Autor Wątek: [Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?  (Przeczytany 22159 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

PNK

  • Gość
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Grudzień 2014, 15:13:02 »
Może masz tak jak w moim LC. Muszę jeszcze troszkę odkręcić, mimo że wydaje się że już odkręcony.

pionteknhb

  • Gość
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #16 dnia: 08 Wrzesień 2015, 21:14:09 »
Ostatnio przy wyższych temperaturach powietrza po raz pierwszy zaobserwowałem problem wzrostu temperatury silnika podczas podróży na autostradzie. Dolałem płyn chłodzący jednak w zbiorniczku dalej mam pusto i problem znowu się powtórzył. Dopiero teraz przy niższych temperaturach powietrza problem ustał jednak obawiam się że to może wrócić. Ktoś zasugerował mi że to może być uszczelka pod głowicą. Jakie jest Wasze zdanie i od czego zacząć poszukiwania?

proszę o przesłanie instrukcji do wymiany płynu chłodniczego.

Offline dominik12171

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Lipiec 2018, 22:02:17 »
Przepraszam za odgrzebanie tematu, ale natrafiłem tutaj na ciekawe fakty, które mam nadzieję, że ktoś z Was potwierdzi lub zaprzeczy.

Posiadam santa fe z 2007 roku z silnikiem 2.2 crdi.

Ostatni zauważyłem wyciek spod auta. Początkowo myślałem, że to Klima, ale po kilku dniach każdy bez klimy plamy pod autem są nadal i to,czasami dość spore. Szukam przyczyny, ale prawda jest taka, że ciężko cokolwiek na chwilę obecną stwierdzić, gdyż stan w zbiorniczku wyrownawczym jest w porządku.

Zacznę od pytania, czy płyn w chodnicy powinien być wypełniony aż pod korek? Mam korek na chłodnicy, ale po jego zdjęciu nie widzę żadnego płynu w samej chłodnicy i nie wiem czy powninien być przy korku czy też nie.

Kolejna sprawa to ten wyciek, dziś słyszałem normalnie dźwięk jakby woda z kranu leciała, a pod samochodem na moich oczach plama robiła się coraz większa.

Czy możliwe jest, że brakuje płynu w układzie, ale nie zaciąga to ze zbiorniczka i stąd poziom jest ok?

Temp pracy w normie, chociaż wentylatory chodzą cały czas.

Mam nadzieję, że ktoś z Was będzie w stanie mi pomoc, wiem, że nikt nie jest wróżką, ale piszecie, że przy uszkodzonym korku na chłodnicy auto wariuje.

Czy możliwe jest, że powodem jest właśnie uszkodzony ten korek?

Moze jakieś inne sugestie?

Dziękuję za pomoc.

Offline Hants

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 537
[Accent LC] Czy w korku od chłodnicy jest termostat ?
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Lipiec 2018, 23:47:27 »
Trochę pomyliłeś dział - ten jest przeznaczony dla modelu Accent ;-)

Kilka spraw:

1. Duże wycieki oleju z układu AC, są dość łatwe do zdiagnozowania. Wystarczy ciemna noc i lampka UV z alledrogo.
2. Szum przelewającej się wody - to może być nieco nieszczelny układ AC (ale tylko w trakcie pracy)
3. Szum gotującej się wody (bąbelki) - to układ chłodzenia silnika... i jakiś problem
4.
Cytat: "dominik12171"
czy płyn w chodnicy powinien być wypełniony aż pod korek?

Generalnie, w teorii - tak. W praktyce jest to niewykonalne, zawsze w napełnianym układzie będziesz miał jakieś 'kesony' powietrza (np w głowicy silnika). Pracujący silnik przesuwa to powietrze, z czasem, do najwyższego miejsca układu (zwykle korek w chłodniy). W Akcencie zbiornik wyrównawczy był OIDP ciśnieniowy, więc tam.

5. Nigdy nie odkręcaj ciepłego korka od chłodnicy . Oznaczenie ciśnienia na korku (0.9, 1.0 lub 1.1 to cisnienie w bar powyżej cisnienia atmosferycznego. Dzięki temu płyn (woda, czy cokolwiek) nie wrze przy - dajmy na to - 150 stopnia Celsiusza. W momencie odkręcenia korka zmienisz equilibrium układu i możesz poparzyć się wrzątkiem.

6. Podjedź do warsztatu wyposażonego w sprzęcik do wyszukiwania CO2 w układzie chłodzenia. Sprawdzą Ci układ i odpowiedzą na resztę pytań. ;)


Jeżeli jesteś desperatem, możesz jeszcze spróbować (na palcu!!!) trochę tego płynu. Glikol ma taki charakterystyczny, słodko-gorzkawy posmak...  :lol: