Autor Wątek: [i20 GB] [i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.  (Przeczytany 44313 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1427
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Marzec 2019, 22:11:31 »
Ciekawe czy po gwarancji jak by się pojechało z takimi wahaniami obrotów czy by powiedzieli, że to normalne. Pewnie na starcie wymienili by przewody, świece, cewkę itp za grube setki złotówek.
Tu klient nie zapłaci więc dla nich latanie obrotów jest ok.

Offline wafel

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 33
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #16 dnia: 02 Marzec 2019, 17:58:07 »
Witam.
Ja zauważyłem znowu coś takiego. Rano jak odpalam nawet przy minusowych temperaturach wszystko jest OK. Jadę do pracy 32 km , a po 8h gdy odpalam ,obroty mam 1500 i po ok. minucie dopiero spadają do ok. 900. Silnik zimny. Rano tego zjawiska nie mam. Inna sytuacja. Przyjeżdżam na parking silnik rozgrzany a obroty zamiast nominalnych 750 jak się nie mylę mam 900 i znowu po paru minutach spadają. Normalnie przy tych silnikach czy 78KM (miałem jedynkę) czy 84 KM obroty biegu jałowego (silnik rozgrzany) są niskie.

Offline Chris_M

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #17 dnia: 02 Marzec 2019, 23:03:05 »
Cytat: "Kudłaty_1975"
Proponuje też dopilnować, aby ASO odnotowało zgłoszenie tego problemu w swoich systemach informatycznych, a najlepiej w książce serwisowej (pewniejsza i widoczna opcja, czyli zero ściemek), że była taka a taka usterka zgłaszana. Z mojego doświadczenia wiem, że to ważne i może bardzo pomóc. Nawet po okresie gwarancyjnym.  Mi w mojej już byłej i20 z 2011 roku dzięki zgłoszonej i odnotowanej w systemach informatycznych ASO/HMP usterce dotyczącej sprzęgła (akcja naprawcza), ponad rok od zakończenia się gwarancji fabrycznej wymienili sprzęgło na nowe. Bezpłatnie. Oczywiście trzeba było się przy sprawie pokręcić, trochę poczekać, ale adnotacja o zgłoszeniu usterki jak i lojalność wobec marki (przeglądy tylko w ASO), się opłaciło.

Też radziłbym domagać się wpisanie tego problemu do systemu informatycznego oraz książki serwisowej, zwłaszcza jeśli twierdzą, że "ten-typ-tak-ma".
Z mojego doświadczenia wynika, że o ile serwisowi bardzo łatwo przychodzi słowne stwierdzenie, że dany objaw jest czymś normalnym i całkowicie poprawnym, o tyle jakoś mają problem z wydaniem identycznego oświadczenia w formie pisemnej ;)
Ja jak na razie wstrzymuję się z kupnem nowego i20, poczekam aż ten problem zostanie rozwiązany.

Offline kolos

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Marzec 2019, 15:45:06 »
Czołem, czy może ktoś oszacować koszt takiej naprawy?

Offline Markuss1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #19 dnia: 03 Marzec 2019, 15:53:16 »
Tylko aby naprawić, to trzeba jeszcze wiedzieć co jest zepsute, a w przypadku naszego problemu to jak na razie "czeski film"

Offline kolos

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #20 dnia: 03 Marzec 2019, 16:14:48 »
W przyszłym tygodni jadę ponownie i poproszę o pisemne potwierdzenie, następnie pojadę do mechanika o poradę w tym temacie, i do rzeczoznawcy. I zostaje OUKIK

Czołem

Poczytaj o GVO

Offline Markuss1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #21 dnia: 03 Marzec 2019, 17:01:53 »
I tak trzymać. Brawo  :-)
Jak coś będziesz wiedział to napisz tu proszę.
Z góry dzięki!

Offline 1krzys

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 34
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #22 dnia: 04 Marzec 2019, 08:00:40 »
Ja za 2500 km mam przegląd pierwszy więcej będę męczył temat dalej w ASO.

Offline kolos

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #23 dnia: 04 Marzec 2019, 13:44:54 »
Czołem, proponuję poczekać jak 1kszys wróci z przeglądu.

