Pierwszy Hyundai i pierwszy diesel w życiu, więc sporo pytań...
Zwłaszcza po przesiadce z Toyoty Corolli benzynowej 1.4 z 1997.
Drodzy, i30 ma taki monitorek, na którym sugeruje zmianę biegu na wyższy. Tylko że, jak na moje oko i ucho, te zmiany on proponuje na bardzo niskich obrotach (1,5k na przykład). Kuzyn zaopiniował, że olać te porady komputerka, bo sobie zapcham silnik. No dobrze, ale w takim razie... jakie wskazówki do ekonomicznej jazdy takim samochodem? W benzynowej Corolli 2k obrotów na minutę to była w zasadzie dolna granica. W tym dieslu, na słuch, też mi się wydaje, że 2k około, bo poniżej zaczynają się wibracje, buczenie itd., ale się nie znam. Jedni mi mówią, że diesel lubi niskie obroty, inny że wręcz przeciwnie. Zgłupiałem, nie znam się. Pomożecie?
Zastanawiam się jeszcze, "co z tym sprzęgłem", które łapie niemal od razu, jak tylko lekko oderwie się pedał od podłogi, ale to już znalazłem stosowny wątek.