Autor Wątek: TPMS - system pośredni a bezpośredni  (Przeczytany 5934 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ajoter

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
TPMS - system pośredni a bezpośredni
« dnia: 03 Listopad 2018, 16:50:37 »
Cześć,
Dzisiaj pierwszy raz od zakupu wymieniałem opony z letnich na zimowe. Gość z aso który przyjmował zgłoszenie  na moje pytanie czy po zmianie opon muszę te czujniki jakoś zaadaptować po wymianie powiedział, że w moim przypadku nie ma czujników bo pomiar jest brany z prędkości koła tzw system pośredni.Jak odbierałem samochód to mogłem podpytać mechaniora ale jakoś wyleciało z głowy.W temacie czujników jestem zielony bo jest to moje pierwsze auto które taki "bajer"niby ma. No ale zacząłem w domu sprawdzać i trochę zwątpiłem. Po zdekodowaniu vin mam wpisane tpms low line natomiast jak sprawdziłem w katalogu akcesoria dodatkowe na stronie hyundai to mogę takie czujniki zakupić nr katalogowy  F2F40AK990 . Pogoglowałem troche  to pomiar ciśnienia odbywa sie tez bezpośrednio przez czujniki które umieszczone sa w kołach. Jest typ high line( ze wskazaniem cisnienia) i low line (tylko kontrolka-czyli takie ktore ja mam)Chciałbym zakupić teraz alusy bo sa promocje w sklepach .. ;)i za bardzo niewiem czy mam te czujniki czy tez nie. Macie jakiś pomysł Jak to można sprawdzić? Dzwoniac do innego ASO?

Offline Mertados

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
TPMS - system pośredni a bezpośredni
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Listopad 2018, 17:21:25 »
Auta wyprodukowane od roku 2014 (końcówka roku) i już na pewno wszystkie od 2015 roku muszą być obowiązkowo wyposażone w czujniki ciśnienia powietrza w kołach.

W związku z tym przepisem u Ciebie na pewno są takie czujniki! Jeśli chcesz kupić alu felgi to pytaj u handlarza od razu o czujniki do tych felg. I wierz mi, jest to bardzo wkurzający, niemały, dodatkowy koszt.