Autor Wątek: [i20 GB] [i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.  (Przeczytany 44319 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline 1krzys

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 34
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« dnia: 11 Grudzień 2018, 08:51:04 »
Witam,
z tego co udalo mi sie ustalic wszystkie i20, silnik 1,2 ten mocniejszy, maja masowa awarie.
Problem polega na tym ze napiecie na sondach lambda na wylaczonym silniku, kluczyk w pozycji zaplon, wynosi 1,6 v - powinno byc 0,45 v wedlug dokumentacji technicznej.
Objaw: problem z obrotami, lubia spasc do 500 i podskoczyc do 1500 podczas wcisnietego sprzegla przy hamowaniu.
Proponuje zglaszac do ASO aby wydali jakas instrukcje naprawy, z tego co wiem poki co kazde ASO robi partyzantke.


Sprawdzenie obwodu sygnałowego
1.   Wyłączyć stacyjkę (stan OFF) i odłączyć złącze przedniej sondy lambda (HO2S) (sonda 1).
2.   Włączyć stacyjkę (stan ON), nie uruchamiać silnika.
3.   Zmierzyć napięcie pomiędzy stykiem sygnałowym złącza wiązki przewodów przedniej sondy lambda (HO2S) (sonda 1) a masą nadwozia.
________________________________________Wartość wymagana: ok. 0,45 V (w najnowszych i20 jest 1,6 V).
________________________________________
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwiec 2020, 14:00:14 przez Brt »

Offline Markuss1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Luty 2019, 09:57:37 »
Witam.
Właśnie zakupiłem żonie i20 wersja clasic plus, silnik 1.2 84KM - wyprzedaż rocznika 2018, model na 2019.
U mnie jest tak, że podczas hamowania jak wyrzucę na luz to obroty nieraz spadają do ok. 500 - 600 i od razu rosną na chwilę powyżej 1000.
Najgorsze jest to, że mam daleko do serwisu a żonie auto jest codziennie potrzebne do pracy. Ale na pewno coś jest nie tak.
Jak komuś uda się coś dowiedzieć w temacie, to bardzo proszę o info  :shock:  :-(

Offline 1krzys

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 34
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Luty 2019, 10:06:41 »
mam dokladnie to samo :/
bylem w serwisie ( w zasadzie to w 3 roznych serwisach w krakowie) chyba z 10 razy, robili pseudonaprawy ktore nic nie daly.
olalem temat :/
przy przegladzie 15 000 mam zamiar poruszyc problem znowu.
obroty chetniej spadaja gdy wlaczysz odbiorniki pradu (np. ogrzewanie tylnej szyby).

Offline Chris_M

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
Re: [i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Luty 2019, 12:06:13 »
Cytat: "1krzys"
Witam,
z tego co udalo mi sie ustalic wszystkie i20, silnik 1,2 ten mocniejszy, maja masowa awarie.

Prawdę mówiąc, Twój post mnie zelektryzował.
Moja żona ma i20 kupionego w 2010 roku i właśnie zaczęła rozważać kupno nowego samochodu. Ponieważ eksploatacja i20 przebiegała bezproblemowo, więc oczywiste dla nas było, że następnym autem też będzie i20.
W związku z tym mam kilka pytań:
Na podstawie jakiej ilości przypadków wnioskujesz, że problem występuje we wszystkich egzemplarzach tego modelu?
Jaka jest data produkcji Twojego samochodu?
Czy ASO zgłaszały ten problem do importera lub ewentualnie do producenta?

Cytuj
Objaw: problem z obrotami, lubia spasc do 500 i podskoczyc do 1500 podczas wcisnietego sprzegla przy hamowaniu.

Czy problem ma jakikolwiek związek z hamowaniem, czy też występuje także w sytuacja gdy podczas normalnej jazdy wciśniemy sprzęgło lub wrzucimy na luz?

Offline 1krzys

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 34
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Luty 2019, 12:26:28 »
Na niepoprawna wartość napięcia ASO wzięlo inna i20 i stwierdzili że jest taka sama wartość czyli wporzadku .
A na stronie www w procedurze jest błąd. 😁
Jeśli chodzi o spadki obrotów jeździlem dwoma zastępczymi i20 i działo się tak samo ..
A podsumowanie ASO jest takie że nie ma błędów na komputerze więc wszystko działa poprawnie.

