Autor Wątek: [Sonata NF] Jaki olej do automatycznej skrzyni Sonata 3.3  (Przeczytany 2467 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline arek209

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
[Sonata NF] Jaki olej do automatycznej skrzyni Sonata 3.3
« dnia: 13 Lipiec 2018, 13:35:01 »
Czy taki będzie odpowiedni np.  https://allegro.pl/castrol-atf-multivehicle-olej-przekladniowy-1l-i7202191536.html
lub  https://allegro.pl/castrol-transmax-z-1l-rzeszow-i6697728652.html  Który lepszy a może lepiej kupić jakiś inny ? Rozumiem , że potrzebuje ponad 11l oleju ?

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[Sonata NF] Jaki olej do automatycznej skrzyni Sonata 3.3
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Lipiec 2018, 14:10:00 »
tylko odpowiedniki lub oryginał ATF SP III, ale castrola sobie daruj
oleju przy wymianie statycznej wchodzi ok. 6l, 11l to ilość wlewana w fabryce do pustej skrzyni, chyba, że chcesz robić wymianę dynamiczną to wtedy zużyjesz więcej niż 11l. ja zawsze robię wymiany statyczne i to w zupełności wystarcza przy regularnym serwisowaniu

Offline arek209

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
[Sonata NF] Jaki olej do automatycznej skrzyni Sonata 3.3
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Lipiec 2018, 17:55:57 »
Niby jest napisane na tym Castrolu specyfikacja ATF SP III to zły ? W serwisie Hyundaia najtańszy pasujący olej kosztuje 48zl za litr to się zastanawiam czy jego nie wziąć.

Wielkiebary

  • Gość
[Sonata NF] Jaki olej do automatycznej skrzyni Sonata 3.3
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Lipiec 2018, 21:57:00 »
Do dynamicznej potrzeba około 11 litrów oleju.

Najtańszy olej do tej przekładni to RAVENOL ATF MM SP-III. Koszt około 30zł za litr.  Marka krzak jak dla mnie ale same pozytywne opinie. Będąc w dwóch serwisach naprawiających skrzynie dowiedziałem się że stosują tylko produkty tej marki do wymiany płynów.
Akurat ja wymieniałem i postanowiłem trochę zaszaleć i użyłem LIQUIMOLY TOP TEC ATF 1200. Cena 40-43zł za litr. Też wymiana dynamiczna. Po wymianie lekka poprawa. Trochę szybsza zmiana biegów. Lepsza reakcja na kick down. Nie zniknął ten problem.



Auto na zimnym silniku przy zmianie lewarka kopie i słychać stuknięcie. Im zimniej tym mocniej. Po rozgrzaniu oleju objaw niemal ustępuje ale trzeba zawsze mieć wciśnięty hamulec do podłogi. Podobno ten typ tak ma i skrzynia też już swoje lata i nie ma się czym przejmować. Miałem też taki problem że po uruchomieniu silnika gdy ruszałem i następowało pierwszy raz zapięcie trzeciego biegu to było słychać lekkie kopnięcia na pedale gazu przez okres zmiany biegu. Akurat wymiana oleju też tu nie pomogła. Różnica jest taka że zrobiłem około 13k km i objaw zniknął. Tylko że teraz zdarza się raz na jakiś czas a szczególnie na zimnym oleju że skrzynia lekko szarpie przy przełączaniu na trzeci bieg. Z miesiąca na miesiąc powoli widać ze jest coraz gorzej. Przypuszczam że powoli trzeba się liczyć że w końcu trzeba będzie tam zajrzeć.

Offline wtom

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 365
[Sonata NF] Jaki olej do automatycznej skrzyni Sonata 3.3
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Lipiec 2018, 22:05:07 »
ja zalewam Mannol-a ATF SPIII cena 72zł za 4l  :mrgreen: skrzynia na nim pracuje b. dobrze

Offline arek209

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 18
[Sonata NF] Jaki olej do automatycznej skrzyni Sonata 3.3
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Lipiec 2018, 12:34:28 »
Zamówię chyba właśnie ten https://zmienolej.pl/pl/oleje-przekadniowe/3949-olej-przekladniowy-ravenol-atf-mm-sp-iii-fluid-1l   Za 30 zl nie znalazlem ale może gdzieś jest albo po prostu podrożały :)

[ Dodano: 2018-07-16, 13:14 ]
Chociaż ten Mannol też kusi skoro dobrze pracuje :)

[ Dodano: 2018-07-16, 13:34 ]
Czyli taki też będzie dobry ? https://galonoleje.pl/oleje-do-skrzyni-automatycznej-samochodowe/mannol-8209-automatic-atf-sp-iii-4l.html

barto

  • Gość
[Sonata NF] Jaki olej do automatycznej skrzyni Sonata 3.3
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Lipiec 2018, 21:33:51 »
Ja do swojej Sonaty zalałem 60k km temu Castrola Transmaxa Z, bo był polecany tutaj i na Mitsumaniakach (a te skrzynie to robota Mitsubishi) jako najlepszy zamiennik oryginalnego i drogiego oleju. Po wymianie skrzynka pracuje zdecydowanie lepiej, załączenie z P czy N na D albo R jest delikatniejsze, biegi zmieniane są płynnie i bez szarpania.