Forum > i40 VF

Zgon dpf-a czy moze coś innego?

<< < (3/7) > >>

Alonzo_:
MD13 żebyśmy się zrozumieli.
Mam wersję 136KM (teraz być moze kilka koników mniej przez dpfa) i napisałem tylko że TO MI WYSTARCZA ;-)
NIe kwestionuję że więcej koni to lepiej. Czipsowałem poprzednie auto swoje.
Dynamika tego silnika  dla mnie jest optymalna i wystarczająca zwłaszcza w jeżdzie solo. A z rodziną jeżdżę wolno bo mam na prawym fotelu wtedy kaganiec przy którym i 90 koników by wystarczyło.
Upust daję w offroadzie i to mi wystarcza a na szosie juz dawno mi przeszło, w tym też pomogło mi zabranie prawka na 3 m-ce ;-)
W poprzednim wpisie chodziło mi tylko o to że dolanie paliwa i podkręcenie turbiny  przy wywaleniu filtra moze spowodować wzrost dymienia. Zaraz padnie że mapę trzeba dać fachowcom zrobić. Owszem ale z wiekiem i naszym paliwem kondycja silnika się raczej nie poprawia a z fachowcami bywa róznie.
Nie potrzebuje więcej mocy ( bo uważam że ten silnik jest za mały na 170 kucy/ wyciągnie ale przy deptaniu - wiem po sobie że wtedy będę deptał i z tego korzystał -  moze skrócić mu żywot kilku elementów) ani "dymków" jeśli zdecyduję się wywalić dpfa --> stąd napisałem to co wyżej.

MD13:
Alonzo_

Rozumiem. Ja też mam ogranicznik z prawej strony :)  Finalnie chodzi  o to czy wywalić dpf, czy czyścić czy kupić nowy. Ja bym ci radził wywalić, ale zrobisz jak chcesz. No nie jest to wybór prosty , niestety. Co do jakości paliwa - nie jest już taka zła, jedynie stacje jeszcze mogą coś kręcić ale to im się po prochu kończy bo się za to biorą. ( piszą bo robię trochę w branży paliwowej i trochę wiem )

Alonzo_:
Potrzebna pomoc.
Czy dpfy dla 1,7crdi dla roczników <2015 i >2015 się czymś róznią?
Widze w ogłoszeniach czy w necie pojawia sie graniczna data 2015.
Nie wiem czy to tylko wynika z przeprowadzonego liftu w tym czasie i tak piszą w zalezności z przed czy polifta wymontowany? Czy się one czymś róznią?
Ma ktoś dostęp do katalogów i potrafi mi powiedzieć?

Venom:

--- Cytat: "waszek_rmc" ---
--- Cytat: "MD13" ---P.S. spalanie poszło w dół.
--- Koniec cytatu ---


Zarówno 128 KM w Twoim przypadku oraz zwiększenie zapotrzebowania na paliwo to zapewne wina zawalonego DPF.
Nie słyszałem jeszcze, aby 1.7 w serii przy prawidłowo działąjących ukłądach miało mniej nież deklarowane, zazwyczaj jest więcej.. Zatem owszem, teraz można mieć mniej, ale udrożnienie ciągle zapychającego się DPF juz powoduje różnicę. Tak było w moim przypadku.
--- Koniec cytatu ---

No to masz okazje teraz poznać taki przypadek. Moja w cyklu miejskim na te chwile ma równe 6,0 L. Jest po modzie , przed modem bywało że w cyklu miejskim było poniżej 6 . Auto ma przebieg 230k , ma dpf itd itd .Oczywiście pozostaje kwestia tego czy odczyt jest prawidłowy ale z moich wyliczeń wynika że mniej więcej tak .

krzysiekchl:
Alonso czy ogarnales temat?
Pytam, bo po wymianie DPF na używany mam wypalanie co 200 km. Tak jak na początku na moim starym. Zastanawia mnie skąd dokładnie taki sam wynik.
Czy ktoś się orientuje, który czujnik powoduje wypalanie? Świeżo przed wypalaniem czujnik roznicy ciśnień podawał wartości 1mbar na jałowym biegu

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej