Forum > i30 FD

Problem z geomatrią

<< < (2/4) > >>

adrianc90:
A sprawdzałeś luzy w zawieszeniu lub na łożysku? Generalnie mam ten sam problem co ty, ale na razie nie mam czasu się nim zająć. Jak kupiłem to auto 3 lata temu to od początku coś mi nie pasowały tylne koła, które ewidentnie mają negatyw, ale pomyślałem sobie, że może ten typ tak ma. 2 miesiące temu jak zakładałem letnie opony zauważyłem, że jedna jest ścięta konkretnie od wewnątrz. Na pewno była to lewa tylna opona. Generalnie ta opona ma 5 mm bieżnika a reszta po 6-7,5. Co ciekawe zimówki mi nie zeżarło, ale może dlatego, że w zimę generalnie jeżdżę mniej i mam je dopiero od 2 sezonów. Byłem niedawno na przeglądzie i niby jest wszystko ok. Amortyzatory ok, zawieszenie też i przód i tył, ale muszę sam to sprawdzić.

Mogę się mylić, bo pierwszy raz mam auto z wielowahaczem z tyłu, ale moim zdaniem w tego typu zawieszeniu jest możliwość ustawienia geometrii. To nie jest belka z 2 tulejami i heja. Tu są 3 czy 4 punkty mocowania do zwrotnicy.

EDIT:
Dzwoniłem do ASO Hyundai i powiedziano mi, że kąta pochylenia się nie ustawia i jeśli jest negatyw to jest jakiś bałagan w zawieszeniu i trzeba sprawdzić tulejki i wymienić. Śruba mimośrodowa jest podobno od zbieżności, nie od kąta pochylenia.

Hants:
Wyobraź sobie, że w tym "0" masz podłużną szparę w której może się przesuwać śruba: lewo-prawo tym samym zmieniając "naciągnięcie" końcówki wahacza i ustawienie całej piasty.
Zardzewiałe wytłoczenie sprawiało mi problemy z regulacją (widać takie posrebrzone cuś między "godziną" 12 i 3. Śruba mi wyjeżdzała poza obrys "0")




A tu można popodziwiać moje pierwsze "smarki spawarką". Poza tym chyba to Ci da ogólne zrozumienie o co w tym chodzi:




Na fotce jest błąd. To nie caster, tylko camber, sorry.
 Już nie chce mi się tego edytować.

Wystarczy kilka milimetrów odchylenia i jest problem ze zbieżnoscią...

adrian89:

--- Cytat: "adrianc90" ---A sprawdzałeś luzy w zawieszeniu lub na łożysku? Generalnie mam ten sam problem co ty, ale na razie nie mam czasu się nim zająć. Jak kupiłem to auto 3 lata temu to od początku coś mi nie pasowały tylne koła, które ewidentnie mają negatyw, ale pomyślałem sobie, że może ten typ tak ma. 2 miesiące temu jak zakładałem letnie opony zauważyłem, że jedna jest ścięta konkretnie od wewnątrz. Na pewno była to lewa tylna opona. Generalnie ta opona ma 5 mm bieżnika a reszta po 6-7,5. Co ciekawe zimówki mi nie zeżarło, ale może dlatego, że w zimę generalnie jeżdżę mniej i mam je dopiero od 2 sezonów. Byłem niedawno na przeglądzie i niby jest wszystko ok. Amortyzatory ok, zawieszenie też i przód i tył, ale muszę sam to sprawdzić.

Mogę się mylić, bo pierwszy raz mam auto z wielowahaczem z tyłu, ale moim zdaniem w tego typu zawieszeniu jest możliwość ustawienia geometrii. To nie jest belka z 2 tulejami i heja. Tu są 3 czy 4 punkty mocowania do zwrotnicy.

EDIT:
Dzwoniłem do ASO Hyundai i powiedziano mi, że kąta pochylenia się nie ustawia i jeśli jest negatyw to jest jakiś bałagan w zawieszeniu i trzeba sprawdzić tulejki i wymienić. Śruba mimośrodowa jest podobno od zbieżności, nie od kąta pochylenia.
--- Koniec cytatu ---


Z racji, że mieszkasz niedaleko mnie zapytam do którego ASO dzwoniłeś? Syguły czy MK Centrum?

Mnie jeszcze facet mówił, że może być wahacz skrzywiony ale czy od tego by był negatyw w kołach? Tego nie wiem. Podjadę może jutro do MK Centrum i zobaczę co powiedzą :)

aliali:
Problem jest ewidentnie ze zbieżnością. Ja ustawiałem zarówno przód i tył. Mają jakiś problem w fabryce, że tak postawiali. Wszystkie opony miałem przycięte od wewnątrz. Po regulacji nowe opony zużywają się równo. Tylne koła reguluje się na śrubach mimośrodowych. Mają pochylenie ujemne, więc ustawiłem delikatnie zbieżne i jest dobrze.

adrianc90:

--- Cytat: "adrian89" ---
--- Cytat: "adrianc90" ---A sprawdzałeś luzy w zawieszeniu lub na łożysku? Generalnie mam ten sam problem co ty, ale na razie nie mam czasu się nim zająć. Jak kupiłem to auto 3 lata temu to od początku coś mi nie pasowały tylne koła, które ewidentnie mają negatyw, ale pomyślałem sobie, że może ten typ tak ma. 2 miesiące temu jak zakładałem letnie opony zauważyłem, że jedna jest ścięta konkretnie od wewnątrz. Na pewno była to lewa tylna opona. Generalnie ta opona ma 5 mm bieżnika a reszta po 6-7,5. Co ciekawe zimówki mi nie zeżarło, ale może dlatego, że w zimę generalnie jeżdżę mniej i mam je dopiero od 2 sezonów. Byłem niedawno na przeglądzie i niby jest wszystko ok. Amortyzatory ok, zawieszenie też i przód i tył, ale muszę sam to sprawdzić.

Mogę się mylić, bo pierwszy raz mam auto z wielowahaczem z tyłu, ale moim zdaniem w tego typu zawieszeniu jest możliwość ustawienia geometrii. To nie jest belka z 2 tulejami i heja. Tu są 3 czy 4 punkty mocowania do zwrotnicy.

EDIT:
Dzwoniłem do ASO Hyundai i powiedziano mi, że kąta pochylenia się nie ustawia i jeśli jest negatyw to jest jakiś bałagan w zawieszeniu i trzeba sprawdzić tulejki i wymienić. Śruba mimośrodowa jest podobno od zbieżności, nie od kąta pochylenia.
--- Koniec cytatu ---


Z racji, że mieszkasz niedaleko mnie zapytam do którego ASO dzwoniłeś? Syguły czy MK Centrum?

Mnie jeszcze facet mówił, że może być wahacz skrzywiony ale czy od tego by był negatyw w kołach? Tego nie wiem. Podjadę może jutro do MK Centrum i zobaczę co powiedzą :)
--- Koniec cytatu ---


Do Syguły. Jak się czegoś dowiesz daj znać. Ja wczoraj sprawdziłem swoje zawieszenie z tyłu. Jedyne do czego mógłbym się doczepić to może tulejka amortyzatora. Tak to wszystko sztywne. Koło nie ma żadnego luzu. Ani na boki, ani góra - dół nie lata. Na logikę jeśli jest negatyw to powinny być rozjechane tulejki wahacza, który mocuje się najniżej do zwrotnicy, czyli ten na którym opiera się sprężyna, a tam cisza, wszystko sztywne.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej