Forum > Lantra / Elantra

[Elantra MD] Wymiana oleju

<< < (2/3) > >>

srbastek:
wtom, dodam swoje 3 grosze, sytuacja w I30 benzyny. Przy 1 gen. zalecane były A3, a przy 2 gen. zalecane A5 - przy czym obydwie generacje siników mają takie same oznaczenia.

wtom:
ale mogli wprowadzić modyfikacje lub wyciągnąć wnioski eksploatacyjne, a wcale nie musi być zmieniane oznaczenie silników.
Tak też było w sonatach, w 2017 wprowadzono rozpylacz oleju gładzi cylindrów a silnik nadal o tych samych oznaczeniach co z 2011 + rekomendują używanie 5w30 a na korku oleju dalej wydrukowane jest 5W20.

Scorpio:
Jeżeli auto jest eksploatowane w trudnych warunkach (a za takie można uznać kręcenie pod czerwone) najlepiej jest skrócić o połowę okres między wymianami oleju. Smarowanie silnika jest lepsze przy wyższych obrotach niż przy niskich. Istotną sprawą jest to, że przy wysokich obrotach silnik wykonuje więcej pracy i stąd te zalecane częstsze wymiany oleju.
Tak na marginesie to osobiście przerabiałem różne oleje w swoim Getzie... Akurat jedynie z motulem mam niemiłe doświadczenia.

--- Cytuj ---40stka będzie lepiej chroniła silnik przy wyższych temperaturach, a te osiągane są własnie wysokim kręceniem
--- Koniec cytatu ---

P.S. Wysoką temperaturę silnika osiągniesz nawet stojąc w miejscu na biegu jałowym

KamilGie:
Zamówiłem:

AMSOIL 5W30 Signature Series 100% Synthetic Motor Oil (ASL)  - 3,8 litra za 170,00 zł  :roll:

Lepkość kinematyczna w 40 C - 59.9
Lepkość kinematyczna w 100 C - 10.4
Indeks lepkości - 163
Temperatura zapłonu - 228
Temperatura płynięcia - -51
TBN - 12.6

Po wymianie zdam relacje z odczuć  ;-)

wtom:
po co taki drogi? bez sensu.
ja od lat kupuję GULF-a, pełne syntetyki w bardzo dobrej klasie.
dla przykładu cena to 90zł za 4l full syntetyka 5w30 API SN ilsac -GF5, A1/A5

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej