Autor Wątek: [Santa Fe CM] Jaka jest kolejność cylindrów?  (Przeczytany 12858 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Herbinek

  • Gość
[Santa Fe CM] Jaka jest kolejność cylindrów?
« dnia: 10 Luty 2014, 08:22:26 »
Witajcie. Mam problem z wyskakującym błędem P0300 P0302 P0306, to oznacza, wypadanie zapłonów na 2 cylindrach. Auto automatycznie traci moc i nierówno pracuje tak jak by chodził na 4 cylindrach. Problem objawia się tylko w temperaturze poniżej około 5 stopni i przy zimnym silniku. Jak jest ciepły to się błąd nie pojawia i jest wszystko ok. Po skasowaniu błędów auto pracuje normalnie, nie szarpie i ma normalną moc. Zastanawiam się czy to wina świec czy cewki? Przełożyłbym kolejność cewek, aby sprawdzić, czy błąd zmieni numer na inny cylinder, ale nie wiem jaka jest ich kolejność. Ktoś posiada takie informacje albo wie gdzie tego szukać? Ja nie mogłem na to trafić. Z góry dziękuję.

ed. tytuł + int. tekla


Herbinek

  • Gość
[Santa Fe CM] Jaka jest kolejność cylindrów?
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Luty 2014, 20:11:20 »
Dzięki przyjacielu. Nie przyszło mi do głowy aby sprawdzić to po angielsku. Dobrze się składa że cylinder 2 i 6 znajdują się z przodu od chłodnicy bo te nie parzyste znajdują się pod kolektorem i  trzeba było by rozbierać pół auta. Jutro przełożę i zobaczę czy zmienił się numer błędu i napisze na forum tyle  że muszę czekać na mróz aby wyskoczył błąd. pozdrawiam

[ Dodano: 2014-02-19, 19:36 ]
Witajcie. Po testach ze zmianą kolejności cewek okazało się że cewki są ok bo błędy nie zmieniły kolejności. Wiec przyczyna padła na świece. Postanowiłem zdjąć kolektor aby wymienić świece. Przy okazji gdy zdemontowałem kolektor ssący wymieniłem uszczelkę pod kolektorem, wymieniłem świece. Złożyłem całość no i oczywiście nie może być bez problemów. Zamiast błędów P0302, P0306 Pojawiły się błędy P0102 P0103 i P0113. Normalnie szlak może człowieka trafić. Przy podłączonym MAF-ie obroty stoją na 1450obr/min i nie można dodać gazu. Po odłączeniu wtyczki Chodzi normalnie ale pokazuje błąd i przy rozpędzaniu się czasem dusi i szarpie.
Dziwne że przez zdemontowanie uszkodził się przepływomierz ?. Jakieś pomysły ? Czyścić, czym i jak ? czy od razu lepiej wymienić ?
Ręce mi opadają, mam już do kolan !

PawelR17

  • Gość
[Santa Fe CM] Jaka jest kolejność cylindrów?
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Marzec 2014, 15:56:20 »
Witam serdecznie

Mam pytanie odnośnie Pana problemu opisywanego na forum.
Czy udało się już usunąć usterkę? Od około miesiąca walczę z dokładnie tym samym przypadkiem. Auto i silnik dość żadko spotykane w Polsce i nigdzie nie mogę zasięgnąć informacji.

Pozdrawiam
Paweł Rafało

martinez98

  • Gość
[Santa Fe CM] Jaka jest kolejność cylindrów?
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Marzec 2014, 17:34:02 »
Proponuję sprawdzić wiązkę od MAFa. Zabrudzenie raczej odpada, nie byłoby 3 błędów od samego zabrudzenia. Stawiam na problem z kablami. Można też pomierzyć wtyczkę MAFa i sprawdzić wartości z serwisówką. Sprawdzić styki w kostkach.

PawelR17

  • Gość
[Santa Fe CM] Jaka jest kolejność cylindrów?
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Marzec 2014, 21:31:08 »
Dzisiaj posprawdzałem sprężanie na cylindrach i okazało się że na 1 i 5 mam nie całe 7bar, pierwszy skok wskazówki w obu przypadkach leci do max 3.5bar.
Sprawdzane na zimnym silniku.
Podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach prawie 500mbar :shock: .
Oczywiście szczelność dolotu sprawdzona.
Jaki powinien być prawidłowy przepływ powietrza dla tego silnika na wolnych obrotach? Na chwilę obecną mam ok 8-9 kg/h i ta wartość wydaje mi się zbyt mała.

Pozdrawiam

martinez98

  • Gość
[Santa Fe CM] Jaka jest kolejność cylindrów?
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Marzec 2014, 21:46:52 »
Wydaje się nieco mało. Ja u siebie mam około 4,8g/s czyli jakieś 17kg/h bez klimy.
Podciśnienie na wolnych zwykle około 0,30 i to w większości silników. Mam inny silnik, ale też V6 więc myślę, że MAF powinien pokazywać u Ciebie więcej. Może niech wypowie się ktoś inny z tym samym.

PawelR17

  • Gość
[Santa Fe CM] Jaka jest kolejność cylindrów?
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Marzec 2014, 08:32:29 »
Dzieki za info
Mi też się wydaje ze maf powinien wskazywać nie mniej niż te 17kg/h
no i co do podciśnienia to faktycznie powinno być ok. 0.30 a u mnie jest ok 0.50.
Tak więc na chwilę obecną moja teoria jest taka że są powypalane gniazda zaworowe co powoduje przedmuchy. Z tego co wiem w tych silnikach nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych i trzeba to ustawiać ręcznie.

Pozdrawiam

martinez98

  • Gość
[Santa Fe CM] Jaka jest kolejność cylindrów?
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Marzec 2014, 13:35:45 »
Niestety nie potwierdzę, ale jeśli nie ma hydrauliki to oczywiście zacznij od regulacji - to podstawa w takiej sytuacji. W innym wypadku to co najmniej lewe powietrze.

PawelR17

  • Gość
[Santa Fe CM] Jaka jest kolejność cylindrów?
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Marzec 2014, 14:15:01 »
Może ktoś wie o jakimś sofcie z danymi diagnostycznymi do aut amerykańskich?
coś jak nasza Autodata.
Jakoś nie udało mi się dokopać do zbyt wielu informacji na temat tego silnika.

[ Dodano: 2014-03-28, 21:36 ]
No i moje przypuszczenia się potwierdziły. Są podparte zawory i nie ma tam hydraulicznych popychaczy, które by się same dopasowały.

Offline guja

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 40
[Santa Fe CM] Jaka jest kolejność cylindrów?
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Styczeń 2019, 22:01:51 »
czy przepływ na poziomie ~3.0 g/s na nagrzanym silniku jest normalny ? bez klimy i obciążenia.
Oraz czy orientuje się ktoś czy skrajne cewki od kabiny da się zdemontować bez odkręcania kolektora ssącego ?

Offline wentyl1@onet.eu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 75
[Santa Fe CM] Jaka jest kolejność cylindrów?
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Luty 2019, 15:59:53 »
Witam. U mnie przepływomierz pokazuje między 2.9-3.2 g/s.
Pozdrawiam

Offline wentyl1@onet.eu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 75
[Santa Fe CM] Jaka jest kolejność cylindrów?
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Luty 2019, 10:37:29 »
Witam. Poniżej linki do filmów jak ściągnąć kolektor, wymienić świece i cewki.
Wymiana świec i cewek film 1
Wymiana świec i cewek film 2.
Bez ściągnięcia, bądź podniesienia kolektora nie da rady. Należy pamiętać o wymianie uszczelki kolektora dolotowego.
Pozdrawiam