Witam

Mój problem wygląda następująco. Od jakiegoś czasu pod zegarami świeci mi się lampa Check Engine. Mechanik powiedział, że oznacza to pracę skrzyni biegów w trybie awaryjnym. Wszystko pracuje dobrze do momentu osiągnięcia prędkości ok. 80-90km/h. Wtedy skrzynia zaczyna "wariować" a mianowicie przy obrotach w granicach 2300-2500 redukuje bieg, potem znów wrzuca wyższy i tak w kółko. Wcześniej bywało również tak, że w ogóle skrzynia nie zmieniała biegów, "mieliła"cały czas na jedynce a gdy obroty były w granicach 4.000 czuć było mocne szarpnięcie i zapalał się Check. Prawdopodobnie jest to problem z selektorem ( selekcjonerem, pozycjoner, zwał jak zwał). Podejrzewam tą usterke z tego względu, że centralnie nad nim znajduje sie parownik, z którego kapie płyn chłodniczy co skutkuje tym, że pozycjoner jest po prostu mokry i łapie jakieś zwarcie. Aczkolwiek po zaizolowaniu wszystkiego i uniemożliwieniu płynowi chłodniczemu dostęp do elektroniki tego urządzenia problem nie zniknął, dalej przy ok.90km/h "skacze" z biegami.
Po odpięciu akumulatora problem znika na kilka kilometrów, później znów zapala się "żółta lampka nienawiści "
Drodzy forumowicze, macie może jakiś pomysł dlaczego tak sie dzieje ?
PS. Po wymontowaniu selektora i rozłożeniu go zauważyłem, że blaszki, które się w nim znzjdują są już dośc zużyte. Czy może to oznaczać, że po prostu nie ma styku między "paluchem" a tymi blaszkami i skrzynia nie wie co robić ?
PS2 : Zapomniałem wspomnieć o tym wcześniej ale czasami w ogóle auto nie chciało jechać do przodu na biegu D. Czasem dało się ruszyć po ustawieniu lewarka na pozycji "3" Wsteczny działał dobrze. Nie mam pojęcia dlaczego, ale wtedy receptą było ruszenie z miejsca bez włączania świateł. Gdy się je zapaliło dopiero w trakcie jazdy wszystko było OK, ale też nie zawsze. Niekiedy nawet w dłuższym czasie włączenie świateł skutkowało jakby włączeniem biegu jałowego.
Wiem, że trochę się rozpisałem, ale nie chciałem abyście mówili, że o czymś nie powiedziałem

Pozdrawiam i proszę o odpowiedź. Gdybyście mogli prosiłbym także o przybliżony koszt wymiany wspomnianego selektora. Wiem, że w Polsce nie jest dostępny gdyż byłem już chyba w każdym możliwym sklepie... Został tylko serwis ale tam znając życie cena będzie przewyższała wartość mojego Hyundaia
Elantra 2001r automatyczna skrzynia biegów silnik 2.0 143KM