Forum > Tucson TL
Serwis klimatyzacji.
Miras2016:
Koledzy, jak zapatrujecie się na przeglądy okresowe klimatyzacji? Czyżby Hyundai nie zaplanował żadnych czynności przeglądowych w czasie trwania gwarancji??? Chodzi mi o wymianę oleju i uzupełnienie czynnika. Czy taka polityka nie odbije się na kondycji i żywotności całego układu?
Poryfild:
Jeśli układ jest szczelny, to bym nie ruszał (to tylko moje zdanie, mogę się mylić).
Standartowe odgrzybianie i ozonowanie.
krisman:
Nigdy nie poprawiałem dobrze działającej lodówki w domu, tym bardziej w samochodzie. To układ zamknięty i działa prawidłowo bez dodatkowych (marketing firm) czynności obsługowych.(oczywiście poza wymianą filtra czy odgrzybiania, warto też zadbać, by przewód odwadniający był drożny - ale to raczej problem leciwych aut)
Jedyna obsługa która bezwzględnie powinna być czyniona, to używanie jej przynajmniej raz na ok. dwa tygodnie, co powoduje rozprowadzanie zawartego w czynniku oleju po układzie. Oczywiście częściej znaczy lepiej.
Z czasem w autach pojawiają się problemy, ponieważ dochodzi do degradacji części gumowych takich jak oringi czy przewody(powoduje wycieki czynnika) czy awarie np. sprężarek, ale to dotyczy najczęściej aut min.7-10 letnich. Oczywiście są wyjątki, np. wady materiału, ale żadne szanujące się ASO nie będzie wciskało kitu o konieczności wymiany czynnika!
W moich autach serwisowanych w ASO od 1999r pierwsze problemy miałem w jednym z nich po...8 latach (rozszczelnił się przewód na zakuciu) Potem to już niestety potrzebna jest regularne doładowywanie czynnika, bo kto z nas wymienia wszystkie przewody i oringi po np. 5 latach? A guma traci swe właściwości.
Reasumując, Hyundai, zresztą jak większość marek, uczciwie stawia sprawę. W czasie gwarancji system jest profilaktycznie sprawdzany na przeglądach w celu wykrycia ewentualnych usterek i to absolutnie wystarczy.
Miras2016:
Tylko czy ten olej w układzie klimatyzacji, nie starzeje się lub nie zużywa?
krisman:
Te oleje są bardzo stabilne i odporne. Niestety, wymiana oleju często powoduje szybką degradację układu (w szczególności sprężarki), a to dlatego, że w tym temacie nie ma miejsca na dowolność!
Olej musi być dokładnie taki, jak założył producent, a niestety wiele warsztatów daje do czynnika olej uniwersalny, a wiadomo, jak coś jest do wszystkiego...
Dlatego pilnuj oryginalności układu jak długo się da i nie zawiedziesz się wtedy. Ja tak robię od wielu lat, dzięki radą kolegi, który zawodowo od bardzo dawna tym się zajmował.
Nawigacja
[#] Następna strona