Forum > i30 FD
Uszczelka pod głowica
konduktor:
Witam,
W moim FD z 1.6 CRDI 115km najprawdopodobniej mam problem z uszczelką pod głowicą. Ubywa mi trochę płynu chłodniczego (0,5L/1000km) co mnie zainteresowało i postanowiłem wykonać test CO2 na układzie chłodniczym. Płyn zabarwił się z niebieskiego na zielony, co oznacza, że w układzie chłodzenia jest dwutlenek węgla. Idąc dalej oddałem samochód na sprawdzenie i okazało się, że ubytek płynu związany jest z pocącą się pompą wody przy oringu. W warsztacie powiedzieli, aby nie ruszać tej uszczelki pod głowicą, skoro nie daje żadnych innych objawów niż CO2 w układzie chłodzenia.
Zastanawiam się, czy ruszać tą uszczelkę, czy nie, czy to na pewno problem z nią oraz co dodatkowo wymienić. Niektórzy mówią, że wymienić od razu łańcuch, olej, płyn chłodniczy, planować głowice i sprawdzić jej szczelność.
Jeśli tak to zostawię, to czy może nie dojść do przepalania się bloku/głowicy w związku z wydmuchaną uszczelką?
Dzięki z góry za pomoc.
Pozdrawiam.
Hants:
Największe ryzyko związane jest z tym, że po prostu pewnego dnia nie dopilnujesz poziomu płynu i przegrzejesz auto.
Na początek wymieniłbym tę pompę wody. Jeśli węże nie twardnieją, nie słyszysz bulgotu wrzącego płynu, auto nie zostawia po sobie białej chmury spalin i nie ma majonezu w silniku, to prawdopodobnie nie masz problemu z UPG.
"Wydmuchana uszczelka" daje bardzo wyraźne objawy i jest dość łatwa do zdiagnozowania.
konduktor:
"Na początek wymieniłbym tę pompę wody."Cieknie tyle co nic na oringu. Uważam, że wymiana to strata kasy.
"Jeśli węże nie twardnieją"
Węże lekko sztywne, lub po prostu to sama guma jest twarda...
"nie słyszysz bulgotu wrzącego płynu"
Nic nie słyszę.
"auto nie zostawia po sobie białej chmury spalin"
nie ma chmury.
"i nie ma majonezu w silniku"
nie ma majonezu bo to jeśli już kanał wody z cylindrem, a nie kanałem olejowym.
""Wydmuchana uszczelka" daje bardzo wyraźne objawy i jest dość łatwa do zdiagnozowania."
Jedynie z objawów ma zabarwiony test na CO2....
Więc gdyby to nie miała być uszczelka, to skąd CO2 w układzie wody? Przy rozgrzanym silniku i na jałowych płyn się nie odbarwił, dopiero przy dodaniu gazu do 2000rpm pojawiły się bąble z silnika i płyn zmienił kolor.
Hants:
--- Cytat: "konduktor" ---"Na początek wymieniłbym tę pompę wody."Cieknie tyle co nic na oringu. Uważam, że wymiana to strata kasy
--- Koniec cytatu ---
Jest tu na forum taki jeden, najpierw mu kapało, potem ciekło, a skończyło się na przymusowej wizycie u mechnika. Jeśli coś jest niesprawne, to się to naprawia
--- Cytat: "konduktor" ---Jedynie z objawów ma zabarwiony test na CO2....
--- Koniec cytatu ---
Jesli kolor płynu jest normalny i nie wzrasta cisnienie w układzie, to nie masz problemu z UPG.
konduktor:
--- Cytuj ---Jest tu na forum taki jeden, najpierw mu kapało, potem ciekło, a skończyło się na przymusowej wizycie u mechnika. Jeśli coś jest niesprawne, to się to naprawia
--- Koniec cytatu ---
ok pomyślę nad tym.
--- Cytuj ---Jesli kolor płynu jest normalny i nie wzrasta cisnienie w układzie, to nie masz problemu z UPG.
--- Koniec cytatu ---
Kolor tak ja pisałem zmienił się z niebieskiego, na jasno zielony. Na jałowych widać było, że bąbelki idą raz z układu a raz do układu na przemian, natomiast po podbiciu do 2000rpm, szły tylko z układu. Silnik rozgrzany.
Nawigacja
[#] Następna strona