Forum > i40 VF

EGR czyścić czy wymieniać na nowy

<< < (5/8) > >>

michal90:
Nie odpowiem na Twoje pytanie, ale opiszę mój przypadek: po uruchomieniu samochodu zauważyłem zapaloną "Lampkę kontrolną sygnalizacji usterek układu sterowania wtryskiem paliwa", objawy - zupełny brak mocy, jakby odcięcie "gazu" przy 3000 obr., wyraźne silnik pracował w trybie awaryjnym. W ASO powiedzieli, że to EGR i że wykręcą i wyczyszczą, ale niestety okazało się że uszkodzona była z tego co pamiętam membrana i zawór był do wyrzucenia, a cena nowego tak jak pisałeś powyżej. Poszukałem i kupiłem na allegro za 160 zł - jeżdżę na nim już ponad 1,5 roku i jak na razie jest wszystko ok.

Mariusz 71:
Mam pytanie, czy jak zamknę zawór EGR to auto będzie mniej kopcić. Silnik 1.7CRDI bez DPF .

MD13:
No na logikę wynika ,że tak bo nie cofniesz spalin do komory spalania. Pytanie jest inne czy fizyczne zatkanie jest wystarczające? Czy w sofcie gdy komp otwiera zawór zmienia mieszankę?
Jeśli nie to oki.

Mariusz 71:
Tylko że przed wywaleniem DPF tłumiki były czyste białe, a teraz są zakopcone łącznie z brudnym od sadzy tylnym zderzakiem w kolorze białym.Dlatego się zastanawiam czy zamknięcie i wyłączenie EGR w tym pomoże czy nie.

ghost2255:

--- Cytat: "Mariusz 71" ---teraz są zakopcone łącznie z brudnym od sadzy tylnym zderzakiem w kolorze białym
--- Koniec cytatu ---


To chyba raczej coś z wtryskami, nie sam EGR.
Nawet bez DPF sprawny silnik ma puścić czasem lekkiego bąka, ale na pewno nie ma być okopcony zderzak.

Wydech ze sprawnym DPF jest właśnie bielutki, czysty. Bez DPF jest czarny, okopcony wewnątrz ale ciągłe kopcenie to objaw usterki a nie braku filtra cząstek.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej