Autor Wątek: DZIWNE STUKI W SILNIKU  (Przeczytany 2040 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JanekTete

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
DZIWNE STUKI W SILNIKU
« dnia: 11 Listopad 2018, 12:47:26 »
Witam!
Koledzy, koleżanki od 6 miesięcy jestem szczęśliwym posiadaczem Hyundaia Santa FE SM z 2003r. Od około 2 tygodni z pod maski słychać bardzo dziwny stukot (tak jakby w kolo od roweru ktoś włożył kawałek plastiku i udawał, że ma motocykl) odgłosy te rosną wraz z obrotami, ponad to ucieka mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka. cały zbiorniczek mi starczy na 24h. Potrafi mi ktoś pomóc i określić co może być nie tak z samochodem?? Pod autem nie ma plam nawet po dłuższym postoju. Auto nie dymi. Pacjent to:
Hyundai SantaFE SM 2003r
Skrzynia: Manualna
Paliwo: PB + LPG
Silnik: 2400cmm 16V 147KM
Napęd: 2WD

Offline marcp

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
DZIWNE STUKI W SILNIKU
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Listopad 2018, 23:51:28 »
Olej sprawdzałeś? Wygląda jakby zawory stukały.
Ten płyn to wiesz gdzie ucieka?

Offline JanekTete

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
DZIWNE STUKI W SILNIKU
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Listopad 2018, 10:33:40 »
Tak. Olej sprawdziłem. Jest na odpowiednim poziomie. Po za tym olej to 10W40
Płyn nie mam pojęcia gdzie ucieka. Nie umiem tego zlokalizować, sprawdzałem pojemnik czy nie jest pękniety itp. Płyn ucieka podczas jazdy. myślałem że może LPG go przepala. No ale w takiej ilości?? W samej chłodnic płyn jest. Co do stukania - osobiście wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów nie było tam nic nie pokojącego.

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1459
DZIWNE STUKI W SILNIKU
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Listopad 2018, 11:53:59 »
Stukać mogą wyrobione popychacze zaworów więc pewnie masz do roboty głowicę. Chyba że stuka silnik i panewki.
Co do znikania płynu jak nie widać wycieku a znika sporo to nie chcę krakać na odległość ale miałem podobnie w getzie. Znikał od dłuższego czasu ale potem zaczęło ubywac coraz więcej. Na końcu po paru kilometrach nie było zbiorniczka plus w górze chłodnicy. Okazała się uszczelka pod głowicą choć nie było na niej śladów wżerów itp.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
DZIWNE STUKI W SILNIKU
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Listopad 2018, 16:37:35 »
Ale to niewiele mówi, że zbiorniczek starcza na 24 godz. Jak auto stoi to też ubywa? Jak nie to ile kilometrów robisz? Jeśli stuki rosną wraz z obrotami silnika, to trzeba sprawdzić czy nasilają się przy zwiększeniu obciążenia silnika. Jeśli tak, to podejrzenie zdecydowanie na panewki. Sprawdzić podczas jazdy lub: dwójka+ręczny i popuszczasz sprzęgło. Stuka, dudni? Tak=panewki. Jeśli nie, to możliwa też góra silnika. Co do płynu...Najważniejsze: czy ubywa tylko ze zbiorniczka do spodu, czy ubywa do oporu( z chłodnicy i całego układu?). Jeśli tylko ze zbiorniczka to pęknięty zbiorniczek od spodu lub nieszczelna opaska gdzieś przy wężyku. Jeśli ubywa więcej niż w zbiorniczku to gorzej. Wtedy podejrzana uszczelka pod głowicą. Ale tutaj też możliwe są różne scenariusze: płyn może uciekać do oleju i wtedy powinny być ślady w oleju, maź i takie tam atrakcje. Do cylindra ci nie poleci, tylko odwrotnie no ale wtedy miałbyś gejzer z układu chłodzenia. Przy LPG płyn może też uciekać przy uszkodzonej membranie w parowniku. Silnik pracuje normalnie?

Offline JanekTete

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
DZIWNE STUKI W SILNIKU
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Listopad 2018, 17:56:26 »
Jak auto stoi nie ubywa. Tylko podczas jazdy. Co do ilości kilometrów 500-550 w tydzień. Czyli w miesiącu ok 2000-2200km Ten stukot zawsze jest identyczny tylko nasila sie wraz z obrotami, tzn czym szybciej jade tym szybciej stuka. Co do płynu z samej chłodnicy nie ubywa tylko z tego zbiorniczka. No i tak sobie myślę że jakby trafiał do komory spalania to by za autem było biało a nie jest. Silnik pracuje normalnie .

Offline AbaraiRenji7th

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 29
DZIWNE STUKI W SILNIKU
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Listopad 2018, 08:05:38 »
Podepnę się. Stuki czy terkotanie? U mnie jest tak tylko na zimnym silniku i brzmi tak jak opisałeś, jakby ktoś kawałkiem plastiku po szprychach jeździł. Jak silnik się nagrzeje to spokój. Też chciałbym wiedzieć co to :) U mnie z płynem chłodniczym nic się nie dzieje, ale bierze 0,3l oleju na 1000km. Dymienia żadnego nie ma, ale półtorej roku temu wymieniałem katalizator.

Offline MikiKacpi

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 28
DZIWNE STUKI W SILNIKU
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Listopad 2018, 11:00:48 »
Olej 10w40 trochę chyba za gęsty do tego silnika. Znikanie płynu to nie ma bata albo się leje pod samochód albo spala (ewentualnie leje do samochodu --> nagrzewnica? i wsiąka w wykładziny i gąbki ) , nie zawsze przy spalaniu płynu jest biały dym.  Może wycieka tylko pod ciśnieniem jak się zagrzeje silnik i kapie na gorącą część i szybko odparowuje .  Terkotanie (cykanie ) to może sprzęgiełko alternatora albo coś z klimą.

Offline Alexaver

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
DZIWNE STUKI W SILNIKU
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Listopad 2018, 13:52:41 »
u mnie w 2.7 V6 mialem dokladnie to samo. rano bardzo glosne terkotanie, podczas jazdy bylo slychac dziwne "rzęrzenie" na wolnych obrotach i po odpuszczeniu gazu. jezdzilem na Castrolu 10w40, postanowilem zmienic olej i filtry na Mann+Motul 5w40+LM Ceratec. Auto jak nowe, wiadomo popychacze nadal slychac, lecz trzeba sie dobrze "przysluchac" zeby je uslyszec.
Co do ubytkow chlodziwa - podpytaj w najblizszym sensownym warsztacie o możliwość przeprowadzenia testu uszczelki głowicy. Wezma paredziesiat zlotych, a dowiesz sie czy problemem jest głowica czy trzeba szukac gdzie indziej.
Pozdrawiam