Offline Chris_M

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Luty 2019, 12:50:06 »
A jak długo te podniesione obroty się utrzymują?
Czy jest to w jakiś sposób uciążliwe lub stwarza jakiś problem?
Bo jeśli niedługo, to chyba głównym problemem byłaby tylko zmniejszona skuteczność hamowania silnikiem, która (w mojej ocenie) nawet bez tego w i20 jest dosyć słaba.

Offline 1krzys

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 34
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Luty 2019, 13:11:07 »
2sek max .
Mam i20 z gazem ,podasz jazdy na LPG nie zawsze złapie obroty i silnik gaśnie czasami.
 poza tym weź pod uwagę że takie niskie obroty na pewno powodują drgania silnika ,co się przełoży na szybsze zużycie poduszek silnika .

Offline Markuss1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Luty 2019, 22:52:13 »
Cytat: "1krzys"
Na niepoprawna wartość napięcia ASO wzięlo inna i20 i stwierdzili że jest taka sama wartość czyli wporzadku .
A na stronie www w procedurze jest błąd. 😁
Jeśli chodzi o spadki obrotów jeździlem dwoma zastępczymi i20 i działo się tak samo ..
A podsumowanie ASO jest takie że nie ma błędów na komputerze więc wszystko działa poprawnie.


Musimy dociskać ASO, to nie są normalne objawy.
Przecież to nie jest jakieś tam trzeszczenie plastików czy inna du...rela, tylko całkiem poważny objaw!
Wyższe spalanie, drgania silnika przy obrotach 500 - więc wiadomo że będą też "cierpieć" inne elementy i szybciej się zużywać...
Mam nadzieję, że prędzej czy później będzie jakaś kampania naprawcza, inaczej sobie tego nie wyobrażam  :evil:
Może wypowie się jakiś magik - mechanik tudzież elektronik i coś podpowie  :?:

Offline de_assis

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 322
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Luty 2019, 08:23:06 »
Czytam i oczom nie wierze. Rdzewiejące klamki z młodszych roczników to jednak nic przy takich objawach jak Wy macie  :shock:

Offline kolos

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Luty 2019, 16:26:35 »
Czołem, jutro jadę na umówioną wizytę do serwisu z objawami nieregularnych obrotów silnika. Mianowicie nie można utrzymać na biegu jałowym (luzie) 1000 obr. spadają poniżej 500 i tak na przemian 1000 do 500 i odwrotnie, przy 1500 obr są utrzymywane niestety tu wyczuwa się wibracje silnika, czuć zdecydowanie w kabinie, w trakcie jazdy podczas wyluzowania obroty opieszale spadają do 750 po czym wędrują do 2000 i tak potrafi nawet do 2 razy zanim się zatrzymam.  I20 kupiony w styczniu tego roku i nie wiem co o tym sądzić.

Pozdrawiam

Offline 1krzys

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 34
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Luty 2019, 16:28:36 »
Tak, to ten sam problem. Proszę o info co wymyśla ,mam obawy że nic ,obym się mylił , trzymam kciuki !

Offline Markuss1

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 51
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Luty 2019, 20:41:44 »
Cytat: "kolos"
Czołem, jutro jadę na umówioną wizytę do serwisu z objawami nieregularnych obrotów silnika. Mianowicie nie można utrzymać na biegu jałowym (luzie) 1000 obr. spadają poniżej 500 i tak na przemian 1000 do 500 i odwrotnie, przy 1500 obr są utrzymywane niestety tu wyczuwa się wibracje silnika, czuć zdecydowanie w kabinie, w trakcie jazdy podczas wyluzowania obroty opieszale spadają do 750 po czym wędrują do 2000 i tak potrafi nawet do 2 razy zanim się zatrzymam.  I20 kupiony w styczniu tego roku i nie wiem co o tym sądzić.

Pozdrawiam


A czy w twoim i20 obroty są nieregularne tylko podczas jazdy (na luzie), czy falują nawet wtedy, gdy auto się już zatrzyma? Bo u mnie jak opisałem wcześniej tylko podczas jazdy - gdy wyrzucę na luz albo wcisnę sprzęgło podczas hamowania. Gdy stoję w miejscu obroty są idealne, bardzo stabilne.
Mam też propozycję - może wydrukuj sobie posty z tego tematu, albo pokaż im w serwisie - niech zobaczą, że to nie jest odosobniony przypadek i muszą coś działać...

Offline Kudłaty_1975

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 235
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Marzec 2019, 13:39:16 »
Popieram propozycję Kolegi Markuss1. Im więcej będzie zgłoszeń, tym prędzej się za to wezmą. Zakładam, że w obecnej chwili ASO nie ma żadnych wytycznych co robić, czy wymieniać elementy na nowe, czy nie, i kto ewentualnie pokryje koszt naprawy/wymiany. Jak HMP oficjalnie nie weźmie kosztu na siebie, to ASO się pierwsze nie wychyli. Stąd partyzantka, wirtualne naprawy,  wieczne zbywanie i ględzenie, że „ten typ tak ma”.  A problem ociera się o bezpieczeństwo i zdrowie, jak nie życie użytkowników aut. To nie klamki czy rdzewiejące klapy. Wystarczy, że silnik się zdławi i nieszczęście gotowe. Niestety mieszkamy w Polsce i wszyscy doskonale wiemy jak tu działa prawo ogólnie pojętego konsumenta. Szczególnie w bezpośredniej konfrontacji ze światowymi koncernami. To nie Ameryka. Niestety.  

Proponuje też dopilnować, aby ASO odnotowało zgłoszenie tego problemu w swoich systemach informatycznych, a najlepiej w książce serwisowej (pewniejsza i widoczna opcja, czyli zero ściemek), że była taka a taka usterka zgłaszana. Z mojego doświadczenia wiem, że to ważne i może bardzo pomóc. Nawet po okresie gwarancyjnym.  Mi w mojej już byłej i20 z 2011 roku dzięki zgłoszonej i odnotowanej w systemach informatycznych ASO/HMP usterce dotyczącej sprzęgła (akcja naprawcza), ponad rok od zakończenia się gwarancji fabrycznej wymienili sprzęgło na nowe. Bezpłatnie. Oczywiście trzeba było się przy sprawie pokręcić, trochę poczekać, ale adnotacja o zgłoszeniu usterki jak i lojalność wobec marki (przeglądy tylko w ASO), się opłaciło.

Na pocieszenie dodam, że klienci palących się diesli w BMW mają gorzej. Oczywiście i w tym przypadku BMW  jak wcześniej VW (branie oleju itp.), ma w głębokim poszanowaniu  swoich klientów i nie widzą problemu. Może inaczej napiszę. U polskich klientów problem nigdy nie było, nie ma i nie będzie. Z niczym.
Mam nadzieję, że HMP tak sprawy nie zostawi.

Offline kolos

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 15
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Marzec 2019, 20:10:53 »
Po wizycie w ASO,stwierdzili, że wszystko jest dobrze a silniki 16 zaworowe mają taką urodę  do wahnięć w obrotach. Zgłosiłem też w ty samym dniu problem z działaniem tart - stop ponieważ nie działa. Zanim pojechałem stwierdziłem że prawidłowa działanie blokuje ZAŁĄCZONY WIATRAK NAWIEWU, jak go wyłączyłem start stop działa jak lala, to powiedziałem w ASO czy nie ma jakiegoś problemu. Przy odbiorze stwierdzili że to jedna z zależności która eliminuje załączenie start-stop ze względu na obciążenie akumulatora. Jadąc do domu nawet jak teraz wyłączę wiatrak nie działa start-stop, czyli pogrzebali po mojej sugestii i nie mam wcale start-stop. Ale odpukać w drodze do domu obroty były stabilne, może to w jakiś sposób było przyczyną nie mam zielonego pojęcia, będę obserwował nadal. :-(  

Czołem,

Offline 1krzys

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 34
[i20 GB] Masowa awaria I20 model na 2019 rok.
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Marzec 2019, 22:01:33 »
Hehe no czyli tak jak przypuszczałem 😊