Offline Markuss1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #24 dnia: 06 Marzec 2019, 20:19:57 »
Jestem po dwóch ciekawych rozmowach telefonicznych.
Z racji tego, że mam daleko do serwisu, a samochód jest ciągle potrzebny żonie więc najpierw postanowiłem zadzwonić do serwisu w Zielonej Górze.
Przedstawiłem nasz problem z obrotami i zapytałem, czy ktoś już zgłaszał taką usterkę.
- Nie nikt nie zgłaszał
Pytam więc jak wygląda procedura w takim przypadku
- Jeśli po podłączeniu do komputera nie będzie błędów "auto jest do wyjazdu" (dosłowny cytat niezbyt miłego Pana)
Ciągnę więc dalej - czy jeśli niezależny mechanik znajdzie przyczynę, to kto pokryje koszty naprawy?
- Ale co Pan chce żebyśmy Panu na siłę coś w aucie naprawiali jak wszystko sprawne  :!:
 :!:  :!:


Mam więc wrażenie, że prawdziwych serwisantów - mechaników już nie ma.
Myślą, że jak komputer błędów nie wykazuje, to są zwolnieni z jakiejkolwiek dalszej diagnozy "i auto jest do wyjazdu"
Przecież to woła o pomstę do nieba  :evil:

Zadzwoniłem więc do Hyundai Motor Poland na infolinię.
Tutaj już zupełnie inna rozmowa i w innym tonie. Miły Pan przyznał, że to nie są normalne objawy. Prosił aby wysłać do nich zgłoszenie przez tą stronę:
https://www.hyundai.pl/O_Hyundai/Kontakt/
Należy dokładnie opisać problem, wybrać w jakim serwisie i kiedy był zgłaszany i jaka była reakcja danego serwisu. Warto też dołączyć skan/zdjęcie zgłoszenia z serwisu.
Obiecał, że na pewno nie zbagatelizują tego problemu i zajmą się nim.
Oczywiście im więcej zgłoszeń tym lepiej i tym szybciej można spodziewać się jakiejś akcji serwisowej. Dlatego bardzo proszę wszystkich, którzy już byli w serwisie z tym problemem o zgłoszenie i opisanie sprawy na powyższej stronie.
Mam nadzieję, że coś ruszy się w temacie  :cry:

Offline 1krzys

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 34
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #25 dnia: 06 Marzec 2019, 20:29:09 »
Ja wysylalem takie zgłoszenie już kilka tygodni temu, oto jaka dostałem odpowiedź:


Uprzejmie informujemy, że wszelkie czynności diagnostyczne mogą zostać przeprowadzone tylko przez Techników Serwisu w ASO Hyundai. Po przeprowadzeniu czynności weryfikacyjnych, ASO Hyundai ma możliwość określenia, czy zgłoszony objaw wynika z awarii samochodu, czy jest ona normalnym zjawiskiem, specyficzną cechą danego pojazdu.
Pragniemy podkreślić, że ASO Hyundai prowadzą obsługę serwisową samochodów Hyundai zgodnie z technologią napraw wskazaną przez producenta. Specyfika działania niektórych podzespołów nadawana jest w fazie projektowania danych elementów oraz nie jest możliwa zmiana sposobu ich działania w późniejszych etapach. Producent nie przewiduje możliwości ingerencji w ich charakterystykę.
W przypadku podejrzenia wystąpienia usterki samochodu, rekomendujemy dokonanie zgłoszenia do ASO Hyundai, które zweryfikuje problem. W razie dodatkowych pytań, pozostajemy do dyspozycji.


Jestem bardzo bliski rozwiązania tego problemu. Mam 99% pewności że winny jest alternator.
Obecnie przebywam na wakacjach ale przed wyjazdem udało mi się wsadzić alternator od starej i20, mocy 90a , obecny mam 130. Obroty na postoju po przygazowaniu nie spadają.
Załączeniu w wolnej chwili filmiki .

[ Dodano: 2019-03-06, 20:43 ]
Dwa filmiki , jeden alternator fabryczny , drugi z poprzedniej i20:


Offline Markuss1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Marzec 2019, 21:41:16 »
To ekstra, że udało Ci się to samemu zdiagnozować. Brawo  :-)  ;-)
Tylko teraz pytanie, czy alternator o niższym prądzie ładowania jest odpowiedni do naszych wersji i20. Ale to i tak mamy już duży postęp. Ogromne dzięki!

Offline 1krzys

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 34
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Marzec 2019, 21:48:42 »
Bede testował od poniedziałku dalej, muszę zakupić pasek do niego bo ma mniej rowków niż fabryczny.
Będę Was informował.

Offline Markuss1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #28 dnia: 06 Marzec 2019, 22:34:43 »
I jeszcze pytanie, czy w poprzedniej wersji i20 był taki sam akumulator i czy był system start-stop? Bo przypuszczam, że zapotrzebowanie na prąd innych odbiorników w aucie raczej się nie zmieniło?

Offline Chris_M

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #29 dnia: 06 Marzec 2019, 23:05:50 »
W bogatszych wersjach doszło sporo dodatkowego wyposażenia, a np. takie podgrzewane fotele i podgrzewana kierownica to dla akumulatora prawdziwy kataklizm. Do tego dochodzi radio z większą ilością głośników i ekranem o przekątnej 7" + szybka ładowarka USB o mocy bodajże 180 W - i w ten sposób mamy przepis na katastrofę energetyczną ;)