Forum > ix35 EL

Głuche stuki silnika na postoju

<< < (3/3)

Rupert:
Miałem podobny problem. Bujałem się z tym chyba rok. ASO obstawialo skrzynię aut. potem silnik a na koniec rozłożyło ręce. W nieASO od razu zauważyli, że padła poduszka pod silnikiem/skrzynią. Po jej wymianie wibracje na postoju zniknęły. Pozostały głuche stuki po wciśnięciu gazu, które powyżej ok. 1500 rpm znikały. Na forum bratniej KIA znalazłem hist. gościa który miał to samo i pomogło czyszczenie sitka wstępnego w baku. Idąc tym tropem znalazłem preparat czyszczący Liqui Moly Diesel Zusatz i na próbę dodałem przy tankowaniu do paliwa. Pomogło od razu czyli kierunek był ok. Więc w ASO za 300 zł wyczyściłem jeszcze sitko w baku i od kilku tygodni błoga cisza w aucie. Profilaktycznie nie dopuszczam teraz do jazdy na rezerwie co wcześniej robiłem nagminnie i przy każdym tankowaniu dodaję ten preparacik LM

Sokolnik:
U mnie był podobny problem, wiele rzeczy wymieniłem niepotrzebnie, sitko smoka w baku oczywiście sprawdziłem - czyściutkie.
Stukanie było spowodowane wybiciem sprężyn w dwumasie, minimalnie ale wystarczyło aby doprowadzać do stukania oraz wprawiania czasem karoserii w lekki rezonans. Wszystko na wolnych obrotach.

Dlaczego dwumas może siadać już po 130 tys. km. ???
Odpowiedź - tak w dużym skrócie, złe paliwo, wystarczy że nie czyścimy dodatkowo DPF-a, a często pokonujemy krótkie odcinki, stoimy w korkach. Źle, niewystarczająco oczyszczony DPF powoduje że komputer głupnie z wolnymi obrotami i zaczyna źle dozować i korygować wolne obroty. Słyszymy nierówną pracę silnika na wolnych obrotach, lekko falujące obroty.
Następuje reakcja łańcuchowa, efekt jest taki że z tego powodu zaczyna również  cierpieć  dwumas i szybko się zużywać. Zaczynamy słyszeć coraz częściej i głośniej jakby metaliczne stukanie.
Jak dbać o DPF ? Wykręcić sondę lambda przed DPF-em od strony silnika (ostrzegam odkręcać z głową, ja długo moczyłem gwint WD-40), wlać odpowiedni środek do czyszczenia DPF-a zgodnie z instrukcją i problemy znikają. Najwyżej z wydechu wyleci kupa syfu podczas jazdy.
Wystarczy raz na dwa lata, ja nawet nie pamiętam kiedy ostatnio zaświecała/migała kontrolka CHECK informująca o potrzebie wypalania DPF-a podczas jazdy.  :-)

jacek2:
Sprzedałem swojego z podobnym przebiegiem, ale nigdy nie miałem problemu z dpf. W momencie kiedy zaczął się wypalać zawsze autem przejechałem jeszcze kawałek do momentu kiedy proces wypalania się zakończył. Podczas jazdy przy wypalaniu starałem się jechać na niższych biegach z większą prędkością obrotową (tak w granicach 3,5 tys obr).
Osobiście nie wydaje mi się aby wypalanie dpf (praca silnika na wolnych obrotach-takie bulgotanie) miała wpływ na dwumasę. Ona podczas normalnej jazdy bardziej dostaje w dupę niż kręcenie się na wolnych obrotach. Prędzej myślę że mulenie auta na niskich obrotach (1200-1800 obr) i jazda na wyższych biegach, wykańczają dwumas szybciutko...

Sokolnik:
Niestety ze względów na ekologię i nie tylko wolne obroty ustawione są obecnie między 650 a 800/min.
Długa i częsta praca na wolnych obrotach, a w szczególności na nierównych wolnych obrotach zawsze szkodzi wszystkim Dwumasowym kołom zamachowym.
Taka ich specyfika ze względu na sprężyny łukowe które wypracowują się i powodują wspominane irytujące stuki, Luk mówi o tym na swoich szkoleniach  ;-) .
Dlatego dwumasie nie szkodzi jazda, bardziej szkodzą wolne, a w szczególności  nie równe wolne obroty.
Żywotność Dwumasowego koła zamachowego (sprzęgła) nie jest obliczana na ilość kilometrów, obliczona jest średnio na około 1.000 000 naciśnięć pedału sprzęgła. O ile nie ma innych czynników przyspieszających zużycie.

marcin2105:
Witam u mnie głuche stuki na wolnych obrotach słyszane tylko w kabinie kierowcy i drganie silnika ustały po wymianie zaworu sterującego ciśnieniem w listwie CR. Czyszczenie w myjce nie pomogło więc postanowiłem zaryzykować i kupiłem nowy regulator ciśnienie. Wydatek 700 zł ale za to silnik pracuje równa zadnych drgań i brak stukania. Przy podpięciu komputera pokazuje na wykresie ciśnienia prostą linię a nie skoki jak przed wymiana

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej