Forum > Matrix / ix20

[ix20] UWAGA na gwarancje Hyundai ix20 UWAGA

<< < (6/11) > >>

jack55:

--- Cytat: "dekra" ---
Czy jest możliwe aby odczytać jakiej produkcji są Twoje przednie amortyzatory? Oczywiście nie teraz - nic pilnego.
Pozdrawiam!
--- Koniec cytatu ---

Jak robiłem fotki amorków z tyłu, zrobiłem też tych z przodu.
http://www.autogaleria.pl/forum/attachments/nasze-fury/4370d1333485960-hyundai-ix20-1-6-comfort-100_5546.jpg
http://www.autogaleria.pl/forum/attachments/nasze-fury/4369d1333485954-hyundai-ix20-1-6-comfort-100_5545.jpg
W porównaniu z tyłem strasznie to wszystko zasłonięte,spróbuję w wolnym czasie coś dojrzeć.Może będzie jakaś naklejka z nazwą producenta ;-)

beazee:

--- Cytat: "jack55" ---Moje są tureckiej firmy MAYSAN MANDO(napis na amortyzatorze) i jest wszystko ok. ;-)
--- Koniec cytatu ---

Kolejny z zieloną kropką i wszystko OK.



--- Cytat: "cosmo" ---ja też mam zieloną kropkę i jest ok.

Jeśli już miałbym być podejrzliwy, to bardziej nie podoba mi się przednie zawieszenie. Przejechanie najmniejszej nierówności daje mocne efekty dźwiękowe. Jeśli na dodatek jedziesz powyżej 60km/h to zdecydowanie zawieszenie "dobija".
--- Koniec cytatu ---

Dobijanie przedniego przy zbyt szybkim przejechaniu progu zwalniajacego jest irytujące.

cosmo:

--- Cytat: "jack55" ---Skoro serwis twierdzi, że tak ma być to dlaczego np. u mnie ani z przodu ani z tyłu nic nie stuka i jazda tym autem to prawdziwa przyjemność,
błoga cisza. ;-) Jedyny mały minusik to lekki szum opon ale wynika to chyba z dobrego wyciszenia całego auta.W porównaniu z moim poprzednim autem Skodą Octavią 2, z silnikiem benzynowym 1.6 102KM, Hyundai w tej kwestii to prawie jak Lexus.I jestem naprawdę pod dużym wrażeniem :-o
--- Koniec cytatu ---


ależ ja jak najbardziej się zgadzam, że autko jest super ciche - szczególnie gdy robisz przesiadkę ze starszego diesla :) sam podczas jazdy próbnej zastanawiałem się kilka razy czy mi nie zgasł na światłach. Ba, nawet gdy dziś podczas cofania zgasł mi naprawdę, zauważyłem to dopiero gdy nie reagował na gaz. Świecące ikonki na desce rozdzielczej wyjaśniły sytuację :)
Jednakże... jeśli chodzi o zawieszenie to tu zdecydowanie jest gorzej. Póki jedziemy po równej drodze jest wspaniale, jednak gdy tylko wjedziemy na "kocie łby" albo na jakies uskoki na asfalcie to od razu zdecydowanie bardziej słychać tu "walącą" pracę zawieszenia zamiast cichej amortyzacji. Z jednej strony rozumiem, że przy tak wysokim aucie zawieszenie musi być bardziej twarde aby jazda nie przypominała powrotu z zakrapianej imprezy, ale jeśli jadąc muszę zwalniać/omijać 3 cm nierówności chcąc uniknąć "dobijania" to nikt mi nie wmówi, że zawieszenie jest ok.

jack55: spróbuj najechać na najmniejsza nierówność przy prędkości około 50 km/h. Powinieneś zrozumieć o co nam chodzi (inny przykład z dziś - jazda z 4 osobami w środku - nawet moi rodzice pytali czy z zawieszeniem jest wszystko ok, bo strasznie dobija).

jack55:

--- Cytat: "cosmo" --- Z jednej strony rozumiem, że przy tak wysokim aucie zawieszenie musi być bardziej twarde aby jazda nie przypominała powrotu z zakrapianej imprezy, ale jeśli jadąc muszę zwalniać/omijać 3 cm nierówności chcąc uniknąć "dobijania" to nikt mi nie wmówi, że zawieszenie jest ok.

jack55: spróbuj najechać na najmniejsza nierówność przy prędkości około 50 km/h. Powinieneś zrozumieć o co nam chodzi (inny przykład z dziś - jazda z 4 osobami w środku - nawet moi rodzice pytali czy z zawieszeniem jest wszystko ok, bo strasznie dobija).
--- Koniec cytatu ---

Ix 20 jest moim ósmym samochodem , przedtem miałem trzy Skody(Felicia,Octavia),Forda Focusa,Nissana Maximę,VW Golfa 3 i 4.Jestem niezwykle przewrażliwiony na punkcie pracy zawieszenia w aucie.
Także wiem doskonale o czym piszę.Zawieszenie w moim Hultaju określił bym jako twarde ale sprężyste.U mnie ani przód ani tył nie cierpi na tzw. dobijanie.Zaliczyłem już niejedną dziurę i nie zaobserwowałem dolegliwości o których piszesz.Zauważyłem za to,że przy niższych temperaturach, staje się ono jeszcze bardziej twarde i przy dużych nierównościach w zakrętach tył potrafi jakby lekko przeskakiwać.Ale nie skutkuje to utratą trakcji ani ingerencją ESP.(Z drugiej strony w każdym aucie które użytkowałem w okresie zimowym, zawieszenie stawało się twardsze, i nie ma w tym nic nadzwyczajnego.)
Jak przez kilka dni temperatura podniosła się do 20 stopni było już naprawdę komfortowo i bez żadnych przykrych niespodzianek o których niektórzy z Was tutaj piszą. ;-)
W Skodzie Octavii, którą jezdziłem przez 6 lat zawieszenie było bardziej sztywne i mniej komfortowe od ix20.Jestem miło zaskoczony, że Hyundai mając 160cm wysokości jest tak doskonale wyciszonym autem z tak dobrą trakcją :-oI nie ma znaczenia czy jadę 100 czy 140 km/h 8-) Opony w rozmiarze 15" idealnie spełniają swoją rolę,ale 16" nigdy bym nie założył.Trakcja będzie jeszcze lepsza ale na naszych dziurawych drogach komfort będzie gorszy :-(  
Szczerze współczuje Wszystkim, którzy mają problemy z zawieszeniem ;-)
Wiem doskonale na czym polega "dobijanie zawieszenia" i na jezdzie testowej rok temu,w ix20 zawieszenie z tyłu nawalało niemiłosiernie,szczególnie na progach zwalniających :-(

dekra:

--- Cytat: "jack55" ---
W porównaniu z tyłem strasznie to wszystko zasłonięte,spróbuję w wolnym czasie coś dojrzeć.Może będzie jakaś naklejka z nazwą producenta ;-)
--- Koniec cytatu ---

Dzięki za zainteresowanie tematem, choć jak sam piszesz Ciebie to nie dotyczy.
A co do meritum sprawy to nie chodzi u mnie o "dobijanie zawieszenia", a o stuki występujące przy przejeżdżaniu przez niewielkie zagłębienia. Prawdopodobnie występują one przy ruchu powrotnym tłoczyska amortyzatora. Gdybym wiedział jakie są  zamontowane u Ciebie, to wiedziałbym o co walczyć w serwisie.
A jazdę testówką już zaliczyłem. To samo. A tak poza tym to samochodzik strasznie fajny.
Pozdrawiam!

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej