Ciężko coś się dowiedzieć z tego tematu bo tak kolega wyżej napisał każdy chwali to co kupił (czy opona kosztowała 300zł czy 500zł każdy twierdzi żę są doskonałe w każdych warunkach
)
Właśnie zastanawiam sie nad zakupem całorocznych opon Dunlop Grandtrek Touring A/S 225/70 R16 cena ~500zł.
Jeszcze mi chodził po głowie czy może jednak jakieś zimówki klasy budżet Nexen za 320zł, , ale nie wiem czy jednak opona lepszej klasy całoroczna (dunlop) nie będzie wiele gorsza. I za pół roku znów bym musiał kupić letnie. Teraz mam całoroczne pirelli i przy takiej zimie jak u nas w zupełności wystarcza do normalnej jazdy.
Czy waszym zdaniem jest sens się bawić w zimówki ?
Witam po długiej przerwie w tym wątku,
Jestem posiadaczem wspomnianych opon Dunlop - muszę potwierdzić ich jakość i właściwości jezdne, ale...
Tak było przez pierwsze 3 lata i ok 25 tyś km - niestety po tym czasie bieżnik zaczął "znikać" w przednim komplecie, jeszcze trochę pojeżdżę tylko muszę przerzucić je na tył, nie zmienia to faktu że sposób zużycia jest dosyć niepokojący - nie ścierają się tylko kruszą - kupiłem je w październiku 2011 - produkcja jak dobrze pamiętam kwiecień 2011.
Przymierzam się do kupna Pirelli Scorpion i waham się pomiędzy ATR 235x70/16 za ok 480zł/szt (prawie 2%większa średnica) lub Verde AllSeason 225x70/16 cena ok 540zł/szt -trafiają się ostatnie sztuki - możliwe że roczniki stare bo cena regularna tych opon to ok 1100zł/szt.
Zastanawia mnie zastosowanie modelu ATR - czy nie będą wyły na asfalcie - wg producenta nadaje się na każdą nawierzchnię - ale skrót bardziej mi pasuje do offroad'u.
Jakoś nie mam zaufania do tańszych opon, biorąc pod uwagę co zrobiło mi się z markowymi oponami Dunlop, może nie są odporne na sól - nie wiem