Forum > i20

[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.

(1/29) > >>

1krzys:
Witam,
z tego co udalo mi sie ustalic wszystkie i20, silnik 1,2 ten mocniejszy, maja masowa awarie.
Problem polega na tym ze napiecie na sondach lambda na wylaczonym silniku, kluczyk w pozycji zaplon, wynosi 1,6 v - powinno byc 0,45 v wedlug dokumentacji technicznej.
Objaw: problem z obrotami, lubia spasc do 500 i podskoczyc do 1500 podczas wcisnietego sprzegla przy hamowaniu.
Proponuje zglaszac do ASO aby wydali jakas instrukcje naprawy, z tego co wiem poki co kazde ASO robi partyzantke.


Sprawdzenie obwodu sygnałowego
1.   Wyłączyć stacyjkę (stan OFF) i odłączyć złącze przedniej sondy lambda (HO2S) (sonda 1).
2.   Włączyć stacyjkę (stan ON), nie uruchamiać silnika.
3.   Zmierzyć napięcie pomiędzy stykiem sygnałowym złącza wiązki przewodów przedniej sondy lambda (HO2S) (sonda 1) a masą nadwozia.
________________________________________Wartość wymagana: ok. 0,45 V (w najnowszych i20 jest 1,6 V).
________________________________________

Markuss1:
Witam.
Właśnie zakupiłem żonie i20 wersja clasic plus, silnik 1.2 84KM - wyprzedaż rocznika 2018, model na 2019.
U mnie jest tak, że podczas hamowania jak wyrzucę na luz to obroty nieraz spadają do ok. 500 - 600 i od razu rosną na chwilę powyżej 1000.
Najgorsze jest to, że mam daleko do serwisu a żonie auto jest codziennie potrzebne do pracy. Ale na pewno coś jest nie tak.
Jak komuś uda się coś dowiedzieć w temacie, to bardzo proszę o info  :shock:  :-(

1krzys:
mam dokladnie to samo :/
bylem w serwisie ( w zasadzie to w 3 roznych serwisach w krakowie) chyba z 10 razy, robili pseudonaprawy ktore nic nie daly.
olalem temat :/
przy przegladzie 15 000 mam zamiar poruszyc problem znowu.
obroty chetniej spadaja gdy wlaczysz odbiorniki pradu (np. ogrzewanie tylnej szyby).

Chris_M:

--- Cytat: "1krzys" ---Witam,
z tego co udalo mi sie ustalic wszystkie i20, silnik 1,2 ten mocniejszy, maja masowa awarie.

--- Koniec cytatu ---

Prawdę mówiąc, Twój post mnie zelektryzował.
Moja żona ma i20 kupionego w 2010 roku i właśnie zaczęła rozważać kupno nowego samochodu. Ponieważ eksploatacja i20 przebiegała bezproblemowo, więc oczywiste dla nas było, że następnym autem też będzie i20.
W związku z tym mam kilka pytań:
Na podstawie jakiej ilości przypadków wnioskujesz, że problem występuje we wszystkich egzemplarzach tego modelu?
Jaka jest data produkcji Twojego samochodu?
Czy ASO zgłaszały ten problem do importera lub ewentualnie do producenta?


--- Cytuj ---Objaw: problem z obrotami, lubia spasc do 500 i podskoczyc do 1500 podczas wcisnietego sprzegla przy hamowaniu.

--- Koniec cytatu ---

Czy problem ma jakikolwiek związek z hamowaniem, czy też występuje także w sytuacja gdy podczas normalnej jazdy wciśniemy sprzęgło lub wrzucimy na luz?

1krzys:
Na niepoprawna wartość napięcia ASO wzięlo inna i20 i stwierdzili że jest taka sama wartość czyli wporzadku .
A na stronie www w procedurze jest błąd. 😁
Jeśli chodzi o spadki obrotów jeździlem dwoma zastępczymi i20 i działo się tak samo ..
A podsumowanie ASO jest takie że nie ma błędów na komputerze więc wszystko działa poprawnie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej