Autor Wątek: [Getz TB] [Getz TB] Problem podczas hamowania  (Przeczytany 4093 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mortens

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[Getz TB] Problem podczas hamowania
« dnia: 05 Styczeń 2019, 20:33:04 »
Witam,
Niedawno zakupiłem Getza z 2008r. 1.4. Zauważyłem, że podczas bardzo powolnej jazdy( max do 30km/h) ( np. w korku ) zdarza się od czasu do czasu ( nie zawsze), że podczas lekkiego naciśnięcia hamulca blokuje mi tylne lewe koło a gdy puszczę hamulec to koło od razu się odblokowuję. Zawsze zdarzą się to przy niewielkich prędkościach  NIGDY powyżej 30km/h. Wstępnie wydaję mi się że winowajcą może być pompa hamulcowa bo gdy zajrzałem do tylnego koła na zaciski hamulcowe + cylinderki to wszystko wydaję sie wporzątku.
Prosze o pomoc od was być może ktoś się spotkał z podobnym problemem.

Dzięki
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 21:33:12 przez Brt »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz] Problem podczas hamowania
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Styczeń 2019, 21:27:31 »
Ale blokuje się na asfalcie czy na lodzie? Jeśli na asfalcie to może winny jest regulator tylnych hamulców. Jak tył się blokuje to dość niebezpieczne bo może dojść do uślizgu tyłu.
Jak ktoś wcześniej miał tico to wie o czym piszę. Tam była masakra jak miałem popsuty to tył hamował z piskiem nawet na suchym. A zimą oznaczało piękny piruet.

Offline mortens

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[Getz] Problem podczas hamowania
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Styczeń 2019, 10:13:06 »
Dokładnie tak - blokuje się i na suchym i na mokrym asfalcie i tak jak piszesz jest to niebezpieczne bo można wpaść w poślizg :(. Jeśli byłby to regulator hamulców to można go wymienić bez problemu ?

ps. Z tego co wiem w getz nie ma korektorów siły hamowania jest to rozwiązane w inny sposób

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz] Problem podczas hamowania
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Styczeń 2019, 11:51:47 »
Nie wiem wg sklepów internetowych jest w wyborze części korektor siły hamowania do wersji bez abs.
Zostaje też rozebranie i sprawdzenie cylinderka czy się cofa i pewnie jego wymiana. Można i odpowietrzyć koło może coś da.

Offline mortens

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[Getz] Problem podczas hamowania
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Styczeń 2019, 13:26:41 »
Ja mam wersje z ABS ale faktycznie sprawdze jeszcze raz cylinderek  i czy dobrze oddaje ( powraca) plus przejże sprężyny.

Offline mortens

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[Getz] Problem podczas hamowania
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Styczeń 2019, 14:34:25 »
Troszkę odświeżę temat. Sprawdziłem cylinderki ( rozebrałem zaciski + sprężyny) wszystko okazuję się okej. Ostatnio zauważyłem, że podczas zaciągania hamulca ręcznego raz wyświetli mi się "BRAKE" na desce a raz nie. ( losowo się po prosu świeci). Juz brakuję mi pomysłów co jest nie tak ale może te 2 problemy ze sobą jakoś się łączą :/

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz] Problem podczas hamowania
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Styczeń 2019, 17:49:44 »
Pewnie po prosty zacina się ten czujnik ręcznego. Można go sprawdzić rozbierając tunel.
Dziwne jest to że abs jest i blokuje się koło.  Może jakiś błąd jest i wyjdzie na czytniku. Na allegro teraz są tanie na obd2 i nie trzeba nawet mieć laptopa a wystarczy telefon na androidzie.

Offline acc24

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 147
[Getz] Problem podczas hamowania
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Styczeń 2019, 16:59:39 »
Kontrolka ręcznego jest analogowa i działa w interakcji z dźwignią ręcznego (to zwykły włącznik).

Podjedź na stacje diagnostyczną, niech sprawdzą siłę hamowania na kołach tylnych, jak napisano żartów nie ma.

Offline mortens

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[Getz] Problem podczas hamowania
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Styczeń 2019, 18:58:16 »
Problem rozwiązany. Poprzedni właściciel widocznie źle zamontował sprężynę która trzyma obydwie szczęki. Sprężyna ta blokowała regulator ( zahaczała o ząbki którymi można regulować) przez co on sam wypadał z swojego miejsca docelowego. Idąc dalej... prawe koło nie hamowało a cała siła szła na lewe nawet przy lekkim hamowaniu. Co do ręcznego również rozwiązany problem jest tam "czujnik"/przycisk który po prostu był za nisko aby mógł działać poprawnie - widocznie po pewnym czasie użytkowania się nieco przygiął :)