Forum > Santa Fe SM
[Santa Fe SM] Pogadajmy o oponach
cezaros:
Podłączę do tematu.
Zima się zbliża (na razie małymi kroczkami ) ale mam na razie opony 225/70/16 (u mnie w książce pisze ze takie mają być, ciężki silnik i skrzynka) czy lepiej jest na zimę zmniejszyć rozmiar opony na 215 czy zostać przy orginale. Mam upatrzone micheliny w dobrej cenie ale 215/70/16. za 225/70/16 musiałbym dołożyć po 100 zł. Co wy na to??
kierownik1:
Jak napisałem wyżej jeżdżę na takim rozmiarze na letnich i zimowych. Poprzednią zimę jeździłem na rozmiarze 215/65 R16 (z takim kupiłem w zeszłym roku) i bardzo dobrze się sprawowały. Specjalnie kilka razy "testowałem" na polach uprawnych i w okolicy Krynicy Zdrój podczas ferii. I powiem tak: żadnych negatywnych doznań.
Pozdrawiam
volcan:
--- Cytat: "Probably" ---Przymierzam się do zakupu nowych opon do mojego Santka.
Wybrałem : Dunlop Grandtrek Touring A/S 225/70 R16 103 H MFS
Rozumię, że koledzy Arni71 i Volcan dalej podtrzymują dobrą opinie na temat tych opon ? I jeszcze jedno pytanie ...co z ich żywotnościa ?
[ Dodano: 2013-09-18, 09:02 ]
Czy ktoś może wypowiedzieć się na temat tych opon :
Vredestein Quatrac 3 SUV 225/70 R16 103 H
znajomy gumiarz twierdzi, że są lepsze od Dunlop Grandtrek .. sam już nie wiem :-/
--- Koniec cytatu ---
Pewnie już kupiłeś opony, ale podzielę się swoimi obserwacjami :) Zmieniłem właśnie zużyte Dunlopy Grandtrek Touring na Vredestein Quatrac 3 SUV (też w rozmiarze 225/70R16) i jak na razie (asfalt - trochę suchego, trochę mokrego i bardzo brudnego - czyt. śliskiego + trochę piachu i błota) jestem z nowych opon bardzo zadowolony. Vredestein Quatrac 3 jest bardzo chwalony jako wielosezonówka, wersja SUV ma ciut inny bieżnik (dodany jeden rząd kostek "letnich") i mam nadzieję, że opony te sprawdzą się w moim samochodzie.
Dunlopy to świetne opony, ale pod sam koniec eksploatacji po prostu się rozleciały - zaczęły się w czasie jazdy wyrywać kawałki kostek bieżnika, całość spękała i wyglądała niezbyt ciekawie. Niemniej jednak chciałem zakupić kolejny komplet takich opon (została mi jedna w dość dobrym stanie z poprzedniego kompletu), ale dostępne były jedynie z datą produkcji xx11, więc na chwilę obecną opony niemalże trzyletnie. Nasuwa to podejrzenie, czy opony te są jeszcze produkowane i/lub importowane do Polski. Podobna sytuacja była z oponami Pirelli Scorpion STR - też do kupienia były jedynie opony z 2011 roku, jedynymi w miarę "pewnymi" oponami ze świeżej produkcji były właśnie Vredesteiny i to na nie się zdedowałem.
Nie bardzo jestem w stanie zrozumieć skąd wzięła się na etykiecie opony dość niska ocena zachowania na mokrej nawierzchni, bo moje subiektywne wrażenia są wręcz przeciwne - mam wrażenie, że na Vredesteinach auto jest jeszcze pewniejsze w zakrętach i przy hamowaniu na mokrej nawierzchni. Nie mogę się doczekać śniegu, żeby sprawdzić zachowanie samochodu w warunkach zimowych :)
Co do cen opon. Wulkanizatorzy chcieli za Vredesteiny około 600 złotych za sztukę (+/- 30 złotych), kupiłem je przez internet po 470 złotych za sztukę. Różnica jest wyraźna :)
volcan:
--- Cytat: "Probably" ---Przymierzam się do zakupu nowych opon do mojego Santka.
Wybrałem : Dunlop Grandtrek Touring A/S 225/70 R16 103 H MFS
Rozumię, że koledzy Arni71 i Volcan dalej podtrzymują dobrą opinie na temat tych opon ? I jeszcze jedno pytanie ...co z ich żywotnościa ?
[ Dodano: 2013-09-18, 09:02 ]
Czy ktoś może wypowiedzieć się na temat tych opon :
Vredestein Quatrac 3 SUV 225/70 R16 103 H
znajomy gumiarz twierdzi, że są lepsze od Dunlop Grandtrek .. sam już nie wiem :-/
--- Koniec cytatu ---
Pewnie już kupiłeś opony, ale podzielę się swoimi obserwacjami :) Zmieniłem właśnie zużyte Dunlopy Grandtrek Touring na Vredestein Quatrac 3 SUV (też w rozmiarze 225/70R16) i jak na razie (asfalt - trochę suchego, trochę mokrego i bardzo brudnego - czyt. śliskiego + trochę piachu i błota) jestem z nowych opon bardzo zadowolony. Vredestein Quatrac 3 jest bardzo chwalony jako wielosezonówka, wersja SUV ma ciut inny bieżnik (dodany jeden rząd kostek "letnich") i mam nadzieję, że opony te sprawdzą się w moim samochodzie.
Dunlopy to świetne opony, ale pod sam koniec eksploatacji po prostu się rozleciały - zaczęły się w czasie jazdy wyrywać kawałki kostek bieżnika, całość spękała i wyglądała niezbyt ciekawie. Niemniej jednak chciałem zakupić kolejny komplet takich opon (została mi jedna w dość dobrym stanie z poprzedniego kompletu), ale dostępne były jedynie z datą produkcji xx11, więc na chwilę obecną opony niemalże trzyletnie. Nasuwa to podejrzenie, czy opony te są jeszcze produkowane i/lub importowane do Polski. Podobna sytuacja była z oponami Pirelli Scorpion STR - też do kupienia były jedynie opony z 2011 roku, jedynymi w miarę "pewnymi" oponami ze świeżej produkcji były właśnie Vredesteiny i to na nie się zdedowałem.
Nie bardzo jestem w stanie zrozumieć skąd wzięła się na etykiecie opony dość niska ocena zachowania na mokrej nawierzchni, bo moje subiektywne wrażenia są wręcz przeciwne - mam wrażenie, że na Vredesteinach auto jest jeszcze pewniejsze w zakrętach i przy hamowaniu na mokrej nawierzchni. Nie mogę się doczekać śniegu, żeby sprawdzić zachowanie samochodu w warunkach zimowych :)
Arni71:
U mnie minęło 25 miesięcy użytkowania opon DUNLOP i jak na razie brak zastrzeżeń - trwa 3 zima i na razie nie wiem jak się po tym okresie sprawują z braku śniegu - wizualnie OK nawet nie złapały brązowego odcienia co zdarzyło mi się w DUNLOPach letnich w Astrze.
Nawigacja
[#] Następna strona