Forum > i40 VF
Światła raz działają a raz nie ...
Jacobs2:
Witam szanownych forumowiczów.
Jakiś miesiąc lub dwa po kupnie auta zauważyłem, że dość często przerywa mi prawa żarówka ksenon. Myślałem, że coś po prostu nie łączy, problem ten zbagatelizowałem ponieważ było lato a rzadko jeździłem po zmroku.
Teraz gdy o wiele szybciej robi się ciemniej zauważyłem, że to samo dzieje się z lewą. Być może problem jest od niedawana. Odłączenie i podłączenie żarówek jeszcze raz na niewiele się zdało.
Sytuacje są różne, albo chwilę po ruszeniu przestaje działać jedna z nich, nie działają obie, lub obie działają całą drogę ... :)
Zawsze po odblokowaniu samochodu zapalają się obie i przez chwilę wszystko wydaje się być ok...
Wymiana żarówek czy od razu szukać przetwornic albo jeszcze co innego?
dragonball:
Mialem ten problem w moim i40
Wpierw zamienialem zarniki prawy na lewy, spowrotem potem jeszcze raaz jako ze wystepowalo to tylko przy jednym swietle. Potem wymienilem zarniki na nowe i dalej to samo.
Juz nawet kupilem ballast na wymiane tylko jak zapewne wiesz wytarganie swiatla w i40 to demontarz calego przodu.. a ballast znajduje sie pod lampa.
Ale wracajac do tematu. Rozwiazaniem okazalo sie wymiana akumulatora. Jako ze zauwazylem ze autostop przestal sie zalaczac (nie zebym to lubil to gowno ale to jest objaw kiepskiego aku). Wiec dalem do warsztatu(byl jeszcze na gwarancji) zeby sprawdzili alernator i aku i okazalo sie ze akumulator zdychal.
I stad bierze sie losowe dzialanie swiatel.. ballast to jest nic innego niz przetwornica wysokiego napiecia i jak napiecie w ukladzie napiecie spada za bardzo to poprostu sie nie ballast sie nie zalacza wiec na zarnik nie idzie zadne napiecie.
Tak ze nie jest to napewno zwiazane z zarnikiem. Albo ballast zdycha albo aku ledwo dycha no ewentualnie moze byc problem z ladowaniem od alternatora co sie objawia kiepskim doladowaniem aku.
waszek_rmc:
Ale widać, że barwa bardzo niebieska jak na xenon. Albo żarnik, albo przetwornica... przekładałeś żarówki zamiennie i barwa ta sama?
Jacobs2:
Żarników nie zamieniałem prawy na lewy ponieważ dzieje się tak aktualnie po obu stronach. Chciałem właśnie zacząć od ich wymiany bo to chyba najtańsze rozwiązanie ...
Akumulator? Może już zdychać jeśli cała reszta działa jak powinna? nie ma żadnych oznak słabego aku ...
wtom:
akumulator to zły trop. musiałbyś nie mieć ładowania i aku o napięciu poniżej 9V aby przetwornice nie działały. dzisiaj alternatory są sterowane komputerem i w ramach ekologii poziom napięcia jest dobierany tak aby nie dopuścić do rozładowania aku. alternator jest nawet wyłączany. w większość czasu auto jedzie tylko na aku bez ładowania, napięcie w instalacji jest wtedy max 12,5V. przy hamowaniu lub pod obciążeniem ładuje na maxa. więc można się zdziwić, podłączając miernik i obserwując napięcie w czasie jazdy. większość paprochów mechaników wymieniło by i aku i alternator :mrgreen:
Nawigacja
[#] Następna strona