Autor Wątek: opinie  (Przeczytany 3329 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin W

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 70
opinie
« dnia: 17 Lipiec 2019, 20:06:54 »
Witam.
Jakaś cisza tu.
Od pewnego czasu Zastanawiam się nad zakupem IONIQ-A może ktoś się podzieli wrażeniami z jazdy czy użytkowania.
jest trochę filmów na YT ale tam to tak jest wszystko ogólnie pokazane. A mnie interesuje jak to jest jeździć na co dzień.
I zastanawiam się nad sprawa z silnikiem spalinowym gdy jedziemy na elektrycznym czy on caly czas pracuje czy tylko elektryk. Wydaje mi się że nie czyli mocniej się przyśpiesza to odpala dopiero silnik czyli nie rozgrzany na sucho start przyspieszamy i on znów gaśnie i się chłodzi.
Może głupie pytanie ale podobno kto pyta nie błądzi
Pozdrawiam

Offline areksz1977

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
opinie
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Styczeń 2020, 13:14:42 »
Pewnie to już nieaktualne ale będzie dla potomnych. Jeśli priorytetem jest normalna jazda i ważnym kryterium jest kwestia spalania to auto moim zdaniem jest genialne. Auto zawsze rusza na elektryku, robiąc to delikatnie przy w miarę dużym poziomie naładowania można się do sporej prędkości rozpędzić. W mieście naprawdę sporo na samym prądzie można przejechać. Nie mam konkretnych danych ale chyba z połowę trasy jedziemy na prądzie. Im większa prędkość tym ten udział spada, ale nie spada wspomaganie spalinowego elektrykiem, przy każdym dodaniu gazu elektryk mu pomaga. Trudno wyczuć zmiany napędu przy większych prędkościach, bo przy mniejszych to słychać. Największy odcinek jaki udało mi się przejechać na samym prądzie to 11 km (prędkości 60-100 km/h, ale ukształtowanie trenu pomogło- trasa Olkusz Kraków). Przy 120 więcej niż 2 km na elektryku nie przejedzie, przy 80 km ok 4 km. Im mniejsze prędkości tym większy udział prądu jako jedynego napędu. Spalanie, podczas urlopu na całym baku zrobiłem ponad 1120 km, wyszło niecałe 3,8. jeździmy raczej spokojnie, ale wtedy było wyjątkowo spokojnie :-). W lecie normą było 4,1-4,4. Dane po uwzględnieniu przekłamań komputera- komp zaniża ok. 0,2. Teraz jeżdżąc przy temperaturach w okolicach 0 dobijam do 5 litrów. Nie pasują mi fotele, nie są wcale lepsze od tych w i20. Jakość wykonania bardzo przeciętna, skrzynia biegów bardzo dobra ale brakuje trybu normal. W eco strasznie przymulona, w sport jest genialnie i auto robi się naprawdę ruchawe ale na co dzień nie pasuje to do charakteru auta. Mam wersję z manetkami przy kierownicy, jak jest potrzeba szybkiej reakcji można nacisnąć lewą i skrzynia nie tylko zredukuje bieg ale też wprowadzi auto na kilka sekund w tryb sport, wiec przy wyprzedzaniu jest ok. Auto jest ciche, ale słabo moim zdaniem wyciszone napęd i aerodynamika robią swoje, jest cicho największym źródłem hałasu są w zasadzie opony, jakby je wygłuszyć od tej strony byłoby genialnie. Wnętrze jak i bagażnik całkiem spore. Większe niż normalnym hatchbacku. Prowadzenie bez szału, czuć wagę auta na zakrętach, koła z felgami 17 cali powodują że jest dla mnie za twardo (czyli po europejsku, charakterystyka elantry mi bardziej pasuje), teraz na komplecie zimowym z 15 jest optymalnie. Pytajcie jak macie wątpliwości.