Autor Wątek: Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005  (Przeczytany 4317 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wartego

  • Gość
Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
« dnia: 05 Wrzesień 2017, 21:09:28 »
Hej. Mam pytanie odnośnie koła pasowego do Santa Fe 2.4 2005. Dzisiaj odebrałem paczkę z Fox Rzeszów.
Koło pasowe kosztowało 240zl.
Koło pasowe

Z tego co widzę to brak w nim gumy od strony śrub. Czy ta guma pełni jakaś ważna rolę i jest konieczna?

Tutaj foto uzywanego kola z allegro.  

Pozdrawiam

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Wrzesień 2017, 21:43:20 »
Guma to tłumik drgań w oryginale jest w NTY jak widać nie. W G4JP gumy nie ma.

Offline MikiKacpi

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 28
Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Lipiec 2018, 12:15:24 »
Czy montaż koła pasowego NTY bez tłumika drgań (gumy) nie spowoduje innych niepożądanych objawów (drgania, terkotanie itp.) ?

Offline lucasy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 70
Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Lipiec 2018, 07:29:05 »
Miałem ostatnio "przyjemność" wymiany koła pasowego w swoim. Najpierw uwierzyłem, że można taniej i kupiłem z allegro za 200zł zamiennik NTY. Przy montażu się ten zamiennik rozpadł, był zrobiony z bardzo kruchego stopu. Najpierw ukruszyło się troszkę a potem już poleciało, wystarczyło lekko stuknąć gumowym młoteczkiem.
Środkowy otwór też trzeba było lekko przeszlifować bo był ciut za mały.

Ogólnie to miałem z tym przejścia spore, bo pierwsza sztuka przyszła uszkodzona w transporcie.

Zamówiłem więc oryginał z FOX za 630 zł, wersja z gumą, solidna. Finalnie jestem 200zł w plecy na próbach oszczędzania :(

Pierwsze dwie fotki to koło oryginalne. ostatnia to NTY z ukruszoną krawędzią. Główną różnicą poza gumą jest grubość rantów, oryginalne koło ma zdecydowanie grubsze.

Offline MikiKacpi

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 28
Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Lipiec 2018, 09:47:21 »
Pięknie, co za buble robią w Chinach ....
Sprawdzę jeszcze ile kosztuje koło do Kia Sorento z tym silnikiem.

Offline vanhelsing

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 409
Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Lipiec 2018, 20:08:36 »
Koledzy, jakie mieliście objawy uszkodzonego koła pasowego?

Offline lucasy

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 70
Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Lipiec 2018, 07:12:04 »
Głośne ćwierkanie/piszczenie dochodzące od strony koła pasowego. Po podniesieniu maski można było zauważyć, że koło 'bije' na boki.
 
Objawy pojawiły się nagle.

Offline MikiKacpi

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 28
Koło pasowe wału korbowego 2.4l 2005
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Lipiec 2018, 09:28:27 »
W zasadzie u mnie nie ma niepokojących objawów, ale czytałem (jakieś forum z USA, albo film na YT nie pamiętam), że te koła wytrzymują max ~100 tys. mil, więc chciałem profilaktycznie wymienić (był też na forum temat o uszkodzeniu rozrządu i silnika przez paski osprzętu, które wkręciłysię przez uszkodzone koło).
Na razie nie wymieniam - trzeba obserwować i słuchać ...
Tak na marginesie koło do Santa Fe i Sorento to jest to samo (oryginał  w KIA ok. 560 zł).