Autor Wątek: [Coupe RD1] Wymiana rozrządu i kilka usterek.  (Przeczytany 5544 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Topson

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
[Coupe RD1] Wymiana rozrządu i kilka usterek.
« dnia: 17 Czerwiec 2018, 11:30:47 »
Witam wszystkich!
Od wczoraj jestem posiadaczem coupe rd1 2.0 16v. Nie wiem kiedy wymieniany był rozrząd, dlatego chce zrobić to jak najszybciej i samemu (kanał jeśli potrzebny, znajdzie sie) w związku z tym, mam kilka pytań.

1.1 Jakiego/jakich producentów części zamiennych polecacie? Nie mam zamiaru kupować tanich bubli.

1.2 Będę potrzebował pasek, napinacze, pompa wody czy coś jeszcze? Oraz jakich producentów polecacie?

1.3 Czy w tym silniku (g4gf) jest to skomplikowana operacja?

Jest też kilka innych drobiazgów, które chce ogarnąć:
2.1 listwy zewnętrzne szyb odstają na kilka mm, jak moge to "przycisnąć" aby dolegały, z nowymi listwami moze być problem.

2.2 Schowek na okulary wisi, nie dziala jego blokada zamknięcia. Schowek z zapalniczką nie otwiera się płynnie, tylko luźno lata. Ktoś miał podobnie i udało mu się to naprawić?

2.3 Nie dziala elektryczna regulacja prawego lusterka góra/dół, w prawo i lewo działa, co może być przyczyną?

2.4 Czy da radę wyłączyć oświetlenie na podsufitce przy otwrtych drzwiach? Czy tylko mnie się takie coś trafiło.

Pozdrawiam i liczę na pomoc!

Offline Shihura

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 5
[Coupe RD1] Wymiana rozrządu i kilka usterek.
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Październik 2018, 17:03:16 »
Robiłem wymianę rozrządu i wcale nie musisz mieć kanału wystarczy podnośnik i odrobina finezji. Możesz co nieco załapać w temacie na tym forum bo tam opisywałem cały remont silnika  Pompa wodny nie pamiętam czy bierze udział w rozrządzie w Hyundaiu coupe bo w zestawach rozrządu niema jej załączonej. http://forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=15&t=14287

Jak chcesz wymienić rozrząd to potrzeba ci 2 napinacze i pasek rozrządu. Dodatkowo jakiś dobry marker. Po odkręceniu pokrywy zaworów ukażą ci się dwa wałki. Na głównym wałku gdzie jest pasek Na kole zębatym masz dziurkę, a za nią na panewce wycięcie. By rozrząd zawsze był w tej samej pozycji musisz tą kropeczkę naprowadzić na wycięcie. Wtedy z tyłu na dwóch zębatkach strzałki powinny pokazywać górę. Przy takim ustawieniu radze jeszcze markerem zrobić dobre znaczniki. Osobiście nic z wałkami nie musimy robić ale zawsze istnieje szansa drobnego poruszenia przy próbie zdjęcia paska lub go założenia. Na dole filozofii niema. Dajesz na podnośnik zdejmujesz koło, nadkole i masz ładny dostęp do zdjęcia osłon. Jak zdejmiesz osłony to i do napinacza. I w sumie tyle w temacie rozrządu.

2.3 wyjmij sterownik i sprawdź czy w momencie naciśnięcia góra dół czy dostaje prąd. I czy dzieje się to na obu lusterkach czy tylko na jednym. Jak na jednym to prawdopodobnie coś z lusterkiem

2.4 Powinieneś otworzyć drzwi i przełącznikiem przesuwać, aż zgaśnie XD jak nie to oznacza jakieś uszkodzenie przełącznika.