Autor Wątek: [i40 VF] Kolumna kierownicza do wymiany  (Przeczytany 4027 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dzidek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[i40 VF] Kolumna kierownicza do wymiany
« dnia: 27 Czerwiec 2018, 12:46:24 »
Jakiś czas temu zapaliła mi się kontrolka ESP i autohold. Z dostępnych informacji dowiedziałem się, że jest to problem stosunkowo często spotykany. I rozwiązania są różne.
Najpierw skasowałem kontrolki, ale zaświeciły się ponownie po 2 dniach.
Wybrałem się do zaprzyjaźnionego ASO gdzie grzebali przy nim półtorej godziny. I diagnoza jest następująca: kolumna kierownicza do wymiany. Koszt bagatela 9000 złotych.
Tylko, że nie ma uszkodzeń mechanicznych. Uszkodzona jest elektronika w module i to pluje błędami. W ekstremalnym przypadku może spowodować wyłączenie wspomagania...
I teraz pytanie do forumowiczów jak to ugryźć. Nie będę wymieniał kolumny bo to 1/3 wartości auta. Samego modułu nie da się oficjalnie wymienić, bo jest to integralna część kolumny kierowniczej. Ale nie takie rzeczy już widziałem. Zakładam, że da się wymienić/naprawić sam moduł.
Pytanie co o tym myślicie? Jaki może być rzeczywisty koszt takiej naprawy?
Czy może konieczne jest zasięgnięcie drugiej/trzeciej opinii?
I czy macie jakiś pomysł gdzie w Krakowie lub okolicach mogę to naprawić?

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] Kolumna kierownicza do wymiany
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Czerwiec 2018, 14:39:06 »
Kolego zanim wyskoczyły Ci kontrolki to miałeś jakieś problemy z układem kierowniczym? Luzy, stukanie etc?

Offline dzidek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[i40 VF] Kolumna kierownicza do wymiany
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Czerwiec 2018, 14:45:43 »
W sumie tak. Przy wymianie opon na jesieni zeszłego stwierdzili, że mam luzy na kierownicy. Potem miałem przegląd techniczny i zwrócili uwagę, że są lekkie luzy i być może mam końcówki drążka do wymiany.
Potem (w grudniu 2017) miałem przegląd w ASO, gdzie mieli się temu dokładnie przyjrzeć i powiedzieli że wszystko jest w jak najlepszym porządku.
Jeżdżę różnymi autami i moim zdaniem luz nie był odczuwalny. To machnąłem na to ręką od tego czasu.
Jedyne co ja doświadczam, to jak kręcę kierownica to słyszę czasami jakby lekkie kliknięcie.

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Kolumna kierownicza do wymiany
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Czerwiec 2018, 15:26:11 »
Cytat: "dzidek"
to jak kręcę kierownica to słyszę czasami jakby lekkie kliknięcie.


[ Dodano: 2018-06-27, 15:27 ]
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=8761

kliknięcie mozna wyeliminować, ale elektronika chyba od tej gwiazdki nie głupieje... Dziwny przypadek, piszesz, że temat znany z tym błedem a pierwsze słyszę..

Offline dzidek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[i40 VF] Kolumna kierownicza do wymiany
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Czerwiec 2018, 15:30:21 »
Googlowalem sporo i to głownie anglo- i niemieckojęzyczne strony więc może mnie poniosło z tym "znany".
Przekładania wg serwisu nie ma żadnych mechanicznych uszkodzeń. Tylko ta elektronika.

Offline Pajaro

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 153
[i40 VF] Kolumna kierownicza do wymiany
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Czerwiec 2018, 07:07:52 »
Znalazłem na forum:
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?p=92351&lofi=1&lofi=0
Może podjedź do ASO na kalibrację układu? Może to wystarczy?
P.S kolumna kierownicza w naszych i40 to straszna PADAKA!

Offline waszek_rmc

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1037
[i40 VF] Kolumna kierownicza do wymiany
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Czerwiec 2018, 14:55:54 »
Cytat: "Pajaro"
w naszych i40 to straszna PADAKA!


niestety ale i we wszystkich hyundai gdzie jest wspomaganie elektryczne...

Offline Pequeno

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[i40 VF] Kolumna kierownicza do wymiany
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Czerwiec 2018, 22:29:45 »
Witam.
Na niemieckim forum jeden gość miał dokładnie ten sam problem. W serwisie chcieli od niego 2370€ za wymianę całej kolumny. Ale znalazł warsztat, który poświęcił więcej czasu na znalezienie problemu. Okazało się, że akumulator miał za niskie napięcie pod obciążenie. U niego pomogła wymiana akumulatora, wykasowanie błędów i kalibracja układu.  Nie wiem czy mogę dodać, ale tu jest link do tego tematu. Niestety ale po niemiecku. http://www.hyundaiboard.de/hyundai-forum/hyundai-i40/17590-problem-esp-leuchte-und-autohold-system/

Offline dzidek

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[i40 VF] Kolumna kierownicza do wymiany
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Czerwiec 2018, 14:27:24 »
Mój akumulator jest już mocno wiekowy, działa w aucie od nowości (nie wiem za bardzo jak, ale działa) - więc to może być bardzo ciekawy trop.

I w serwisie pyta o kalibrację czego? Kalibrację układu kierowniczego?

Offline Pequeno

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[i40 VF] Kolumna kierownicza do wymiany
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Czerwiec 2018, 15:32:02 »
W dokładnym tłumaczeniu chodzi o czujnik kątu skretu, podobno ta część jest miedzy kierownicą i predkościomierzem. Według jego opisu trzeba ten czujnik na nowo przyuczyć i skalibrować. Mam nadzieję że wyraziłem się zrozumiale...czasami brakuje polskich słów  ;-)  :evil: