Forum > Instalacja LPG, CNG, inne

Hyundai Getz 1.1 G4HG - instalacja LPG

(1/2) > >>

aleksander002:
Witam,

od pewnego czasu jestem posiadaczem w/w modelu Hyundaia z silnikiem 1.1 MPI 67KM, czyli polift. Zastanawiam się nad ewentualną instalacją sekwencyjnego LPG (v4) w celu oczywiście ograniczenia kosztów. Mam jednak pewne wątpliwości w związku opiniami w Internecie o konieczności stosowania lubryfikacji i ryzyka wypalenia gniazd zaworowych.
Z drugiej strony czytałem o problemach z systemem lubryfikacyjnym, a instalacja wtrysku ciekłej fazy gazu jest zbyt droga (prawie osiąga wartość mojego samochodu). Silnik ma przebieg 122k km i bierze odrobinę oleju (0.05l / 1000km). Regulacja zaworów jest ręczna, więc wiem, że będę musiał trochę częściej jeździć na regulację.

Czy są jakieś zalecane konkretne instalacje dla tego silnika?
Czy istnieje ryzyko uszkodzeń przy założeniu, że instalacja jest dobrej jakości? Konieczna lubryfikacja?
Czy zwiększy się zużycie oleju?

Pozdrawiam.

robaszek127:
Jedynie co trzeba pamiętać o regulacji zaworów jeśli nie ma hydraulicznych. Oleju nie będzie brał więcej bo z jakiej parafii. U mnie też trochę bierze a zmieniłem z 10w40 na 5w40.
Jedynie co to zakładaj w dobrym zakładzie np. staga 300eco i byle nie listwy valteka a cos lepszego (baracudy, hany) a zbiornik w koło 42L  . Lubryfikacja to raczej taki suplement diety. Jedni twierdzą, że coś tam daje a inni że zasyfia dolot i kilka kropel oleju niewiele pomaga.
Dobrze ustawiona instalka nie wypali zaworów. Chyba, że silnik tak jak np. w focusach ma wynalazki typu ceramiczne zawory czy nowe silniki w hyundaiach.
Ja w getzie 1.3 mam z 200tys na gazie i głowica dobra. Poszła tylko uszczelka pod głowicą bo płyn ginął.

RaQu:

--- Cytat: "aleksander002" ---Czy istnieje ryzyko uszkodzeń przy założeniu, że instalacja jest dobrej jakości? Konieczna lubryfikacja?
--- Koniec cytatu ---


Sama dobra jakość instalacji nie wystarczy, najważniejszy jest montaż i dobre wystrojenie (dawka stechiometryczna LPG) instalacji pod konkretny silnik. Zawory wypalają się od zbyt ubogiej mieszanki ponieważ temp spalin wtedy jest wyższa. Dawniej na stacjach dostępna była benzyna ołowiowa i to ona zabezpieczała zawory przez obniżenie temp spalania i w dodatku tworzyła taki film na zaworach co ochraniało je przed wypalaniem. Teraz w benzynie ilość ołowiu jest bardzo znikoma ale dodają tam różne pierwiastki z tablicy Mendelejewa które w jakimś stopniu zastępują ołów. W LPG nie ma takich dodatków jak w benzynie i przez to zawory są bardziej narażone na wypalanie. Co do samych lubryfikatorów to działają one podobnie jak te dodatki do benzyny i zabezpieczają zawory przed wypalaniem (w jakimś stopniu). Montaż takiego zestawu na pewno nie zaszkodzi a czy dużo pomorze to ciężko stwierdzić. Można też zrobić dotrysk benzyny do LPG przy większym obciążeniu i to też uchroni zawory przed wypalaniem.
Co do zużywania więcej oleju to tak zużycie może wzrosnąć bo gaz jest suchym paliwem a film olejowy na cylindrze musi być. Zużycie 0.05l /1000km to jest nic w notach katalogowych mercedesa przewidują max normalne zużycie 1l /1000km  :-D

yunior81:

--- Cytat: "aleksander002" ---Czy są jakieś zalecane konkretne instalacje dla tego silnika?
--- Koniec cytatu ---


TAK, porządny monter i porządne strojenie przy użyciu sondy szerokopasmowej.


--- Cytat: "aleksander002" ---Czy istnieje ryzyko uszkodzeń przy założeniu, że instalacja jest dobrej jakości? Konieczna lubryfikacja?
--- Koniec cytatu ---


Lubryfikacja potrzebna jak zającowi na polowaniu dzwonki na jajach...


--- Cytat: "aleksander002" ---Czy zwiększy się zużycie oleju?
--- Koniec cytatu ---


Jesli stosujesz "dobry" olej, robisz odpowiednio czesto wymiany i dbasz ogólnie o stan techniczny samochodu to będzie tak jak na benzynie.

[ Dodano: 2018-04-02, 19:54 ]

--- Cytat: "RaQu" --- w notach katalogowych mercedesa przewidują max normalne zużycie 1l /1000km :-D
--- Koniec cytatu ---


W większości marek jest taki zapis, natomiast trzeźwo myślący człowiek  w taki przypadku robi remont lub pozbywa się kłopotu....

aleksander002:
Dziękuję za odpowiedzi. W takim razie nie będę instalował lubryfikacji. Pozostaje już tylko znaleźć dobrego gazownika.

Pozdrawiam.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej