Reczny w sonacie nie jest podłączony do zacisku jest oddzielnym elementem i są od ręcznego szczęki dlatego też mamy z tyłu tarczo-bębny.
Z tyłu jak zdejmiesz koło to przy zacisku są na górze i na dole takie gumowe harmonijki tam w środku są prowadnice trzeba odkręcić te dwie śrubki przy nich zdjąć zacisk i sprawdzić czy te gumki nie są uszkodzone i czy prowadnica w miarę lekko się rusza jak nie to pewnie gumkę już szlag trafił i dostała się tam do środka woda zdejmujesz gumkę i trzeba rozruszać prowadnice ewentualnie odkręcić jarzmo są tam kolejne dwie śruby i spróbować jakiegoś odrdzewiacza nalać do tych prowadnic bo czasem tak mocno zardzewieje ze się urwie a nie ruszy.albo jak stoi na amen to można jak kolega ma w warsztacie palnik gazowy podgrzać jarzmo do okoła prowadnic i powinno też pomóc.
Mogło też nazbierać się rdzy w okolicy takich srebrnych blaszek co trzymają klocki same klocki też mogły zardzewieć to trzeba to rozebrać i też wyczyścić klocki w tych blaszkach też powinny chodzić w miarę lekko.
I zostaje jeszcze sam zacisk też może być gumka dziurawa i cylinderek nie pracuje ale przy wymianie cylinderka czy czyszczeniu go to już jest wiecej roboty bo później trzeba hamulce odpowietrzać.
Na razie nic nie musisz kupować bo nie wiadomo co potrzeba musisz rozebrać sprawdzić prowadnice i klocki czy się ruszają i będziesz wiedział co ci jest potrzebne zestaw naprawczy na jedno koło kosztuje coś koło 20 zł.bez problemu dostępne są.
Z tym powinieneś sobie poradzić sam a jak nie to do kolegi na warsztat i on będzie wiedział co zrobić może po znajomości nie zedrze za dożo.
A tak na marginesie to w przegubie z przodu od koła nie ma łożyska szpilkowego tylko zwykłe kulki.
Jak coś to pisz
[ Dodano: 2018-07-26, 20:44 ]tu masz filmik od hyundaia santa fe. NA youtube
......Jak wymienić tylne tarcze hamulcowe i klocki hamulcowe w HYUNDAI SANTA FÉ CM TUTORIAL | AUTODOC.... NA youtube
albo to
tam jest wymiana ale sonata praktycznie tak samo ma skonstruowane.
Tylko pamiętaj jak podnosisz samochód na lewarku to koniecznie kliny pod kolo po przekątnej koła które podnosisz a najlepiej oba koła po drugiej stronie a już na pewno lewarkiem w górę i dodatkowe zabezpieczenie najlepiej jakieś drewno żeby w razie lewarek puścił czy coś to źeby samochód nie przygniótł ciebie to bardzo ważne bo wkładasz tam głowę ręce czy nogi każdy lewarek może pęknąć więc KONIECZNIE DRUGIE ZABEZPIECZENIE JAKIEŚ PODPARCIE AUTA