Forum > Getz

błąd P0130 i P0133, dodatkowo wypadające zapłony

<< < (2/2)

marrgoss:
Na forach innych marek samochodowych wyczytałem że błędy sondy może powodować nieszczelność na dolocie i często pomaga wymiana uszczelki kolektora dolotowego. Macie jakieś doświadczenia z wymianą tej uszczelki?

servicemen:
Zanim zaczniesz wymieniać uszczelkę, popsikaj po zapalonym silniku jakimś autostartem alternatywnie plakiem. jak silnik zmieni pracę to masz nieszczelność jak nie to nie ma co kręcić.

marrgoss:
Okej, kupie gdzieś autostart i spróbuję.
A jeśli chodzi o ten błąd P0130 to dotyczy on sondy przed katem?

RaulC:
marrgoss, wypadanie zapłonów to raczej problem z wtryskami od LPG a nie reduktorem. Rozjechane mapy dają co najwyżej zwiększone spalanie gazu.
Tak obstawiam, bo nie napisałeś czy to się dzieje na gazie czy benzynie.
Co do błędu P0130 to z opisu nie wynika, że to sonda tylko czujnik przepływu powietrza przy przepustnicy.

marrgoss:
Na chwilę obecną sprawa wygląda w ten sposób, że jakieś dwa miesiące temu auto wstawiłem do mechanika celem wymiany kompletnego wydechu, belki silnika i miski olejowej bo wszystko było mocno skorodowane.
Przy okazji okazało się, że sprzęgło się ślizga i jest do wymiany, więc też zostało wymienione.
Auto po takiej operacji zupełnie inaczej jeździ, a co najważniejsze błędy znikły, ani razu od wymiany tego wszystkiego nie wywaliło żadnego błędu.
Obstawiam, że pomogła przede wszystkim wymiana wydechu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej