Autor Wątek: Błąd 6416 po wymianie klocków z tyłu  (Przeczytany 126 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marcin2105

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 39
Błąd 6416 po wymianie klocków z tyłu
« dnia: 05 Maj 2024, 21:18:33 »
Witam
Znajomy w Hyundai i40 2.0 benzyna zabrał się za wymianę klocków z tyłu i dopiero po demontażu zauwazył że jest tam elektryczny ręczny. Próbował wcisnąć tłoczka ale mu się nie udało. Po tym podjechał do mnie po komputer i dopiero w tedy włączyłem mu procedurę wymiany klocków. W trakcie wymiany sprawdziłem błędy i pokazuje mi błąd 6416 w opisie nieznany kod usterki. Nie można go skasować. Po wymianie klocków wyłączyłem mu tryb serwisowy. Przy każdej procedurze było słychac pracę silniczków.  Po tych naprawach błąd cały czas jest i nie można go usunąć a poza tym po wciśnięciu ręcznego mruga napis z wykrzyknikiem że ręczny zaciągnięty a dawniej swieciłi świeci zółty napis EPB. Miał ktoś taki przypadek? Czy to że zabrali się za wymianę bez włączenia wcześniej trybu serwisowego mogło coś uszkodzić?

Offline sanek123

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Odp: Błąd 6416 po wymianie klocków z tyłu
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Maj 2024, 22:55:03 »
Zanim podszedłem do wymiany klocków, to trochę poczytałem w necie i pooglądałem filmiki na YouTube. Z przodu nie ma problemu, z tyłu przez hamulec elektryczny już tak.

Nie posiadam komputera (mam tylko zwykły dongle OBDII), więc zrobiłem jak było na jednym z filmików. Koleś mówił, że stosuje tę metodę u swoich znajomych w kilku różnych modelach i nigdy nie miał błędów.

Przed rozpoczęciem pracy należy kilkukrotnie zaciągnąć i odpuścić hamulec elektryczny (zostawić odpuszczony). W trakcie prac należy odkręcić silnik elektryczny od zacisku. Następnie w gniazdo zębate w zacisku wsadzić imbus (rozmiar chyba 5) i skręcić do oporu na pozycję "0" (nie wiem czy jest tam jakiś czujnik, czy nie). Ja najpierw rozkręciłem, żeby zobaczyć czy tłok pod wpływem siły się wysuwa. U mnie klocka było między 1-3mm z każdej strony, więc przyrząd do wciskania tłoczka już się nie mieścił, dlatego dwoma kluczami z użyciem bardzo dużej siły (subiektywnie) cofnąłem tłoczek do oporu. Po cofnięciu tłoczka można przykręcić z powrotem silnik elektryczny do zacisku (pamiętając od uszczelce) i kontynuować resztę prac.

Po wymianie klocków najpierw pompowałem pedałem, żeby było twardo pod nogą, a następnie znowu kilkukrotnie zaciągnąłem i odpuściłem hamulec elektryczny i sprawdziłem donglem czy nie ma błędów. Aplikacja nic nie sczytała, więc jest git.

Cytuj
a poza tym po wciśnięciu ręcznego mruga napis z wykrzyknikiem że ręczny zaciągnięty a dawniej swieciłi świeci zółty napis EPB
Jak zaciągnę ręczny elektryczny, to świeci się (!)(P) BRAKE na desce. Tak jak tutaj.

Ale i40 miało kilka rodzajów "zegarów", więc u kolegi może być inaczej.