A więc wymieniony termostat na kupiony przeze mnie osobiście w ASO Hyundaia oryginał 255002A100 (chwilę już temu, jeszcze w zeszłym roku).
Płyn w końcu zaczął osiągać temperaturę ~90 stopni bez jazdy autostradą tylko podczas 'normalnego' użytkowania.
Co zauważyłem - górny wąż od chłodnicy w końcu jest zimny zanim płyn nie osiągnie +90 stopni, a nie jak wcześniej że był ciepławy już przy co najmniej 40.
Piki na wykresie temperatury dalej są ale może to wina taniego interfejsu OBD.
P.S. Co do teorii z wentylatorem chłodnicy chodzącym zawsze przy klimie - nie jest to prawdą. Wygląda na to, że włącza się kiedy zwyczajnie system tego potrzebuje.
W załączeniu zrzut z rejestracji postoju pod garażem ~15 minut - płyn trzyma temperaturę ~86 stopni (klima włączona), wcześniej widać, że osiągnął bez problemu okolice 90 stopni (powrót z roboty, ~12 km).