Autor Wątek: [i10 PA] [i10 PA] Pierścienie  (Przeczytany 5672 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Niezobowiązujący

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
[i10 PA] Pierścienie
« dnia: 14 Maj 2019, 12:26:52 »
Witam!
Drodzy użytkownicy.
Miałem problem ze swoją strzałą, po wymianie Oleju, powyżej 2700 obrotów auto zaczynało warczeć i to tak bardziej sportowo  :-P  (nie umiem określić takiego warczenia). Po półtora miesiąca, okazało się, że nie ma oleju, czyli auto 'zeżarło' (po wymianie było do górnej kreski po 1,5 miesiąca pod dolną kreską). Auto nie kopciło, ani nie było plamy pod samochodem.  Oddałem do Mechanika, Pan Mechanik, od razu zdiagnozował, że to pierścienie i koszt Tego będzie około 1000/1200 zł, nogi mi się ugięły, no ale niestety trzeba to zrobić. Chciałem Was zapytać o radę, ale rejestracja trwała 3 dni :(.
Finalnie okazało się, że zapłaciłem 1600zł, za wszystko, wraz z robocizną. No cóż... Trzeba to trzeba.
Auto aktualnie jeździ świetnie, silnik chodzi bardzo cicho i czuję, że jakby lepiej przyśpieszał.
Samochód ma przejechane 75 000 km. Z Tego co udało mi się ustalić to trochę mało jak na to, żeby wymieniać pierścienie, ale jest możliwość, że nie dopilnowałem Tego i jeździłem na starym oleju (Wiem, bije się przez to po głowie chylę Ją z pokorą). Pytanie do Was moi mili: Czy to ja jestem winien Tego, że po 75 tyś. km. Musiałem zrobić taką naprawę czy po prostu wadliwy sprzęt mi się trafił :(



P.S. Auto kupiłem dwa lata temu, z przebiegiem 60 000 km. Olej od Tego czasu nie był wymieniany.
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2020, 13:15:47 przez Brt »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1429
[i10 PA] Pierścienie
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Maj 2019, 13:40:35 »
Po takim przebiegu by zajechać pierścienie to albo ktoś przytarł silnik brakiem oleju lub przegrzał a nie, że stary olej to zrobił. Większe przebiegi wytrzymywały maluchy z silnikiem bez filtra oleju i na najtańszych lotosach.
Niestety mechanicy potrafią wziąć kupę kaski. 1600zł za wymianę pierścieni to sporo, chyba że wymieniał przy okazji rozrząd. Ale sam się przekonałem robiąc upg u znajomego mechanika, że po znajomości wcale nie jest taniej ani lepiej.
Z drugiej strony można nawet taniej wymienić silnik ale jak się ma swój jako taki to już lepiej go naprawić nawet większym kosztem.

Offline kaslawek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 10
[i10 PA] Pierścienie
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Sierpień 2019, 22:09:37 »
Witam Zgierzanina,
też miałem identyczny przypadek w i10 syna.
I też w maju. Wyiana pierścionków też 1600 :-(.

Widzę, żę u kolego wszystko gra - gratulacje.

A dziś syn dzwoni, że olej znów pod kreską. Znów czeka nas wizyta w warsztacie.
Ciekawe co (i za ile) teraz będzie - już sie martwię.