Zapomniałem kontynuować temat:
więc przeguby wewnętrzne obydwa wymienione 2018-02-24 na zamienniki z wyższej półki (za 370pln/szt i nie NTY) i drgania na wysokich biegach tj. 5 i 4 zniknęły, ale pojawiły się mocne drgania identyczne karoserii na boki, szczególnie widać jak drga na boki fotel pasażera, w zakresie prędkości obrotowych silnika 2000 do 2800 obr/min. na II biegu (silnik pod obciążeniem, na prostej, lub pod górkę), oraz delikatne ok 1800 do 2000 obr/min. na III biegu.
Mechanik już rozkłada ręce i nie wie czy nowe przeguby mają wadę, czy coś innego na taki stan rzeczy wpływa.
Wcześniej jak były drgania na 5 biegu to nie było wspomnianych drgań na 2 biegu...
[ Dodano: 2018-07-18, 07:22 ]
Przeguby które zostały zastosowane są firmy FEBEST.
Możliwe żeby nowe przeguby miały jakąś wadę fabryczną i efekt jest jak wyżej czyli drgania po wymianie przeszły z V begu na II bieg?
Gdybym sam był mechanikiem i nie płacił za robociznę, to prościej by było eksperymentować, a tak każde wyjęcie przegubów ze skrzyni to kolejny spory wydatek.
Auto nie miało kolizji także półoś sama od siebie się nie skrzywiła, zresztą raczej ciężko skrzywić półoś, no chyba że jest uderzenie w koło podczas wypadku.
Już od lutego temat się ciągnie, auto pokonało od tego czasu ponad 6 tyś km i nic się nie ułożyło, ani nie poprawiło.
Byłbym wdzięczny za jakiś trop.
Poduszki silnika mechanik sprawdzał i mówił że są ok i że w tych autach są tak pancerne że ciężko żeby się wybiły. Samochód ma przejechane aktualnie 139 tyś km...
Przy wymianie przegubów wewnętrznych wymieniono również tarcze i klocki na nowe Textar, ale to raczej nie powinno mieć związku...