi o to że w trakcie jazdy wpada on w tryb awaryjny. Zauważyłem że takie cuda dzieją się jak robi się chłodno oraz w trakcie przełączania z benzyny na gaz i na odwrót. Pierwszy raz zdarzyło się to rok temu w zimę po postoju 3 dniowym, drugi raz po jakimś tygodniu i potem przez wiosnę, lato, jesień był spokój. Zwróciłem uwagę to przy corocznej wymianie oleju ale mechanicy nic nie znaleźli, więc stwierdziłem że "może ten typ tak ma". W tym roku problem powrócił gdzieś w połowie października. Pojechałem do mechanika, mechanik stwierdził że to kable zapłonowe. Wymieniliśmy kable,świece, oleje etc.(co roczna konserwacja). Po wymianie wszystko było super do czasu. Od poniedziałku auto wpadło 2 razy w tryb awaryjny. Pierwszy raz było to w trakcie przełączenia z benzyny na gaz, zjechałem na pobocze, przełączyłem na benzynę i odczekałem 15 sec, wyłączyłem silnik, odczekałem 15 sec i włączyłem silnik. Wszystko wróciło do normy. Dzisiaj miałem ponownie ten sam problem ale w drugą stronę(Z racji że sprawdzałem samochód pod kątem spalania gazu w mieście jeździłem do zera). W trakcie przełączenia z gazu na benzynę auto wpadło w tryb awaryjny i wyskoczył check. Podjechałem na stacje diagnostyczną i podłączyliśmy pod komputer. Wyskoczyły następujące błędy :
B2203 - B/D o rodzaju usterki
P0271 - Wtryskiwacz cylindra 4 - wysoki sygnał
P0960 - Obwód sterujący eletrozaworu A regulacji ciśnienia - otwarty
P009A - Korelacja między Temperaturą powietrza dolotowego a temperaturą powietrza otoczenia
P0302 - Cylinder 2 - wykryte wypadanie zapłonów
C3109 - B/D o rodzaju usterki
C2000 - B/D o rodzaju usterki
B1A03 - B/D o rodzaju usterki
P0271 - Wtryskiwacz cylindra 4 - wysoki sygnał
P0960 - Obwód sterujący elektrozaworu A regulacji ciśnienia - otwarty
Dodam tylko że auto jest z ameryki i nie raz spotkałem się z sytuacją że mechanicy nie mogli podłączyć się do komputera. System im nie wyszukiwał samochodu. Auto wcześniej paliło 28 litrów gazu w mieście teraz 20. Na trasie z 24/6 zeszło do 18/20.
Nie wiem czy jest to jakiś istotny szczegół.
I tak jak wcześniej wspomniałem, kiedy check engine zgaśnie błędy również znikają i auto wraca do zdrowia. Komputer błędów nie zapamiętuję .