Forum > Lantra / Elantra

[Elantra XD] wypadanie zapłonów na zimnym silniku

(1/2) > >>

RaulC:
Daję nowy temat, bo takiego objawu jeszcze nie znalazłem na tym forum.
Otóż od około tygodnia mam problem przy odpalaniu. Zaraz po odpaleniu, gdy silnik jest jeszcze zimny i pracuje na PB wyskakuje mi check z błędem P0300 i P0301.
W nadziei, że wymiana świec i kabli pomoże zakupiłem takowe i wymieniłem. Niestety problem pozostał. Żeby było ciekawiej odpaliłem autko bezpośrednio z LPG. I jakież było moje zdziwienie, bo check nie wyskoczył. Co oznacza, że cewka jest ok. Problem dotyczy jedynie benzyny. Dodam, że około roku temu czyli około 25kkm wymieniałem wtryski od PB, ale na używki w dobrym stanie. Do tej pory było wszystko ok. Ostatnio miałem też wymienione: przewody paliwowe całe na plastiki w osłonie takie jak oryginalne, wszystkie przewody hamulcowe na miedziane, sanki pod silnikiem, bo była dziura.
Czy ktoś ma jakiś pomysł co to może być? Czy któraś z ostatnich robót mogła mieć wpływ?
Może się jednak sprężyć i zrobić remont silnika, bo zaczyna coraz więcej oleju żreć co na pracę silnika po zagrzaniu i na LPG nie wpływa?

Tomaszn1987:
Zwietrzale paliwo. Zatankuj do pelna pb98. Nie zartuje. Mialem kiedys delikwenta ktory byl u 4 mechanikow i rozkladali rece. Bledow w ECU brak, iskra byla paliwko bezpieczniki wszystkie cale a auto nie pali. Jak tylko wyjalem wtryski zeby zobaczyc jak "psikaja" i poczulem smrod zwietrzalego paliwa od razu wiedzialem o co chodzi

RaulC:
ie jest zwietrzałe, bo tankowałem PB dwa dni wcześniej. Miałem wymieniają całą instalację paliwową i wszystko było w porządku przez 2 dni od odebrania auta. Nie wiem, może jeszcze raz zmienię świece, bo dałem z mniejszą przerwą i dlatego wypadają zapłony?
Do tego dziś się pojawił błąd P0326 - układ zapłonowy. Wogóle zapalałem na 3 razy chociaż wczoraj zapalał od pierwszego razu tylko zaplon na 1 cylindrze wypadał.

Tomaszn1987:
Jezeli pali na Lpg szkoda kasy na nowe swiece. Zmierz cisnienie paliwa w ukladzie paliwowym. Jak w normie musisz wyjac wtryski i zobaczyc jak "psikaja"

[ Dodano: 2018-07-24, 19:22 ]
Przed wyjeciem wtryskow sprawdz zasilanie (na wszystkich ma byc stale +12v) nastepnie bierzesz prubowke dziobiesz drugi kabel a kabel z prubowki podpinasz do + akumulatora. W momencie rozruchu na wszystki wtryach kontrolka ma mrugac. To znak ze sterowanie wryskami jest ok ( sa sterowane masa) jak zasilanie i sterowanie jest a cisbienie paliwa w normie wyjmujesz listwe wtryskowa.

RaulC:
ktoś ile powinno wynosić wyprzedzenie zapłonów? podłączyłem autko pod kompa jadąc do domu i miałem wwyprzedzenie w zakresie od -10 do +34. Na cylindrze 1.
Do tego korekta wtrysku w zakresie -4 do +8 %. Średnia wyszła -0,8 %
Nie znam się na tym, ale może ktos podpowie czy to jest ok.
Błąd P0326 pojawia się praktycznie prawie stałe i nie daje kontrolki check. Widac go tylko po podpięciu kompa i czytaniu błędów. Nawet nie wiem kiedy się pojawia, bo wczoraj po 2 krotnym skasowaniu  nie pojawił się przez kolejne 30 kilometrów. Podejrzewam, że pojawia się zaraz po odpaleniu silnika.
Ostatnio przy wymianie świec dałem takie z mniejszą przerwą do LPG i dlatego sądzę, że to one stanowią problem. Prawidłowo powinny mieć przerwę 1,1 dałem z przerwą 0,9.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej