Forum > Santa Fe (2006-
[Santa Fe DM] Czyszczenie EGR
waszek_rmc:
Piękne autko :)
U mnie manual, zatem spalanie koło średniej 7,7 się kręci. W trasie to potrafię do 6,5 zejść. Generalnie bardzo zadowolony jestem.. wypalanie DPF udaje mi się obecnie zaobserwować co 1000-1200... wiec tez gitara. A co do okopcenie. Dałem sobie spokój. Chmury nie zostawia, a ostatnio w Poznaniu widziałem białe Santa to aż po tylna szybę skopcony... Śledzę rosyjskie forum- tam prawie każdy z tym problemem (te z DPF). Fabrycznie bez i wycięte nie maja tego problemu.
Leje do paliwa Archoil i jakoś nie ma tragedii. Choć środek rury okopcony. Wymieniłem nawet czujnik ciśnienia doładowania - lepiej się zbiera ale nic nie poprawiło. EGR to sobie raz w miesiącu czyszczę. Dojście jest super. Zajmuje mi cała operacja 30 min- ale to bardziej odświeżenie aniżeli czyszczenie :)
Fajnie ze się ktoś znalazł na forum:)
Pytanko mam, kamera cofania-czy u Ciebie linie są ruchome (jak kręcisz kiera?)
Arek_:
Odnośnie kamery - to linie są stałe i raczej się nie przesuwają przy skręcaniu kierownicy.
Tak patrzę na twoje wyniki - niskie to spalanie masz... Za mało przejechałem jeszcze po mieście ale 10 to wyjdzie jak nic... Ciekawe skąd aż taka różnica przy tym samym silniku ?
Ile km przejechałeś sam tym autem - czy miałeś jakieś niespodzianki ?
Jak jest z tym DPF'em - kiedy wiesz że się wypala - ja przejechałem po zakupie auta około 2.500 km - większość poza miastem tak się przypadkowo złożyło - i nie zauważyłem żadnego wypalania...
Jakie paliwo lejesz - zwykłego diesla czy tego lepszego ?
A.
waszek_rmc:
Pytam odnośnie kamery bo w i40 - starszy model i linie skręcały razem z fajera.
Leję „lepsze” - BP ultimate lub częściej Shell V-Power (w portfelu ciężej w psychice lżej)
Generalnie lubię mu pocisnąć, ale w ciągu tygodnie to raczej przepisowo jeżdżę. W weekendy się wyszaleje. Mieszkam koło małego miasta Jarocina - rzadko kiedy się korkuje. Może stad taki wynik. Komp pokazuje średnia 7.2 ale wg dystrybutora to zawsze 7.7-7.8 (i to na 19” - lato/zima)
DPF sprawdzam Torque - na automacie nie zaobserwujesz po chwilowym spalaniu podczas hamowania silnikiem. Poczytaj sobie dość obszerny temat o DPF w temacie i40.
Od zakupu zrobiłem jakieś 14 tys km.
[ Dodano: 2019-12-03, 23:03 ]
Póki co tylko klocki, tarcze i końcówki drążków po zakupie wymieniłem.
Coś tam mi szwankowało odpalanie - na obu kluczach naciśnięcie START powodowało niby próbę odpalenia ale bezskutecznie. Za drugim razem od strzała. Nie wiem co to. Wymieniłem baterie w kluczach, odpalam z wciśniętym hamulcem i cisza na razie. Do tego raz poraz zapalił mi się AFSL od skrętnych ksenonow, ale jakoś nie odczułem dyskomfortu z tego powodu (wręcz irytuje mnie to skręcanie ;) ). Poza tym bezawaryjnie
Nawigacja