Z jednej strony rozumiem, że przy tak wysokim aucie zawieszenie musi być bardziej twarde aby jazda nie przypominała powrotu z zakrapianej imprezy, ale jeśli jadąc muszę zwalniać/omijać 3 cm nierówności chcąc uniknąć "dobijania" to nikt mi nie wmówi, że zawieszenie jest ok.
jack55: spróbuj najechać na najmniejsza nierówność przy prędkości około 50 km/h. Powinieneś zrozumieć o co nam chodzi (inny przykład z dziś - jazda z 4 osobami w środku - nawet moi rodzice pytali czy z zawieszeniem jest wszystko ok, bo strasznie dobija).
Ix 20 jest moim ósmym samochodem , przedtem miałem trzy Skody(Felicia,Octavia),Forda Focusa,Nissana Maximę,VW Golfa 3 i 4.Jestem niezwykle przewrażliwiony na punkcie pracy zawieszenia w aucie.
Także wiem doskonale o czym piszę.Zawieszenie w moim Hultaju określił bym jako twarde ale sprężyste.U mnie ani przód ani tył nie cierpi na tzw. dobijanie.Zaliczyłem już niejedną dziurę i nie zaobserwowałem dolegliwości o których piszesz.Zauważyłem za to,że przy niższych temperaturach, staje się ono jeszcze bardziej twarde i przy dużych nierównościach w zakrętach tył potrafi jakby lekko przeskakiwać.Ale nie skutkuje to utratą trakcji ani ingerencją ESP.(Z drugiej strony w każdym aucie które użytkowałem w okresie zimowym, zawieszenie stawało się twardsze, i nie ma w tym nic nadzwyczajnego.)
Jak przez kilka dni temperatura podniosła się do 20 stopni było już naprawdę komfortowo i bez żadnych przykrych niespodzianek o których niektórzy z Was tutaj piszą. ;-)
W Skodzie Octavii, którą jezdziłem przez 6 lat zawieszenie było bardziej sztywne i mniej komfortowe od ix20.Jestem miło zaskoczony, że Hyundai mając 160cm wysokości jest tak doskonale wyciszonym autem z tak dobrą trakcją :-oI nie ma znaczenia czy jadę 100 czy 140 km/h 8-) Opony w rozmiarze 15" idealnie spełniają swoją rolę,ale 16" nigdy bym nie założył.Trakcja będzie jeszcze lepsza ale na naszych dziurawych drogach komfort będzie gorszy :-(
Szczerze współczuje Wszystkim, którzy mają problemy z zawieszeniem ;-)
Wiem doskonale na czym polega "dobijanie zawieszenia" i na jezdzie testowej rok temu,w ix20 zawieszenie z tyłu nawalało niemiłosiernie,szczególnie na progach zwalniających :-(