Forum > i30 PD

Akumulator AGM

(1/4) > >>

dundy:
Wszędzie na necie piszą, że akumulatorów typu AGM nie można montować w komorze silnika ze względu na wysokie temperatury.
W moim i30 właśnie tam jest zamontowany - taka ciekawostka.

robaszek127:
Ciekawe jak z żywotnością. Bo co poczytałem to raczej jak żelowe nie nadają się do silników i ładowana  przez alternator plus wrażliwość na temperatury i przeładowanie.

dundy:
Według serwisu: "Nie mamy takich informacji aby temperatura miała wpływ na sprawność akumulatora"
No cóż, zobaczymy za jakiś czas. Możliwe, że jest jakaś elektronika czuwająca nad ładowaniem żeby nie przegrzać całkowicie akumulatora.

malerikula:
Z gds

maniek87:
Warto pamiętać żeby nie mylić akumulatorow AGM z żelowymi, jednak są to zupełnie odmienne konstrukcje. Akumulator AGM jest cały czas akumulatorem z płynnym elektrolitem uwięzionym w matach szklanych.
Ze względu na zamknięta konstrukcje (tak jak w akumulatorach typu GEL)  i wykorzystanie rekombinacji gazów nie jest potrzebny dostęp do elektrolitu. Jednak wysokie temperatury mogą doprowadzić do odparowania wody powstającej w elektrolicie i finalnie uszkodzeniu akumulatora. Dlatego nie zaleca się zmiany akumulatorów "klasycznych" na agm w autach starszych gdzie akumulator jest w komorze silnika poniekąd na wierzchu i jest narażony na wysokie temperatury. Natomiast jezeli producent samochodu przewidział miajce na akumulator AGM w komorze silnika to trzeba przyjąć, że wiedzial co robi i zastosował odpowiednią izolacje termiczna aby chronić akumulator przez nadniernym rozgrzaniem.

W moim hultaju AGM siedzi od nowości już ponad 5 lat, auto ma przejechane ok 37 tys. km i nie ma z nim najmniejszych problemów. W grudniu byłem na przeglądzie po 5 latach, ASO stan akumulatora oceniło na bardzo dobry. W styczniu auto stało nieruszane przez 17 dni i pomimo wieku akumulatora nie było najmniejszego problemu z rozruchem.

Ponadto auta z systemami start-stop posiadają elektronikę monitorująca stan akumulatora i dbającą o jego kondycję. Dlatego często przy wymianie akumulatora AGM powinno się poinformować sterowniki auta o wymianie aku na nowy. W hyundai'ach nie jest wymagane podpięcie auta pod komputer, a pozostawialenie nie odpalonego auta z nowym akumulatorem na ok 4 godziny w celu jego zaadaptowania. Przynajmniej tak wskazuję instrukcja do mojego i30 GD.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej