Autor Wątek: [i40 VF] Co stanie sie jak zaciagne reczny przy 50 kmh?  (Przeczytany 16559 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

BigT

  • Gość
[i40 VF] Co stanie sie jak zaciagne reczny przy 50 kmh?
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Wrzesień 2013, 20:45:35 »
Widzę tu pewną wewnętrzną sprzeczność:
Cytat: "shevar"
Jedną z funkcji, często dziś zapominaną, stanowiła możliwość zatrzymania samochodu w przypadku awarii układu hamulcowego
Cytat: "shevar"
Co ważne, stawanie odbywa się przy użyciu
wszystkich czterech kół
Jaka awaria układu hamulcowego która sprawi że hamulec zasadniczy nie będzie działał pozwoli hamulcowi awaryjnemu i elektromechanicznemu hamowanie na 4 koła ? Musiałby działać na każde koło za pomocą oddzielnej linki.

Offline Zbyszek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 1311
[i40 VF] Co stanie sie jak zaciagne reczny przy 50 kmh?
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Wrzesień 2013, 21:03:37 »
BigT,

Cytuj
Elektromechaniczny hamulec postojowy jest systemem mechatronicznym. Jego funkcje są stale nadzorowane przez systemy kontroli, co znacznie ułatwia diagnozę. Jest on również mniej awaryjny, nie występują bowiem problemy z nieszczelnymi bądź zerwanymi linkami. W układach z dźwignią nieszczelne linki, w których zbiera się woda, mogą zimą zamarzać, co często prowadzi do zablokowania hamulców. W elektrycznych układach nie ma możliwości takiej awarii.


Wygląda na to, że nowoczesny "ręczny" nie jest już hamulcem awaryjnym. Nie działa z pomocą linek...

Offline siepu

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 13
[i40 VF] Co stanie sie jak zaciagne reczny przy 50 kmh?
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Grudzień 2018, 15:50:54 »
Spróbowałem kiedyś na szerokim parkingu na śniegu.
Koła nie ulegną zablokowaniu.
Auto zaczyna zwalniać i daje się nim normalnie kierować.
Oczywiście odpalają się alarmy dźwiękowe.

Nowoczesny ręczny jest dalej hamulcem awaryjnym.