Forum > i30 PD

Falujące obroty 1.4 MPI

(1/2) > >>

iPeace:
Od jakiegoś czasu zauważyłem pewne problemy z silnikiem na wciśniętym sprzęgle.
1. Dojeżdżając np. do skrzyżowania, gdy wciskam mocniej hamulec i po chwili sprzęgło, obroty potrafią spaść do ok 400-500 i po chwili wracają do normy.
2. Przy większych prędkościach gdy wciskam sprzęgło, obroty potrafią sobie falować od 500 do 2500 i tak w kółko.
3. Delikatne hamowanie z większej prędkości z wciśniętym sprzęgłem i obroty zostają na poziomie ~2000 aż nie zwolnię do kilku km/h.

Nie pamiętam kiedy pierwszy raz to zaobserwowałem, teraz mam przejechane 10 tys km. Auto produkcja czerwiec 2018.
Widziałem na autocentrum, że kilka osób zgłosiło podobne usterki. Czy u Was jest podobnie? Zgłaszaliście to w ASO? Udało się coś osiągnąć?

PS. 4. Przy prędkościach powyżej 10km/h i wciśniętym sprzęgle komputer pokazuje spalanie rzędu kilku litrów/100km

ELETomek:
W i20 chyba mają podobny problem http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=12304

tomilipin:
Nie mam takiego problemu (posiadam ten sam silnik).


--- Cytat: "iPeace" ---Delikatne hamowanie z większej prędkości z wciśniętym sprzęgłem i obroty zostają na poziomie ~2000 aż nie zwolnię do kilku km/h
--- Koniec cytatu ---
Faktycznie miałem tak kilka razy, ale podejrzewam, że może mieć to związek z synchronizacją biegów w skrzyni biegów. Samochód przygotowuje się na zmianę biegu gdy masz wciśnięte sprzęgło i ustawia obroty tak, aby zsynchronizować sąsiadujące biegi. Dobrze myślę?

piotri:

--- Cytat: "iPeace" ---
2. Przy większych prędkościach gdy wciskam sprzęgło, obroty potrafią sobie falować od 500 do 2500 i tak w kółko.

Nie pamiętam kiedy pierwszy raz to zaobserwowałem, teraz mam przejechane 10 tys km. Auto produkcja czerwiec 2018.
Widziałem na autocentrum, że kilka osób zgłosiło podobne usterki. Czy u Was jest podobnie? Zgłaszaliście to w ASO? Udało się coś osiągnąć?


--- Koniec cytatu ---



Mam punkt 2. Dopóki nie przeczytałem o tym i nie widziałem filmu na youtubue nie zauważyłem problemu, bo zawsze hamuje silnikiem.
Problem się pojawia przy jeździe na luzie, ciepły silnik + obciążenie prądu(klima).
Na przeglądzie sprawę zgłosiłem, mówili(udawali? :) ), że nie możliwy taki objaw. Po przeglądzie stwierdzili, że "zresetowali wszystko" i powinno być dobrze, oczywiście..... nie jest

iPeace:
tomilipin, nie pisz takich rzeczy publicznie bo jeszcze ASO to podchwycą i zaczną reklamować jako feature :p to nie jest regularne zachowanie, więc raczej to jakiś błąd sterownika, ale pewności nie mam :)

Piotri, dawno robiłeś przegląd? Które ASO? Też w większości hamuję silnikiem, dlatego mocno mi to nie przeszkadza, ale jednak niesmak pozostaje

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej