Forum > Accent

[Accent LC] Błąd od sondy lambda

<< < (3/5) > >>

kobalt87:
Mechanik wymienił sondę przed katalizatorem, stwierdził oscyloskopem że ta działa nieprawidłowo.

Erebus:
Temat był wałkowany na starym forum :) Szkoda, że tego nie ma bo znowu muszę to wyjaśniać.
Druga sonda λ czyli za katalizatorem w hyundaiu lc nie ma żadnego wpływu na spalanie a nawet bez niej komputer nie wejdzie w tryb awaryjny. Służy ona do sprawdzania pracy katalizatora wedle normy euro.
Jest to dokładnie taka sama sonda jak pierwsza ma tylko dłuższe przewody.  Osobiście jeżdżę od kilku lat z wytłuczonym katalizatorem  i wszystko jest ok. Oczywiście komputer wskazuję błąd na drugiej sondzie - to znaczy za wysokie napięcie związane z faktem iż spalin jest teraz po prostu więcej bo nie są hamowane.  
Silnik nie pali więcej nie jest głośniej nic się złego nie dziele. Samochód nie jest już tak ekologiczny jak był wcześniej - ale u diagnosty mieści się we wszystkich normach.
Po wytłuczeniu katalizatora zauważyłem w zasadzie same plusy. Samochód ma więcej mocy  (nie jest to jakiś wielki przyrost ale zdecydowanie odczuwalny). Nie ma żadnych problemów z zwiększonym zapotrzebowaniem na paliwo, ani dziwnych dźwięków z układu wydechowego - LC ma pionowy katalizator zaraz za kolektorem wydechowym więc nie ma prawa ich być.
Pozdrawiam

Lookas:
do sondy nr 2 mozna zastosowac taki dystans ktory kiedys widzialem na alegro, a z drogiej strony mozna zrobic samemu przy uzyciu jakiegos migomatu. powinno zapobiec pojawianiu sie bledu po usunieciu kata. pzdr.

Erebus:
Założyłem ten gadżet z allegro.  W teorii to powinno działać w praktyce nie sprawdza się. Przez tą zwężkę spaliny prawie się  nie przedostają i wedle komputera katalizator jest zapchany, mimo tego że go niema. Mierzona amplituda na sondzie jest tak mizerna, że prawie jej nie ma. Tak więc w tym wypadku wydatek raczej niepotrzebny.

Zbyszek:

--- Cytat: "Erebus" ---Amplituda na sondzie jest tak mizerna, że prawie jej nie ma.