Forum > Santa Fe (2006-

SantaFe napęd 4x4 - duży problem

(1/2) > >>

zicer1977:
Witam

Od 2 lat jestem posiadaczem SF CM z 2007 roku i od tego czasu borykam się z problemem napędu 4x4 a mianowicie.
Po pewnym czasie od zakupu auta od Niemca (płakał jak sprzedawał) zaczęły się pojawiać szarpania całym nadwoziem podczas ruszania do przodu i do tył przy skręconych kołach i w lewo i w prawo. Potem pojawił się problem z ruszaniem po górę gdy był pełen skręt, samochód wtedy zachowywał się jakby był kamień pod kołem i ruszał dopiero po mocnym dodaniu gazu i lekkim wyproście kół oczywiście z dużym szarpnięciem. Gdy podjeżdżam na jakieś większe wzniesienie tyłem np. przy zawracaniu pojawia się mocne szarpanie całą budą.
Co zrobiłem:
- stwierdziłem usterkę prawej półosi - kompletna regeneracja całej w Motomax Toruń
- regeneracja sprzęgła haldex tylnego mostu
Problem się zmniejszył ale nie ustał. Gdy ruszam energicznie czy na wprost czy po łuku pojawia się szarpanie nadwoziem - efekt taki jakby przeskakiwał jakiś wieloklin...
- zdemontowałem wał pędny - problem ustał - ale ja chcę 4x4 więc wał wrócił
- wczoraj odłączyłem wtyczkę od haldexa w tylnym moście i... problem ustał pomimo tego, że mechanicznie wszystko jest nadal spięte... oczywiście zapaliła się kontrolka ESP i napędu 4x4.

O co tu chodzi???
Proszę o pomoc bo już mi ręce opadają...

vavoom:
Przede wszystkim - tam nie powinno być haldexa...

zicer1977:
W CM jest, ix35 jest, w Tusonie również. Jest między wałem napędowym a mostem. To ta część z zieloną nalepką od motylka do śrub. Miałem go w rękach i jest z pewnością we wszystkich CM 4x4.

Miałem już 2 kompletne mosty z części używanych i było to samo (brak pewności, że były sprawne).

Bardzo proszę o jakąś konstruktywną pomoc.

vavoom:
A co jest napisane na tej zielonej nalepce?
Ja tam widzę sprzęgło elektromagnetyczne od Borg-Warner (ITM 3e), a nie haldexa.

zicer1977:
ok, niech będzie - nie jestem ekspertem w tych sprawach (haldex - elektrohydrauliczne, tu jest elektromagnetyczne) tylko szukam pomocy, bo w mojej okolicy wszyscy mechanicy rozkładają ręce. W serwisie fabrycznym proponują wymianę całego elementu, nawet nie chce się mi pisać o cenie.
Ktoś może mi jakoś pomóc?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej